Netwerk kaart

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retrotical
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 28-09 13:35
Hey mensen, een vraagje.
ik zoek eigenlijk een netwerkkaart met wifi en bluetooth... Maar ook een fysieke RJ-45 poort.
Bestaat dit? 1 die ze alle 3 combineert.
Voor een vaste computer met B550 aorus elite v2 mobo

[ Voor 14% gewijzigd door retrotical op 24-07-2022 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Kan mij niet voorstellen dat zoiets bestaat, waar heb je het voor nodig, misschien is er een betere oplossing ;)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retrotical
ik heb thuis een B550 aorus elite V2 met een realtek 2.5gb ethernet adapter.
Deze adapter vertoont soms kuren en zou deze graag vervangen. (vindt op meerdere forums mensen met gelijkachtige klachten)
Moederbord beschikt ook niet over bluetooth dus dacht ineens bluetooth erbij te nemen op het netwerkkaartje.

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 03-08-2022
ik heb zelf een gigabyte x570 mobo met ook een realtek 2,5gb netwerk poort geen enkel probleem hier

hoe staan de instellingen ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retrotical
oei geen idee, gewoon standaard met de laatste driver. Zelf nooit in de instellingen liggen neuzen.
Momenteel ook niet thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:50
oopsie

[ Voor 90% gewijzigd door ijske op 24-07-2022 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retrotical
vaste pc aangezien het over een B550 aorus elite v2 moederbord gaat.
Windows 11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ijske schreef op zondag 24 juli 2022 @ 16:24:
zet er eens bij voor wat voor apparaat ? voor een flaptop / vaste pc / i mac ... ?
Nou ja, een B550 aorus elite V2 is toch echt een moederbord voor een PC. Dus er blijft maar één optie over.

@retrotical de ethernetpoort op je moederbord doet het vast wel zoals het hoort. Kaarten met wifi en bluetooth zijn prima te vinden in de Pricewatch. Een wifi-kaart met ethernet is er niet, althans niet in de Pricewatch.

[ Voor 44% gewijzigd door sypie op 24-07-2022 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retrotical
Ja soms moet ik mijn internet adapter echt resetten voor hij terug begint te werken of kabel eruit trekken en terug insteken.. kan hem gewoon in een andere computer steken en werkt dan perfect dus de kabel is niets mis mee.
Zal dan waarschijnlijk een ax200 worden als ik de reviews zo'n beetje lees
Bedankt voor de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Als je maar 1 GPU hebt heb je nog genoeg PCI slots voor een aparte ethernet kaart en een apart wifi/bluetooth kaart. Zou het gewoon ook gewoon beide kunnen?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retrotical
Heb nog maar 1 pci slot vrij door de dikte van mijn GPU. En geen flauw idee of dit werkt eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
ik raad je aan om eerst te kijken waar het probleem vandaan komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retrotical
Vanaf ik een zware load heb op men internet (zelf streamen, ondertussen nog een andere stream open staan, spelletje spelen) stopt mijn ethernet adapter met werken... Moet hem dan resetten of de utp kabel fysiek eruit trekken om het probleem te repareren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:07
Voor bluetooth koop je gewoon een Usb dongle.
Wifi in een vaste pc die je met een kabel aansluit is in mijn ogen volkomen nutteloos.

Dus als je die realtek niet goed aan de praat krijgt, kun je volstaan met alleen een netwerkkaart.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
retrotical schreef op zondag 24 juli 2022 @ 17:32:
Vanaf ik een zware load heb op men internet (zelf streamen, ondertussen nog een andere stream open staan, spelletje spelen) stopt mijn ethernet adapter met werken... Moet hem dan resetten of de utp kabel fysiek eruit trekken om het probleem te repareren.
dan zal je eerst moeten kijken waarom dat gebeurt
ik denk dat je met een externe netwerk kaart het zelfde probleem kan hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noudi93
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15:01
het is een longshot maar ik had hetzelfde met ook een aorus b550 elite, maar dan als ik via steam vol aan het downloaden was. Dan klapte mijn verbinding en moest ik de kabel eruit en erin doen.

Uiteindelijk heb ik het gefixt door de utp kabel en de internet switch te vervangen die achter mijn pc zaten. (ben altijd nog te lui geweest om te kijken welke van de twee het probleem was)

Maar het zou dus ook heel goed niet de netwerkkaart van je pc kunnen zijn maar een apparaat verder in de lijn. Of de kabel ertussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Netwerkkabel los en weer vast...?

Ik heb een Aorus B550M met zelfde 2.5GbE NIC, en die is erg gevoelig voor bewegingen van netwerkkabel (of heeft gewoon een niet al te goed werkende retention balkje). Een goede kabel zit goed vast, maar heb al een kabel die met vorige moederbord/NIC nul problemen gaf moeten vervangen om betrouwbare 1Gb verbinding te realiseren.

Dacht ook dat ik problemen op layer 2 had, maar uiteindelijk was het puur layer 1. Zou dat uitsluiten voordat je met een andere NIC gaat rommelen.

Overigens, dat bord heeft toch helemaal geen PCI sloten? Alleen PCIe en M.2...

Als je WiFi+Bt wilt kun je dat in de M.2 slot die je niet gebruikt voor NVMe SSD zetten. Dan kun je Ethernet in de PCIe slot doen indien nodig.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectPC
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-05 11:26
dion_b schreef op maandag 25 juli 2022 @ 01:04:
Als je WiFi+Bt wilt kun je dat in de M.2 slot die je niet gebruikt voor NVMe SSD zetten. Dan kun je Ethernet in de PCIe slot doen indien nodig.
Dat kan theoretisch, maar de wireless modules die ik ken zijn allemaal A+E key, en dit mobo heeft enkel M key slots. Er bestaan M -> A+E key adapters, dus dat moet theoretisch kunnen, als je nog voldoende verticale ruimte hebt. Ook neem je hierbij nog een extra slot in voor de antenne(s), in de veronderstelling dat je enig bereik wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-09 23:56

M2M

medicijnman

Is het dan niet handiger om een USB adapter te gebruiken voor wifi en BT, en het fysieke slot evt te gebruiken voor een eenvoudige LAN kaart? Zo'n simpel TP-link ding van een 10'tje zou al voldoende moeten zijn.

Overigens is een beetje streamen, een streampje ontvangen en wat games spelen, geen belasting van de netwerkpoort. De bandbreedte die gebruikt wordt zal <5% bedragen, als het al niet veel minder is.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retrotical
@dion_b Ja ik bedoelde PCIe sloten 😅 sorry voor de verwarring. En losse uto kabel, ik bedoel als ik de kabel er zelf uit trek geeft me dit hetzelfde effect als de ethernet adapter in-uit te schakelen.. had ergens gelezen op een forum post dat het kabeltrucje ook werkte vandaar… ook al met 3 verschillende switches gebruikt en 2 kabels..

Mijn huidige oplossing zal een netwerkkaart worden met wifi/bluetooth een ax200 en als mijn lan verbinding weer raar doet even op wifi over te schakelen dan..
Pagina: 1