Vreemde profielnaam na clean install

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:43
Vanmiddag een nieuwe Medion Laptop van mn schoonma opgestart. Bij 1e x starten mn 06 nummer (die ik al enkele jaren heb) gebruikt om een profiel/account mee aan te maken en mn gmail adres voor verificatie. All good, maar eenmaal in Windows had Windows een profielnaam van een wildvreemde als naam.
Vraag me af hoe dat mogelijk is. Heeft iemand een idee?
Mijn 06 zou dus bij MS ergens bekend moeten zijn met een andere naam. Misschien de oud eigenaar die tot 3 jaar geleden dat nummer had en dat nummer bij MS geregistreerd heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:27

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

technoaddict schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 21:46:
Vanmiddag een nieuwe Medion Laptop van mn schoonma opgestart. Bij 1e x starten mn 06 nummer (die ik al enkele jaren heb) gebruikt om een profiel/account mee aan te maken en mn gmail adres voor verificatie. All good, maar eenmaal in Windows had Windows een profielnaam van een wildvreemde als naam.
Vraag me af hoe dat mogelijk is. Heeft iemand een idee?
Mijn 06 zou dus bij MS ergens bekend moeten zijn met een andere naam. Misschien de oud eigenaar die tot 3 jaar geleden dat nummer had en dat nummer bij MS geregistreerd heeft?
Precies de reden, dat ik Windows nog steeds met een off-line account installeer (en dus geen Windows 11).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:03
Freee!! schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 22:33:
[...]

Precies de reden, dat ik Windows nog steeds met een off-line account installeer (en dus geen Windows 11).
Windows 11 Pro kan gewoon met offline admin account installeren. Verder met je eens, geen cloud service voor verse installaties voor jou en mij.

@technoaddict Zal toch waarschijnlijk iets zijn wat bij jouw account hoort. Windows verzint het niet zelf en een ander heeft als het goed is geen toegang gehad. Of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
Ik vraag me af waar die naam aan gekoppeld is. Niet aan mijn gmail adres, dus het moet op de 1 of andere manier gekoppeld zijn aan mijn 06. En ook dan vind ik het vreemd dat er een koppeling is die zichtbaar is als profielnaam.
Uiteindelijk heb ik een lokaal account ingesteld en het andere account verwijderd. Ik denk dat ik MS eens ga vragen hoe het zit. Uit nieuwsgierigheid:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-10 17:58

Racing_Reporter

Contentmaker

Is die laptop niet stiekem refurbished ofzoiets?

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Racing_Reporter schreef op zondag 24 juli 2022 @ 09:22:
Is die laptop niet stiekem refurbished ofzoiets?
Nee, het is een 2e hands:
@technoaddict Zo'n Medion PC heeft toch wel een recovery partitie? Even een reset to factory defaults lost dit soort problemen meestal wel op

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie-Verkeerd
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Koffie-Verkeerd

Kiss my rusty sheriff's badge

De verwijzing naar de oud eigenaar sloeg in dit geval volgens mij op het 06-nummer, niet op de laptop.

[ Voor 3% gewijzigd door Koffie-Verkeerd op 24-07-2022 13:36 ]

Never, under any circumstances, take a sleeping pill and a laxative on the same night.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie-Verkeerd
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Koffie-Verkeerd

Kiss my rusty sheriff's badge

technoaddict schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 21:46:
.............maar eenmaal in Windows had Windows een profielnaam van een wildvreemde als naam.
Kan (wil) je die naam delen?

Never, under any circumstances, take a sleeping pill and a laxative on the same night.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
Dat ging inderdaad om het 06 nummer.
De laptop is nieuw.

@Koffie-Verkeerd zie PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-10 23:49

lSltAlKeR

Time destroys everything!

inloggen met het 06 nummer bij https://login.live.com/ en je expose alles ;)

Speedtouch freak

Pagina: 1