32-43" TV voor 500-600 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volterra
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 03-05-2023
Ik zoek een?
Ik ben aan het kijken naar een TV voor mijn kleine woonkamer. De bank staat op 2m afstand van het TV-meubel, dus ik neem aan een 32 - 43 inch formaat. Heb al in 10 jaar geen TV meer gekocht en zie door de bomen het bos niet meer. Geen grapje, ga voor het eerst op mezelf wonen en heb er gewoon geen verstand van.

Wat is je budget?
500 - 600 euro (geen idee wat redelijk is). Op zich heb ik het dubbele daarvan gespaard en kan dat erbij leggen als het nodig is.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil er Netflix op kunnen kijken en incidenteel games als Dark Souls en Overwatch op kunnen spelen. Ben geen techie of serieuze gamer, dus als het niet helemaal je-van-het is, dan zal ik dat hoogstwaarschijnlijk niet opmerken. Bluetooth is een must zodat ik mijn headphones kan opzetten, want ik woon in een gehorige betonnen blokkendoos.

Wat heb je zelf al gevonden?
Op dit moment kijk ik naar:
*https://www.coolblue.nl/p...-43pus7906-ambilight.html
* https://www.coolblue.nl/p.../samsung-qled-43q64a.html

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:45
32 inch zou ik niet doen, en begin eens met je budget in ge geven op de pricewatch en dan te sorteren op meest bekeken. Dan weet je een beetje wat populair is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:25
Als je je budget wat oprekt tot € 770 koop je een 48" LG A1 OLED. Wellicht wel de beste tv kleiner dan 50".

32" en 40" is niet gangbaar meer waardoor je in die maten niet echt goede tv's meer kan kopen. Grootste probleem met die tv's is dat ze veelal edge lit zijn. Dat betekent dat ze vanaf de rand verlicht worden, waardoor geen local dimming plaats kan vinden. Dat levert een slecht contrast op en geen mooi plaatje. Op 2 meter afstand kan een 48" tv prima, omdat de tv's van tegenwoordig erg smalle bezels hebben.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volterra
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 03-05-2023
Dankjulliewel, de LG OLED houd ik in gedachten. Weet nog niet zeker of ik in OLED wil investeren aangezien ik meer achter m'n pc scherm zit dan voor de buis hang. Even een paar nachtjes over slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:03
Zit je vaak in het donker, zit je vaak in een extreem overbelichte ruimte, heb je daglicht wat op je TV schijnt? Dit kunnen argumenten zijn voor OLED te gaan, of juist niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Fedde schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 22:24:
Zit je vaak in het donker, zit je vaak in een extreem overbelichte ruimte, heb je daglicht wat op je TV schijnt? Dit kunnen argumenten zijn voor OLED te gaan, of juist niet.
Om hier op in te haken. Een moderne OLED is velen malen feller dan een LCD van 10 jaar oud. Als de LCD van 10 jaar oud overdag helder genoeg is, dan is een moderne OLED dat helemaal.

De enige reden om niet voor OLED te gaan is direct zonlicht op de TV.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasmeer
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-09 21:46
Hulleman schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 11:58:
[...]
De enige reden om niet voor OLED te gaan is direct zonlicht op de TV.
...of omdat je je (terecht danwel onterecht) zorgen maakt over OLED burn in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Pindasmeer schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 13:40:
[...]

...of omdat je je (terecht danwel onterecht) zorgen maakt over OLED burn in.
Linus Tech Tips is niet onafhankelijk. Dat is meer amusement en helemaal stuk gesponsord. Vincent Teoh daarentegen wel. Dus trek je conclusies ;) Mijn OLED is na 5 jaar nog piekfijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 27-07-2022 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 12:04

FeaR

In GoT we trust

Topic titel aangepast. Een kreet als "Help, ik heb al 10 jaar geen TV meer gekocht" zegt niet zo veel. Mocht een andere titel gewenst zijn (bijvoorbeeld in verband met ander budget of grootte van de TV), let me know.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pindasmeer
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-09 21:46
Hulleman schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 13:46:
[...]

Linus Tech Tips is niet onafhankelijk. Dat is meer amusement en helemaal stuk gesponsord. Vincent Teoh daarentegen wel. Dus trek je conclusies ;) Mijn OLED is na 5 jaar nog piekfijn.
Mee eens. OLED burn in kan met nieuwe technieken steeds beter voorkomen worden, en is grotendeels afhankelijk van datgene wat je met je scherm doet. Voor 'gewoon tv gebruik' zal het niet snel problematisch worden, maar wanneer je 'm ook op een pc of mediaspeler met statische interface aansluit zijn de kansen op problemen wel significant groter. Voor mij vorig jaar reden geweest om toch een miniled-tv uit te zoeken, het geeft gemoedsrust (ook omdat ik ervaring heb met burn in op telefoons, ook al is dat jaren geleden).
Pagina: 1