Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-04 16:24
Hoi Tweakers,

Ik wil graag zonnepanelen plaatsen op mijn toekomstige dakkapel maar ik schrok een beetje van de prijzen. Blijkbaar is de constructie waar de panelen op komen te leggen erg duur. Ik heb mij laten vertellen dat de constructie waar de panelen op komen te liggen (niet de dakkapel constructie) net zo duur zijn als de apparatuur samen.

Ik kreeg een offerte van €3200 voor 3 panelen en kleine omvormer. €1600 zou dan gaan zitten in de constructie waar de panelen op komen te liggen. Naar mijn idee is het toch een heel simpel iets? De panelen moeten in een bepaalde hoek komen te liggen. Daar kan ik bij wijze van zelf ook wel iets voor maken. De dakkapel wordt opgeleverd met extra stevige constructie zodat er panelen op kunnen dus dat is het probleem niet. Het gaat dus puur om de constructie waarbij de panelen onder een bepaalde hoek op de dakkapel komen te liggen.

Verder kan ik er maar weinig over vinden. Is een dergelijk systeem echt zo prijzig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05 18:55
Snelle antwoord: nee. Ik ben erg benieuwd naar de gespecificeerde offerte en welk type montagesysteem ze willen gebruiken.

3200 euro voor een 3 panelen systeem is belachelijk. Daarvoor heb ik zelf 10 panelen gelegd (weliswaar zelf gemonteerd)

Of de installateur heeft er geen zin in en geeft dus een ridicule prijs af of de installateur neemt heel veel risicomarge op omdat hij de situatie niet goed genoeg kent.

Heb je meer informatie of de offerte zelf die je kunt delen?

[ Voor 4% gewijzigd door Griffin2k op 25-07-2022 07:30 ]

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:00
3 panelen laten leggen is sowieso heel erg duur om te laten doen... Met 3 panelen zit het meeste werk niet in de panelen leggen, maar de aansluiting realiseren.

Maar een standaard plat dak met ballast legsysteem kost zeker geen 1600 euro... Kun je zo zien op de webshops

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:35

AMDFreak

Intel is zo..

Dat is absurd inderdaad.

Ik weet bij mijn buren hebben ze rondom (boven en onder) de dakkapel gelegd. Optioneel konden er ook zonnepanelen geplaatst worden op de dakkapel, hiervoor werd € 400,- per stuk gerekend.

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:09

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Plat dak of pannen ?

Reken ongeveer 150 euro meerprijs per paneel voor een plat dak t.o.v. een standaard schuin dak installatie. Bij meer dan 4 panelen loopt dat al af onder de 100.

Bij 3 panelen voor die prijs zou ik zelfs supersola overwegen voor 1750 euro incl. (voor 3 panelen) is dat vergeleken met jouw prijzen zelfs een top deal.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-05 09:53

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

3 in portrait neem ik aan, dus 4 betonvoeten van 45,- en klaar.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-04 16:24
Griffin2k schreef op maandag 25 juli 2022 @ 07:28:
Snelle antwoord: nee. Ik ben erg benieuwd naar de gespecificeerde offerte en welk type montagesysteem ze willen gebruiken.

Heb je meer informatie of de offerte zelf die je kunt delen?
Nou het ging om een telefonische "offerte". De aanbieder is kwestie kwam met een bedrag van boven de €3000 waarvan minstens de helft naar het "systeem" ging om de panelen op het dak te leggen. Ik heb niet gevraagd welk systeem dat precies is. Ik dacht ik ga eerst zelf wel even op zoek maar weet niet zo goed waar ik precies op moet zoeken.
Ronald schreef op maandag 25 juli 2022 @ 07:46:
3 panelen laten leggen is sowieso heel erg duur om te laten doen... Met 3 panelen zit het meeste werk niet in de panelen leggen, maar de aansluiting realiseren.
Klopt maar ik heb niet echt een andere optie. De panelen kunnen via de dakkapel op zuid worden gericht. Of ik moet noord verder gaan vol leggen maar dat levert relatief veel minder op. En dan zouden er nog hooguit nog 3 -4 bij kunnen dus weet nog niet of dat uit kan. Maar qua installatie kosten is dat inderdaad wel voordeliger.
DukeBox schreef op maandag 25 juli 2022 @ 10:34:
Plat dak of pannen ?

Reken ongeveer 150 euro meerprijs per paneel voor een plat dak t.o.v. een standaard schuin dak installatie. Bij meer dan 4 panelen loopt dat al af onder de 100.

Bij 3 panelen voor die prijs zou ik zelfs supersola overwegen voor 1750 euro incl. (voor 3 panelen) is dat vergeleken met jouw prijzen zelfs een top deal.
Gaat om plat dak.

Supersola ken ik niet. Ik ga daar eens naar kijken. Bedankt voor de tip. Update: heb even gekeken en dat ziet er ook wel interessant uit. Maar hoe komt je aan €1750? op hun eigen site zijn ze €700 p.s.

Verder bedankt voor de reacties. Mijn vermoeden was dus juist dat dit helemaal geen duur systeem hoeft te zijn!

[ Voor 3% gewijzigd door biggydeen2 op 25-07-2022 12:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:09

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Ik heb je een DM gestuurd voor de details, zoals ik daar aanhaalde is het bij lange na niet de goedkoopste oplossing. Je kan ook kant en klare set nemen zoals Glampère FlatFix Fusion of vergelijkbaar zelf samenstellen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1