Ik ben me aan het inlezen voor een nieuwe camera. Gezien het probleem met de kaartfout melding, kan ik er niet langer op vertrouwen dat m'n x-t20 het blijft doen. Ik heb nieuwe SD-kaartjes gekocht (SanDisk extreme pro 170mb/sec), maar die geven dezelfde kaartfout. M'n camera is nog werkzaam, doordat een microsd kaartje in een adapter nog wel geaccepteerd wordt, maar dat kan natuurlijk zomaar veranderen. Het maakt em helaas ook niet interessant voor de verkoop. 
De x-h2s valt ver buiten mijn budget, hoe geweldig die camera ook mogen zijn.
De opties zijn dan volgens mij de
Waar de x-t3 zich in onderscheid van de x-t30 is weather sealing, betere viewfinder en snellere fps bij continues shooting.
De x-t4 biedt dat alles, inclusief ibis en een grotere accucapaciteit.
Zelf denk ik niet dat ik ibis nodig heb, of laat ik het anders zeggen, ik vind het de meerprijs van €500,- niet waard. En met meerdere accu's, heb ik de beperktere capaciteit nooit een probleem gevonden. Waardoor de x-t4 voor mij afvalt.
Hoewel ik nooit in de stromende regen zal gaan fotograferen, heb ik wel enkele lenzen met weathersealing die ik ook vaak meeneem. Daarnaast lijkt het me ook extra prettig bij hoge luchtvochtigheid.
Ik maak vrij vaak gebruik van continues shooting, oa bij handheld macro-stacks, dus die hogere fps lijkt me daar een groot voordeel.
Ook de betere viewfinder en betere aansluiting op het oog, lijkt mij een groot voordeel tov mijn x-t20 en de vergelijkbare x-t30.
De x-t3 lijkt mij voor mij de beste keuze. Zie ik nog een kenmerk, nadeel, andere camera over het hoofd?
Volgens mij is er nog helemaal niets bekend over een aankomende x-t40 of x-t5 of wel?
Nadeel is dat de ww versie niet meer in het zilver verkrijgbaar is
maar dat is geen dealbreaker
De x-h2s valt ver buiten mijn budget, hoe geweldig die camera ook mogen zijn.
De opties zijn dan volgens mij de
- x-t30 II á €950,-
- x-t3 (ww/II) á €1150,-
- x-t4 á €1650,-
Waar de x-t3 zich in onderscheid van de x-t30 is weather sealing, betere viewfinder en snellere fps bij continues shooting.
De x-t4 biedt dat alles, inclusief ibis en een grotere accucapaciteit.
Zelf denk ik niet dat ik ibis nodig heb, of laat ik het anders zeggen, ik vind het de meerprijs van €500,- niet waard. En met meerdere accu's, heb ik de beperktere capaciteit nooit een probleem gevonden. Waardoor de x-t4 voor mij afvalt.
Hoewel ik nooit in de stromende regen zal gaan fotograferen, heb ik wel enkele lenzen met weathersealing die ik ook vaak meeneem. Daarnaast lijkt het me ook extra prettig bij hoge luchtvochtigheid.
Ik maak vrij vaak gebruik van continues shooting, oa bij handheld macro-stacks, dus die hogere fps lijkt me daar een groot voordeel.
Ook de betere viewfinder en betere aansluiting op het oog, lijkt mij een groot voordeel tov mijn x-t20 en de vergelijkbare x-t30.
De x-t3 lijkt mij voor mij de beste keuze. Zie ik nog een kenmerk, nadeel, andere camera over het hoofd?
Volgens mij is er nog helemaal niets bekend over een aankomende x-t40 of x-t5 of wel?
Nadeel is dat de ww versie niet meer in het zilver verkrijgbaar is
[ Voor 5% gewijzigd door LA-384 op 23-07-2022 21:24 ]