Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:39
Dag mede Tweakers. Hier wederom een forumlid die om advies vraagt m.b.t. het laten plaatsen van zonnepanelen.

Inmiddels een aantal lokake installateurs over de vloer gehad. En heb ook bij wat landelijke spelers diverse offerte's aangevraagd ter vergelijking.

Ik heb een goed gevoel bij Hyundai panelen, vandaar dat die vaker terugkomen in de offertes. Qua omvormer geen specifiek merk in gedachte.

Voor nu is het vooral de afweging maken of wij meer panelen neer gaan leggen dan dat we daadwerkelijk nodig hebben op dit moment. Eigenlijk zegt elke installateur dat meer leggen dan nodg geen zin heeft gezien de terugleververgoeding. Maar wij Tweakers weten wel beter natuurlijk. Gelukkig was 1 partij wel zo flexibel om toch een offerte voor extra panelen + zwaardere omvormer aan te bieden.

Tips zijn welkom. En als je wilt bevestigen dat partij x een goede deal aanbiedt dan hoor ik dat uiteraard ook graag
Foto's
Dak ligt volledig op zuid.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gqQGAyh4E9nQqCuvmL2CJ4MoxiI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hYa9lue3cOiLKTiVUh8ebm2K.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eEXnvaXY-n9g8yt_xBqn3iKVJF0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pnKxF5Vw8RzrxITbYn43X8D9.jpg?f=fotoalbum_large
Beschikbare (dak)ruimte
35+ M2??. En dan heb ik de oppervlakte van de uitbouw en aanwezige garage niet meegeteld. Dus wellicht dat daar in de toekomst nog iets mee gedaan kan worden
Schaduw
Minimaal. Dak ligt volledig op het zuiden. Er zijn geen bomen en dakkapel aanwezig. Aan de bovenkant is een schoorsteen maar die geeft minimale schaduw. Rechts is wat schaduw in de ochtend ivm de kap van de buren. Panelen die hier last van hebben kunnen eventueel voorzien worden van optimisers.
Jaarverbruik
4500 kWh
Dit is wat lastig in te schatten met de omschakeling naar thuiswerken etc.Verwacht niet dat dit af gaat nemen. Er lopen ook 2 jonge kids rond waardoor de wasmachine, drogers etc overuren maken :).
Huidige elektriciteitsaansluiting
3x 25A
Budget en doel
Geen budget, voor mij is de prijs per Wp belangrijk. Daarnaast ook voorkeur naar All black panelen.
Doel is om minimaal het huidige verbruik af te dekken. Maar als het nu naar verhouding goedkoop is om alvast extra capaciteit neer te leggen dan is dat budget technisch geen probleem.
Wie gaat het project uitvoeren
Erkend installateur. btw teruggaaf etc. kan ik zelf wel regelen indien nodig.
Bijhouden van data
Simpele monitoring is voldoende. Ik hoef geen opbrengst per paneel te zien. Eventuele integratie via een API in mijn domotica systeem is meegenomen.
Reeds verkregen offertes
Bij deze een overzicht van de diverse offertes. Qua voorwaarden, service en garanties ligt het dicht bij elkaar, dit heb ik dus niet meegenomen in het overzicht.

Qua gevoel en service staat bedrijf "Lokaal 1" bij mij bovenaan. Daarnaast heeft deze partij ook 100+ reviews met een gemiddelde van 4,2 sterren op Google, dus dat zit ook wel goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oxVHroJabqH5Q6ZmGY7Iw7zxDng=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FGlEBlgYiRgj0r7r7JirW98m.png?f=fotoalbum_large
Regio
Breda

Beste antwoord (via paul-s83 op 27-07-2022 22:21)

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-11 19:21

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Ik zou die 6000Wp vragen of ie nog wat met de prijs kan doen en dat nemen, met of zonder die tigo maakt niet veel uit in prijs dus niet belangrijk.
Ze hebben een offerte met de meeste wp en een schappelijke prijs als ik de rest zo zie maar zou nog wat proberen te knijpen, er is vast wel iets ruimte.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Alle reacties

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-11 16:23
Ik volg dit topic even omdat ik wel geïnteresseerd ben met welke leverancier je straks in zee gaat en hoe dat bevalt. Woon zelf ook in Breda en beginnende interesse in zonnepanelen.

*sowieso

• Zenix
  • Laatst online: 21:42

Zenix

BOE!

Ik snap niet waarom je Tigo's hebt, Goodwe heeft schaduw management, dus die heb je niet nodig. Misschien zijn die offertes zonder Tigo wel wat beter.

• paul-s83
Tnx Zenix, ik zal dat eens navragen. Wellicht dat de offerte dan nog wat gunstiger uit komt.

Acties:
  • Beste antwoord

• Rol-Co

Rol-Co

Ik zou die 6000Wp vragen of ie nog wat met de prijs kan doen en dat nemen, met of zonder die tigo maakt niet veel uit in prijs dus niet belangrijk.
Ze hebben een offerte met de meeste wp en een schappelijke prijs als ik de rest zo zie maar zou nog wat proberen te knijpen, er is vast wel iets ruimte.

• paul-s83
Bedankt Rol-co en Zenix.
Ik zal eens kijken wat ze zeggen van de Tigo’s, en of er prijstechnisch nog iets mogelijk is.

