Toon posts:

Silverado 2de hands gekregen ofnie???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Keb afgelopen donderdag de noisecontrol silverado gekregen,wat me toen al opviel waren de krassen of de heatsink ,maarja ik dacht dat dat niet veel uitmaakt,nu ik asusprob aaan heb staan van mijn mobo(zie sig) geeft dat programma aan dat een van de twee fans soms 0 is.

Is dit prgramma goed te vertrouwen??,zegt dat de pc temp 68 is en Sisoft zegt dat ie 61 is,

Die temperaturen vind ik veels te hoog voor een koeler van 159,- piek dus is ie al gebruikt en heb ik een gedeeltelijk defetcte koeler gekregen? of is ie gewoon kapot.(of klopt die klote sensor gewoon ni,hij loopt gewoon stabiel)

Ps zeg nou niet allemaal:,mijn orbb is beter,mijn swiftech is 10x beter en mijn dragon ball 3 is de beste want daar gaat het mij ni om.

• Mephix
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
mwa.. die koeler werkt altijd wel... denk dat de sensor niet helemaal 100 is

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kun je merken of testen dat die sensor niet werkt,kan iemand misschien ook even uitleggen hoe ik die bios moet flashen,vind die site van Asus zo onoverzichtelijk,heb al een bios gedownload maar die is 10kb en een faxweergave bestand :?

Die socket zit ook anders dan op andere mobos daarom blaast mijn sileverado alle warme lucht over mijn geforce 3 :(

68 graden is toch echt te warm??

• Cr3ator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:18

Cr3ator

1 bar is geen bar

Ga er gewoon eens mee terug indien mogelijk. Het is neem ik aan nog binnen garantie en dus altijd vragen. Laat hun het maar eens controleren...

Panasonic WH-MDC05J3E5 | 5120Wp @ WZW | 3645Wp @ ONO | NoM met woning uit 1926

Verwijderd

voel ff aan je koelblok... als dat ding BLOEDHEET is dan klopt je sensor =)

Als ie IJSKOUD is, dan heb je een slechte geleiding tussen de proc en heatsink...

Als ie warmpjes is, dan is je sensor scheef =)

Verwijderd

Op zondag 26 augustus 2001 20:08 schreef MaSsiE het volgende:
voel ff aan je koelblok... als dat ding BLOEDHEET is dan klopt je sensor =)

Als ie IJSKOUD is, dan heb je een slechte geleiding tussen de proc en heatsink...

Als ie warmpjes is, dan is je sensor scheef =)
idd :)

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens de MB temperatuur is 59 !!
Is dat niet iets te heet en waarmee word die gemeten??

Kast is open trouwens,is 1,75 a ,180volt normaal voor een Athlon 1333?? of kan ik hem lager zetten wat de temperatuur weer ten goede komt?

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op zondag 26 augustus 2001 20:21 schreef Shaggy16 het volgende:

Kast is open trouwens,is 1,75 a ,180volt normaal voor een Athlon 1333?? of kan ik hem lager zetten wat de temperatuur weer ten goede komt?
ik heb een a7v en als ik in de bios de proc. op 1.75 zet dan staat ie volgens asusprog +sisoft sandra op 1.81 :(
nou staat ie in de bios op 1.65 en zeggen ze dat ie op 1.76 staat :?
volgens mij kloppen die asus biosen niet zo :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

180 volt is idd errug hoog :P
Op zondag 26 augustus 2001 20:21 schreef Shaggy16 het volgende:

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 26 augustus 2001 20:39 schreef R4C00N_SL4Y3R het volgende:
180 volt is idd errug hoog :P
[..]
Heheh LoL , naar een winkel brengen en na laten kijken,heb zelf al alles geprobeerd maar tot nu toe geen verbetering :(

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Hier zijn dus al zoveel topics over geweest he.
Asus Probe geeft andere waarden aan dan ze behoren te zijn.
Temp ongeveer 10 graden te hoog, fans die opeens stil schijnen te staan, grote voltage pieken enz.
Ook was er een probleem dat de sensoren verwisseld waren ofzo. Dus mobo en cpu temp verwisseld (is in nieuwe versies gefixt geloof ik)
Kijk eens in je bios wat je temp is of gebruik Motherboard Monitor of Sisoft Sandra.

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Silverado is nou eenmaal niet zo goed als iedereen hier heel hard roept.

Geen inspiratie

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

't is de afgelopen dagen ook flink extreem weer geweest.
Mijn 1333 TB met Silverado (10V) werd 48 graden (normaal gebruik) en nu is ie nog maar 45 graden.
's Nachts gebruik ik Vcool, dan gaat ie naar de 36 graden.
Vcore staat in bios op 1,675 in MBM op 1,75

Niet?
[Specs]

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Op zondag 26 augustus 2001 21:29 schreef martijn12345 het volgende:
Silverado is nou eenmaal niet zo goed als iedereen hier heel hard roept.
|:( |:(
Mislukte conclusie, niet gefundeerd, Zeker geen ervaring met die dingen........

* Sundead heeft nooit geen klachten over die dingen, lekker 53 graden stressed, ideaal....

indien het zilveren gedeelte beschadigd is, gaat dat wel ten kostte van de warmte overdracht, dus als dat het geval is, dan ist mis.....

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08 19:03
Dus de Silverado is best een goede cooler, en Wel de moeite waard om aan te schaffen ??

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Op zondag 26 augustus 2001 21:58 schreef Wierdo_NL het volgende:
Dus de Silverado is best een goede cooler, en Wel de moeite waard om aan te schaffen ??
Absoluut....heb er twee van in mijn kast draaien, nog nooit geen prob's gehad, en er kom wel aardig wat warmte uit mijn kasje weg met al die rommel die er in hangt, dus ik weet waar ik het over heb, tis bijna een multifunctionele straalkachel :P

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:01

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Asusprobe is een erg negatief programma. Hij geeft makkelijk 5 tot 10 graden te hoog aan. Gebruik liever Motherboard Monitor, deze geeft de temps realistischer weer. Mijn 1400 op 1530 wordt stressed ong 53 met een Silverado, dus dan weet je welke temp je naartoe moet kunnen werken.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1