Toon posts:

Netwerk heel sloom zodra ik online ben

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb thuis 3 computertjes aan elkaar gekoppeld door een simpel Trust netwerk setje (3 netwerkkaartjes... waarvan een een ingebouwd hubje heeft). Ik heb Netbeui en TCP/IP als protocollen geinstalleerd. Ik gebruik UTP kabeltjes... heb de nieuwste drivers voor de Realtek kaartjes en heb een USB ADSL abonnement. Ik draai Win2000 op mijn P800 en op de andere pcs Windows 98.

Nu het probleem. Het netwerk draait goed.... totdat ik online ga. Dan duurt het lang voordat explorer de ander pc ziet wanneer ik op netwerkomgeving click en werkt het zeer sloom. Zit TCP/IP Netbeui in de weg ofzo??? Zodra ik disconnect gaat het weer goed. Wie heeft hier een oplossing voor.?

Alvast bedankt.

Jared

Verwijderd

Denk idd dat Netbeui de boosdoener is, TCP/IP is voldoende

Verwijderd

Nou, volgens mij is het wat anders; ik had zo'n zelfde probleem.

Elke keer als ik intern wat deed, dan duurde dat eeuwen. Terwijl als de DNS eruit lag bij mijn provider alles rap ging.

Het zat hem dus in de lookups, mijn interne netwerk ging vrolijk de 192.168.x.x adressen name-resolven, wat dus neit ging en als een time-out (>20s) terug hier belandde.

Oplossing? Tja ik heb wat geklooid met LmHosts files etc, maar het ging eigenlijk pas echt over toen ik een Dyn. IP kreeg van mijn provider (ik snap d'r ook geen hol van)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar netbeui heb ik toch nodig voor mijn interne netwerkje zodat de PC's elkaar vlot zien. Ik heb mij ook laten vertellen dat Netbeui een sneller protocol is dan TCP/IP. Dus ik denk dat ik Netbeui lekker laat staan.

Nog andere ideeen??

• DennisBoom
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-08 11:59
NETBeui is inderdaad een prima protocol voor kleine netwerkjes ( 1 subnet) om files en printers te sharen. Misschien dat je TCP/IP protocol ook gebonden is aan NETBios; zet dat eens uit. Je kunt ook een lmhost file aanmaken.

Geen beurs, geen tempo

Verwijderd

Op maandag 27 augustus 2001 08:53 schreef jaredvanhensen het volgende:
Ja, maar netbeui heb ik toch nodig voor mijn interne netwerkje zodat de PC's elkaar vlot zien.
Nou, het is niet per se nodig. Het aanmelden met TCP/IP in een netbios omgeving duurt wat langer, maar voor de rest maakt het niks uit.

Rob

• Torrac
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-08-2025

Torrac

The Barbarian Wolverine

Waaar je ook naar moet kijken is dat je aan kan geven welke protocol het hoofd protocol is zet dit op tcp/ip.

Tevens kan je toch netboei over tcp/ip doen?

I believe what I want to Believe

Verwijderd

netbui over tcp ???

:):):):)

Nee dat gaat niet. Je haalt denk ik NETBIOS en NETBUI door elkaar.

Verwijderd

Je moet alleen TCP\IP en IPX\SPX gebruiken...

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 00:03
Duurt het lang vanaf het moment dat je vanaf jouw pc op een pc in je netwerkomgeving klikt tot hij de ge'share'de mappen toont ?

Of heb je het bovenste, maar op alle pc's ?

Of duurt het een tijdje voor je de pc's ziet in je netwerkomgeving ?

Als het het eerste is, lees onderstaande tekst eens, misschien helpt het :
I had the same problem with win2k pc's together with win98/ME. After searching the registry I found that if I removed this key/folder from the registry the problem dissapeard:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Remot eComputer\NameSpace\{D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF}]
@="Scheduled Tasks"

Run "regedit", open:
HKEY_LOCAL_MACHINE
SOFTWARE
Microsoft
Windows
CurrentVersion
Explorer
RemoteComputer
NameSpace

In this folder there is a new folder with a key containing "Sceduled Tasks". Delete this folder. (The foldername was
{D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF} at my pc)
Als het het tweede of derde is, tja :?

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Pagina: 1