ExtendedX fucked mijn Linux op :(

Pagina: 1
Acties:

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik draai op mijn systeem sinds kort ook Linux :)
Mandrake 8.0

Ook draai ik Microsoft Win98 & Win2k.
Schijven als volgt ingedeeld:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/markstockmann/Pics/schijven.jpg

nadat ik Mandrake 8.0 erop had gezet gaf Part. Magic 6.0 in Win98 een foutmelding: "blablabla ExtendedX" ==> yes or no. Ik Yes gedaan. Daarna Linux verklooit metb de volgende foutmelding ==> kernel panic: no init found. Try passing the init= option to kernel

Ik pissed, want dat gaat al verder dan mijn Linux kennis. Dus ik booten met Linux CD, Mandrake er opnieuw op. Alles goed, Mandrake draaide weer *D

Vanmiddag hebbik Part. Magic 7.0 in Win2k geinstalleerd. Na deze gedraaid te hebben, blijkt dat er weer iets in ExtendedX veranderd is :( (zonder mij te vragen)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/markstockmann/Pics/extendedx.jpg

Dus....weer zelfde foutmelding bij starten Linux :( ;(
Ik vermoed dus dat Part. Magic iets in de bootsector veranderd waardoor Linux ut nie meer doet. (toch??)

Hoe kan ik alles zo instellen dan ik Linux en Win2k en Win98 kan draaien, Part. Magic kan draaien zonder dat mijn OSen overlijden, en ik gerust kan gaan slapen??
Dus...moet Linux bv bij voorkeur op Primary partition?? En dan nog bij voorkeur op een C??? Of moet ik een kleine bootschijf aanmaken??

Tips aub. Ik wil Linuxen :P (Maar ook MSen :) )

Verwijderd

Mijn ervaring is dat PM en linux elkaar bijten, tenminste ext2 partities in PM aangemaakt kon mijn Linux niks mee. Als bootmanager kun je LILO gebruiken. Die boot ook Win2K en Win98. En voor booten vanaf een grote harde schijf is de optie LBA32 in /etc/lilo.conf. Als je dus eerst 98 dan 2K en dan Linux installeert zou het moeten kunnen...

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

Mijn ervaring is dat PM en linux elkaar bijten, tenminste ext2 partities in PM aangemaakt kon mijn Linux niks mee. Als bootmanager kun je LILO gebruiken. Die boot ook Win2K en Win98. En voor booten vanaf een grote harde schijf is de optie LBA32 in /etc/lilo.conf. Als je dus eerst 98 dan 2K en dan Linux installeert zou het moeten kunnen...
LILO 2k laten booten is mij nog niet gelukt.. Zodra lilo in het MBR word gezet boot 2k niet meer.