Draad tussen pomp en verdeler vloerverwarming

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Mud77
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 21-01-2023
Hallo, ik ben benieuwd of iemand weet waarvoor de draad is tussen de pomp en de verdeler van de vloerverwarming? Het gaat hierbij om de bruine draad vanaf de stekker, via een lasklem terug naar de verdeler en vervolgens naar de pomp toe.
...

Ik vermoed dat het iets met de maximaal thermostaat te maken heeft maar dat weet ik niet zeker. Aangezien ik de pomp wil vervangen weet ik niet of ik dit ook zo weer moet aansluiten?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ON_Kj2ekUpxWdFq3z0pavkF73j4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D2SuUMRFKvqdaHgN8iJ4DkG5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xz_CBmITFGxdFSNAJ5Q96DajwLs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TO9kPB2uP9GBX60sLfLDjjpt.jpg?f=fotoalbum_large
...

Beste antwoord (via Mud77 op 24-07-2022 11:05)

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:08

rdejongjr

Gnome

Mud77 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 19:57:
Pompschakelaar heb ik ook al. Zou ik dit dan kunnen omzeilen, niet meer aansluiten?
normaal snoer eraan idd, pompschakelaar doet al op temperatuur schakelen, oude snoer lekker de vuilbak in, stuk sneller beschadigd en daarmee gevaarlijk.

Alle reacties

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:17
Lijkt inderdaad een beetje op een maximaal thermostaat op deze wijze.

Bij mijn verdeler / pomp is dat een metalen beugeltje die je om de verdeler heen klikt.

Zal net aan het type pomp liggen wat ze gebruiken.

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:26
is een weerstand (ntc/ptc) die afhankelijk van de temperatuur de pomp aan en uit zet.

[ Voor 6% gewijzigd door badboynova op 23-07-2022 19:18 ]

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:12

WouterG

Dit is geen ondertitel

Het ziet er wel een beetje spannend uit, volgens mij 230v over enkel geïsoleerde draadjes als ik het goed zie.
Misschien te vervangen door iets recenters als zoiets: https://www.techniekwebsh...ansl-snoer-en-steker.html

[ Voor 45% gewijzigd door WouterG op 23-07-2022 19:39 ]

• rdejongjr

rdejongjr

Gnome

Vervangen door een nieuwe pomp en een pompschakelaar

Sensor op de aanvoer en de pomp slaat aan als de buis warm wordt, tevens zullen de meeste af en toe vanzelf een keertje aan springen om het vastlopen bij stilstand tegen te gaan (handig in de zomermaanden)

• Mud77
Pompschakelaar heb ik ook al. Zou ik dit dan kunnen omzeilen, niet meer aansluiten?

Acties:
  • Beste antwoord

• rdejongjr

rdejongjr

Gnome

Mud77 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 19:57:
normaal snoer eraan idd, pompschakelaar doet al op temperatuur schakelen, oude snoer lekker de vuilbak in, stuk sneller beschadigd en daarmee gevaarlijk.

• Mud77
Top, bedankt voor al jullie reacties!
Pagina: 1