Kindvriendelijke racing game met stuur & pedalen support

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:16
Zelf heb ik een sim race opstelling staan met voornamelijk F1 op de PS.
Nu vinden mijn kids (3j & 6j) dit reuze interessant, dus ik heb mijn oude G29 opstelling gister naast m’n eigen rig neergezet.🙂

Nu wil ik ze beetje simplistisch introduceren in de wondere wereld van het racen met een stuurtje.
Dus..
Ben ik op zoek naar een kindvriendelijke arcade racing game die de G29 ondersteund.
Mag PS maar ook PC spel zijn.

> wie heeft er soortgelijke situatie en kan me paar goede suggesties qua spellen doen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Mag PC of PS4 game zijn, in combinatie met G29 Logitech stuur & pedalen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:42

_Apache_

For life.

Gran Turismo 7, met alle assists aan :).
Dikke rode lijnen op de weg waar je moet remmen, cones waar de apexes van de bocht zijn. License tests om te oefenen.
Je kunt ook verschillende spelers aanmaken, en ze toevoegen als vriendne, dan zien ze elkaars score (of juist niet)

Eis alleen niet dat ze alle licences / missions op goud moeten hebben, ik weet niet of je dat pedagogisch goed krijgt later (sommige zijn echt moeilijk :+ )

Gran Turismo Sport (voorloper van 7) zal ook wel zacht geprijst zijn, als laag budget wil.

GT7 vind ik persoonlijk beter, heeft meer voor single-player storyline. En heeft ook 2P split racing (2 racers op 1 scherm)

[ Voor 75% gewijzigd door _Apache_ op 24-07-2022 08:52 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
_Apache_ schreef op zondag 24 juli 2022 @ 08:29:
Gran Turismo 7, met alle assists aan :).
Dikke rode lijnen op de weg waar je moet remmen, cones waar de apexes van de bocht zijn. License tests om te oefenen.
Je kunt ook verschillende spelers aanmaken, en ze toevoegen als vriendne, dan zien ze elkaars score (of juist niet)

Eis alleen niet dat ze alle licences / missions op goud moeten hebben, ik weet niet of je dat pedagogisch goed krijgt later (sommige zijn echt moeilijk :+ )

Gran Turismo Sport (voorloper van 7) zal ook wel zacht geprijst zijn, als laag budget wil.

GT7 vind ik persoonlijk beter, heeft meer voor single-player storyline. En heeft ook 2P split racing (2 racers op 1 scherm)
Op zich al niet erg om zelf te hebben 😉

Maar weet niet zeker of dit aanspreekt..
voor de kleine man denk ik wel (al erg typisch op auto’s gericht) maar onze meid wellicht iets meer in de richting qua karts.. maar deze games staan dan vaak niet op de wheel-supported lists..
(Cars 3: Driven to win als voorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Laatst online: 13:42

_Apache_

For life.

Ja, bedacht later dat 3 wel jong is.
Wellicht heb je een tweede controller die je kan geven, dat ie 'mee kan spelen' zonder dat er wat op het scherm gebeurd.

En anders iets van een arcade racer.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:02

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Gratis is LFS ook wel leuk om te doen, met een beetje priegelen (en je pc kan het aan) kan je zelfs het spel 2x opstarten (runas admin) en tegen elkaar doen op ieder zijn eigen monitor.

Vooral de parkeerplaats banen zijn handig voor de kleintjes of de ovale racebanen.

www.liveforspeed.net

Grafisch wat achterhaald.

[ Voor 22% gewijzigd door Falcon op 24-07-2022 12:08 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recrush
  • Laatst online: 13:37
Ik ken niet direct een game die super arcade is, met karts én met stuur. Is zonder stuur en met controller een optie zou je kunnen denken aan F1 Race Stars, Garfield Kart.

Zou zelf verder denken richting een Forza Horizon. Freeroam lijkt me wat vergevingsgezinder en als ze het race aspect leuk vinden kun je later naar een sim of simcade gaan. In Forza Horizon 5 heb je nu ook Hot Wheels content wat misschien leuk is. Voor de driejarige zou ik zeggen; misschien gewoon bij papa op schoot en beginnen met alleen sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem

[ Voor 199% gewijzigd door PaulBloem op 24-07-2022 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
Falcon schreef op zondag 24 juli 2022 @ 12:05:
Gratis is LFS ook wel leuk om te doen, met een beetje priegelen (en je pc kan het aan) kan je zelfs het spel 2x opstarten (runas admin) en tegen elkaar doen op ieder zijn eigen monitor.

Vooral de parkeerplaats banen zijn handig voor de kleintjes of de ovale racebanen.

www.liveforspeed.net

Grafisch wat achterhaald.
Thanks voor de suggestie, maar dit is denk ik nog een stuk te ‘real-life’ voor m’n kids.

Zoek iets meer arcade-achtig maar nog wel wheel & pedal support heeft. Hoeft ook zeker geen sim te zijn, liever niet zelfs voor ze op dit moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaulBloem
Recrush schreef op zondag 24 juli 2022 @ 12:25:
Ik ken niet direct een game die super arcade is, met karts én met stuur. Is zonder stuur en met controller een optie zou je kunnen denken aan F1 Race Stars, Garfield Kart.

Zou zelf verder denken richting een Forza Horizon. Freeroam lijkt me wat vergevingsgezinder en als ze het race aspect leuk vinden kun je later naar een sim of simcade gaan. In Forza Horizon 5 heb je nu ook Hot Wheels content wat misschien leuk is. Voor de driejarige zou ik zeggen; misschien gewoon bij papa op schoot en beginnen met alleen sturen?
Thanks! Dat klinkt niet onaardig qua FH5, duik ik even in.
Inderdaad, voor de 3-jarige is alles nog wel iets te vroeg.
Pagina: 1