Verder geen panelen die eventueel nog interessant zijn? Wil graag wel echt mooie all black panelen dus dan is de keuze wat beperkter.

• Zenix

Zenix

BOE!

paul-s83 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 18:06:
Bedankt Rol-co en Zenix.
Ik zal eens kijken wat ze zeggen van de Tigo’s, en of er prijstechnisch nog iets mogelijk is.

Verder geen panelen die eventueel nog interessant zijn? Wil graag wel echt mooie all black panelen dus dan is de keuze wat beperkter.
De panelen in de TS zijn allemaal prima. Hyundai hoort zelfs bij de betere merken op dit moment, dus geen reden om verder te kijken. Over het algemeen zijn er bijna geen slechte merken meer. Ik heb bijvoorbeeld Longi full black panelen, zien er ook prima uit en zijn mooie dan de indak panelen bij mijn buren.

[ Voor 9% gewijzigd door Zenix op 25-07-2022 18:54 ]

• paul-s83
Rol-Co schreef op zondag 24 juli 2022 @ 13:31:
Vandaag contact gehad met deze partij. De hyundai hie-s405vg gaan eruit op korte termijn en kunnen ze dus eigenlijk ook niet meer aanbieden.
Dus direct de scherpste offerte voor de opvolger, de hie-s430vg versie gekregen. Ondanks dat dit paneel iets groter is past het allemaal nog prima op ons dak.

Samenvattend wordt dit zo goed als zeker de installatie:

- 15 x Hyundai HiE-S430VG All Black
- GoodWe GW 6K omvormer
- 2 x Tigo omvormer t.b.v. de panelen die 's ochtends mogelijk in wat schaduw liggen.
- Complete Installatie t/m btw teruggave hulp (indien nodig) aan toe.

Dit alles voor € 7481,- excl. btw --> 1,16 euro/wp.

Ondanks dat we dan aardige overcapaciteit hebben lijkt mij dit nog steeds verstandig om te doen:

- Toekomstig verbruik zal alleen maar stijgen als we aan de airco's, EV, infrarood panelen e.g. gaan.
- Bij de juiste energieleverancier kan je een nette TLV krijgen.
- Salderen gaat langzaamaan eraf, dus je zult zelf meer moeten opwekken op slechte dagen.
- Later bijleggen is een stuk duurder dan nu direct meepakken.

• Zenix

Zenix

BOE!

Ziet er goed uit. Ik heb in 2020 28x360Wp Oost-West laten leggen voor 6800 excl btw met dezelfde omvormer, zware overcapaciteit. Ik kreeg het eerst jaar maar 0,10 per kWh. Nu leveren de zonnepanelen maandelijks honderden euro's op.

Zelfs toen was het advies al, alles vol leggen, anders krijg je spijt en later bijleggen kost alleen maar meer geld. Tegenwoordig zie je ook veel topics van mensen de willen uitbreiden. In het begin hadden mijn buren ook wel zoiets van, waarom zoveel panelen? Nu komen buren langs omdat ze ook veel zonnepanelen willen hebben en willen zien hoe het bij mij is aangesloten :P

[ Voor 19% gewijzigd door Zenix op 27-07-2022 22:31 ]

• Rol-Co

Rol-Co

paul-s83 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 22:20:
[...]

Vandaag contact gehad met deze partij. De hyundai hie-s405vg gaan eruit op korte termijn en kunnen ze dus eigenlijk ook niet meer aanbieden.
Dus direct de scherpste offerte voor de opvolger, de hie-s430vg versie gekregen. Ondanks dat dit paneel iets groter is past het allemaal nog prima op ons dak.

Samenvattend wordt dit zo goed als zeker de installatie:

- 15 x Hyundai HiE-S430VG All Black
- GoodWe GW 6K omvormer
- 2 x Tigo omvormer t.b.v. de panelen die 's ochtends mogelijk in wat schaduw liggen.
- Complete Installatie t/m btw teruggave hulp (indien nodig) aan toe.

Dit alles voor € 7481,- excl. btw --> 1,16 euro/wp.

Ondanks dat we dan aardige overcapaciteit hebben lijkt mij dit nog steeds verstandig om te doen:

- Toekomstig verbruik zal alleen maar stijgen als we aan de airco's, EV, infrarood panelen e.g. gaan.
- Bij de juiste energieleverancier kan je een nette TLV krijgen.
- Salderen gaat langzaamaan eraf, dus je zult zelf meer moeten opwekken op slechte dagen.
- Later bijleggen is een stuk duurder dan nu direct meepakken.
Goede keuze! >:) Ga je geen spijt van krijgen.

• Zonnevrouw
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 27-11-2022
@Zonnevrouw je gebruikt nu een ouder topic van iemand anders om jouw vraag te stellen. Niet zo netjes. daarnaast is jouw vraag niet een vraag voor dit forum.

[ Voor 76% gewijzigd door teacher op 26-08-2022 19:09 ]

• paul-s83
Bij deze nog wat foto's van het eindresultaat :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SraZ4wplijr0EpLwwvPw5caIGN0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rLPcFPU9tKeh1HAVSKq7Ukiu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G4kHqR0VfWscIyPGJOuJ2BF4PUE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cty8IRDrcHPuqIJPigvMqkSt.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1