Toon posts:

Mobo doet niets

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

heb hier een pc chips dual p2 moederbord. Heb vandaag (eindelijk) m'n 2 identieke p2 (secc2) 400mhz cpu's gehaald en op de plank gedonderd, samen met een oud strookje 64mb geheugen. Geforce2mx ernaast en knallen maar , zou je zeggen. Feit is alleen dat ik na alle jumpers goed gezet te hebben (400 mhz, 3.3v over de dimms, "tapic io (een of ander klein insteekkaartje)" ipv p2x4, en normal mode ipv clear cmos, helemaal niets krijg. De voeding gaat zoemen, maar ik hoor geen piepjes (heb alleen de (soft)powerswitch en de speaker aangesloten) en krijg ook geen beeld (alsof de monitor op powersaving staat).

Iemand idee'en om verder te gaan rommelen??

Ga ik weer even leren, ik houd de draad in de gaten.

Wessel

Verwijderd

CPU goed aangesloten ?, lijkt op een defecte CPU

• Da_Bink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-12-2025
Probeer het eerst met 1 cpu, kijk of dat wel lukt.

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou toch niets uit moeten maken? Piepen zou hij toch altijd moeten doen? Afijn, ik zal zo even een andere monitor pakken zodat ik beide pc's tegelijk kan gebruiken. Het geheel reageert trouwens nog wel op de 4sec dat ik de powerknop ingedrukt houd (sluit netjes af).

p.s. kan ik op een dergelijk (LX p2) bord ook nog gewoon testen met een oude trident isa vgakaart? Ja toch?? Hoef ik m'n Gforce2 er niet weer uit te slopen

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

kunnen die dingen wel op het bord? er is zoiezo een dual bord van pcchips met de LX chipset, die haalt geen 400 (4 x 100) vanwege geen 100MHz support.
En dan nog iets, een P2-400 kan nooit SECC2 zijn want dat is een P3 met een half-open cartridge ...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
ok, het is zeker een pc chips bord, met de zgn. i440LX agpset chipset, supports Dual pentium II, 233 ~533MHZ at slot1x2...
Klopt volgens mij dat lx idd 66mhz is, lullige is alleen dat er geen multiplier settings ofzo instaan, gewoon settings van 233 - 533. Verder zijn het idd halfopen cartridges met daarop een vaste heatsink, geen actieve koeling (vrij forste lichamen echter), en toch echt een Pentium II.

bovenkant: 400/412/100/2.0V S1

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op zondag 26 augustus 2001 20:44 schreef wessel99 het volgende:
ok, het is zeker een pc chips bord, met de zgn. i440LX agpset chipset, supports Dual pentium II, 233 ~533MHZ at slot1x2...
Klopt volgens mij dat lx idd 66mhz is, lullige is alleen dat er geen multiplier settings ofzo instaan, gewoon settings van 233 - 533. Verder zijn het idd halfopen cartridges met daarop een vaste heatsink, geen actieve koeling (vrij forste lichamen echter), en toch echt een Pentium II.

grappig ik heb nog nooit een P2 SECC2 gezien, alleen maar P3 (Katmai). Maar goed, dat betekent dus het volgende: jou moederbord gaat op 66MHz en de multiplier van de P2 kun je niet veranderen (vandaar dat het ook niet kan op het moederbord) dus draaien ze op 4 x 66 = 266... verder kun je ze gewoon niet krijgen tenzij je de bus van dat bordje ook nog op 75 of 83 kunt instellen...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter

Verwijderd

Topicstarter
hm.. zijn daar geen hacks voor dan?? Beetje zonde anders, en nee, ik zie geen mogelijkheid helaas om de speed omhoog te gooien. Beetje raar trouwens, ik refresh net per ongeluk de pagina, post ie m'n vorige bericht nog een keer. Maareh, als ik dus idd een verkeerde multiplier gebruik, zou dat het probleem dan kunnen zijn van het niet meer booten?

Groeten,
Wessel

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op zondag 26 augustus 2001 20:55 schreef wessel99 het volgende:
hm.. zijn daar geen hacks voor dan??

...

Maareh, als ik dus idd een verkeerde multiplier gebruik, zou dat het probleem dan kunnen zijn van het niet meer booten?

Groeten,
Wessel
- nee daar zijn geen hacks voor, gebruik search en je ziet: P2 = multiplier locked
- volgens mij KUN je geen verkeerde multiplier gebruiken want het lijkt me sterk dat daar een jumper/dipswitch voor is (vanwege P2 = locked), dus dan kan je em ook niet instellen!

Verwijderd

Topicstarter
Maareh, waarschijnlijk kan ik op m'n lx bordje dus slechts 266 met m'n dure 400 cpu's draaien?? Hm.. ok, weet ik in ieder geval waar het aan ligt. Iemand nog een dual bxje liggen (liefst met SCSI)???

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb hem nu ook met 1 cpu op 266 geprobeerd, ook met 2, er gebeurt nog steeds niets (behalve dat de voedingsfan gaat draaien).

Iemand verder idee'en?

Verwijderd

Topicstarter
hm... iemand nog idee'en?? Ben redelijk ten einde raad. Zou het kunnen dat de 200W voeding niet helemaal genoeg is?
Pagina: 1