Mijn oude PC heeft nu zijn beste tijd toch gehad en nu dat ik wat meer middelen heb wil ik een nieuwe PC samenstellen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik mijn PC zowel voor mijn werk als mijn hobbies, waaronder gamen. Ik speel meestal geen FPS, voornamelijk spellen zoals Stellaris en CK3.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn maximum budget is € 2.500 maar ik hoop daar natuurlijk onder te kunnen komen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik behoud mijn AOC 24G2U monitoren en andere randapparatuur zoals speakers, toetsenbord, en muis.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wil niet overboard gaan met geluid of stroom en uiterlijk van de case is onbelangrijk. Wil wel een ingang op de voorkant van de case hebben voor zowel koptelefoon als microfoon.
Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb al zelf een systeem samengesteld op basis van de juli versie van de Desktop Best Buy Guide hier op de site. Omdat mijn huidige monitoren 1080p zijn wilde ik niet overboard gaan met de GPU ook omdat een nieuwe generatie eraan komt. Weet nog niet of ik al volgend jaar nieuwe monitoren neem maar wil wel dat het systeem alvast op de andere onderdelen voorbereid is voor 1440p en meer veeleisende spellen.
Ik wil graag feedback of alles werkt of dat ik iets over het hoofd gezien heb.
Alvast bedankt.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik mijn PC zowel voor mijn werk als mijn hobbies, waaronder gamen. Ik speel meestal geen FPS, voornamelijk spellen zoals Stellaris en CK3.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn maximum budget is € 2.500 maar ik hoop daar natuurlijk onder te kunnen komen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik behoud mijn AOC 24G2U monitoren en andere randapparatuur zoals speakers, toetsenbord, en muis.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wil niet overboard gaan met geluid of stroom en uiterlijk van de case is onbelangrijk. Wil wel een ingang op de voorkant van de case hebben voor zowel koptelefoon als microfoon.
Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb al zelf een systeem samengesteld op basis van de juli versie van de Desktop Best Buy Guide hier op de site. Omdat mijn huidige monitoren 1080p zijn wilde ik niet overboard gaan met de GPU ook omdat een nieuwe generatie eraan komt. Weet nog niet of ik al volgend jaar nieuwe monitoren neem maar wil wel dat het systeem alvast op de andere onderdelen voorbereid is voor 1440p en meer veeleisende spellen.
Ik wil graag feedback of alles werkt of dat ik iets over het hoofd gezien heb.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 9 5900X Boxed | € 379,- | € 379,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B550 AORUS ELITE V2 | € 124,90 | € 124,90 |
| 1 | Videokaarten | MSI Radeon RX 6700 XT MECH 2X 12G OC | € 599,- | € 599,- |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 78,80 | € 78,80 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Pure Rock 2 Zilver | € 34,55 | € 34,55 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK | € 116,99 | € 116,99 |
| 1 | Voedingen | XPG Core Reactor 850W | € 124,90 | € 124,90 |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX500 2,5" 2TB | € 177,99 | € 177,99 |
| 1 | Solid state drives | Kingston KC3000 2TB | € 255,47 | € 255,47 |
| Totaal | € 1.891,60 | |||
Alvast bedankt.