Ik probeer in HA met de Garbage Collection (https://github.com/bruxy70/Garbage-Collection) mijn huisvuil te configureren, maar ik geraak er niet uit.
De ophaling is iedere 4de maandag van de maand (met enkele uitzonderingen).
Uit de documentatie haal ik dat ik de frequentie op iedere maand (frequency: "monthly") moet zetten en de ophaaldag op maandag (collection_days)
Maar vanaf dan snap ik het niet meer. Om de 4de maandag van de maand te nemen geraak ik verloren.
Moet ik "Order of weekday" op 4 zetten en "Order of week, instead of weekday order" op true (de doc zegt immers niets van mogelijke waardes).
"Order of week, instead of weekday order" op 4 zetten en "Order of weekday" (maar "Order of weekday" is verplicht)
Heb uiteraard beide eens getest, maar beide werken niet. Het resultaat van beide is dat er heel het jaar enkel op 20 mei (een vrijdag
) een ophaling is en daar blijft het bij (wat een beetje weinig is).
Iemand ervaring met deze plugin die er meer van kent?
Thanks!
Mijn huidige setup
De ophaling is iedere 4de maandag van de maand (met enkele uitzonderingen).
Uit de documentatie haal ik dat ik de frequentie op iedere maand (frequency: "monthly") moet zetten en de ophaaldag op maandag (collection_days)
Maar vanaf dan snap ik het niet meer. Om de 4de maandag van de maand te nemen geraak ik verloren.
Moet ik "Order of weekday" op 4 zetten en "Order of week, instead of weekday order" op true (de doc zegt immers niets van mogelijke waardes).
"Order of week, instead of weekday order" op 4 zetten en "Order of weekday" (maar "Order of weekday" is verplicht)
Heb uiteraard beide eens getest, maar beide werken niet. Het resultaat van beide is dat er heel het jaar enkel op 20 mei (een vrijdag
Iemand ervaring met deze plugin die er meer van kent?
Thanks!
Mijn huidige setup
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| garbage_collection: sensors: - name: "Paper & glas" #Frequentie iedere 4de maandag frequency: "monthly" collection_days: - mon Order of weekday: 4 Order of week, instead of weekday order: true icon_normal: mdi:book-open-outline icon_today: mdi:book-open-outline icon_tomorrow: mdi:book-open-outline verbose_state: true verbose_format: "{date}" date_format: '%A' expire_after: '07:30' exclude_dates: - '2022-02-28' - '2022-03-28' include_dates: - '2022-02-21' - '2022-03-21' |
:fill(white):strip_exif()/f/image/9Wuji6Xc8EoGKZWm7cEmENbL.png?f=user_large)
/f/image/4RNUaJlns6AqFcbrq05asY5y.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/uYNBCUPUzvW9Ovrto9PzVA5K.png?f=fotoalbum_large)