Standaard dubbel wiel bureaustoel vervangen door enkel wiel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:03

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
De wielen van mijn bureaustoel zijn aan vervanging toe, ze rollen simpelweg niet meer zo soepel als voorheen. Op dit moment zitten er de bekende dubbele wielen onder:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cqFETrHY3EBuK9SEf4TCvEHlnEc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4YrqgXVgCxL5eqWPyw98D9YS.jpg?f=user_large

Pen opgemeten: 11 mm dik en 22 mm lang, dus zoeken maar. Dan komen diverse sites met wielen als onderstaande, puur als voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W_1-Cg41Y0V3-uzXlg4IvlJ5EgQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EAqumXSjHQJRJHsOt8JMnGFA.jpg?f=user_large

Welke van de enkele ik zou willen ben ik nog niet uit, aanbod is aanzienlijk. Al zal het gros uit China komen met een ander naampje. Maar dat is voor later.

Bij producten met twee wielen staat als nadeel van een enkel wiel dat de grootte anders is, hoger. Dat valt wel te compenseren door de stoel wat te laten zakken. En als verkoper van dubbele wielen zou ik het product van mijn concurrent ook negatief beoordelen. Echter las ik bij enkele reviews van enkele wielen iets wat mij wel zorgen baarde. Zo zou een enkel wiel anders druk uitvoeren op de kruisvoet waardoor de poot kan breken. In de reviews zei men dat een metalen voet het issue wellicht niet heeft. Nu heb ik geen goedkope bureaustoel maar wel één met plastic voet.

Aangezien een brekende voet een paar reviews zijn op letterlijk honderden positieve reviews kan ik grofweg twee dingen bedenken:
  • 99,999% van de mensen heeft een bureaustoel met metalen poot.
  • De bureaustoel in de negatieve reviews was al zwak of zeer goedkoop.
En dan ook nog rekening houdende met het feit dat mensen met negatieve ervaringen eerder klagen dan mensen met positieve ervaringen heb ik het gevoel dat het aandeel tevreden gebruikers nog vele malen hoger ligt.

Maar toch, ik ga wel ligt twijfelen. Vandaar dit topic.
Ervaringen met het vervangen van dubbele wielen door een enkele bij een bureaustoel met plastic kruisvoet?
Meningen/ideeën over de defecte kruisvoeten uit de reviews?

De rest van de negatieve punten die genoemd worden, als ze er zijn, is vooral dat de wielen scheef zijn of dat na x tijd de kogellagers er uit lopen. Maar ook dat aantal is relatief laag.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-05 16:02
Ik scheur al twee jaar rond op Femor Bureaustoelwielen.
Iets meer dan 20 euro toen betaald bij/op Amazon.

Zolang je stift past, moet het volgens mij niet veel uitmaken...

Edit, ik ben ook van dubbel naar enkel gegaan.

[ Voor 12% gewijzigd door Dr Pro op 25-07-2022 08:43 ]