Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Septimamus
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-05 21:09
Beste Tweakers,

Van de week kreeg ik tot mijn grote verbazing te horen dat mijn contract, dat van een tijdelijk naar vast zou worden overgezet, niet verlengd gaat worden. De verbazing was groot omdat ik overal lucht kreeg van het feit dat ik al bijna drie jaar goed bezig ben. Ik kan erg goed opschieten met collega's evenals de klanten. Ik doe mijn werk altijd op de manier hoe het van mij word verwacht. Klagen doe ik nooit en ook met mijn afdelingsmanager zit ik goed op één lijn.

Enkele feiten om de situatie wat duidelijker te maken. Ik werk al bijna drie jaar bij dit bedrijf. Ik heb nu nog een tijdelijk contract. Mondeling hadden we al afgesproken dat mijn contract overgezet zou worden naar een vast contract. Ik heb nog nooit een functioneringsgesprek gehad (niemand in het bedrijf.) Wel heb ik verhuisplannen zodanig ver dat ik, of naar een andere vestiging moet, of anders werk moet zoeken. Het bedrijf kampt met personeelstekort.

Afgelopen dinsdag liep ik langs het management kantoor met de intentie mede te delen dat ik die verhuisplannen heb en of ze wellicht kunnen informeren of ik op een andere vestiging kan komen te staan. (Dit zal op zijn vroegst pas over een halfjaar zijn.) Tot mijn grote verbazing kondigde de manager toen plots aan dat mijn contract niet verlengd zou gaan worden.

Uiteraard was mijn eerste vraag waarom dit opeens zo was. Buiten het feit dat het gesprek duidelijk niet was voorbereid en de directeur niet goed uit zijn woorden kwam, kon ik eruit opmaken dat ik niet paste binnen de visie die ze voor ogen hadden. Meteen wist ik dat dit niet klopte. Buiten het feit dat ik het onofficiële aanspreekpunt bent op mijn afdeling, heb ik nog nooit ook maar enige keer gehoord dat ik mijn werk niet goed aan het doen was. Ik help de klanten altijd vriendelijk en professioneel. Helemaal in tegenstelling tot andere collega's. Ik werk hard door en doe altijd wat er van mij word verwacht. Ik neem initiatieven in werkproces verbetering. Kortom, het voelde simpelweg als een excuus.

Een hoop irrelevante vragen verder kwam ik vervolgens op het punt dat hun zogenaamde visie nooit met onze afdeling is gedeeld. Buiten het feit dat wij dus geen idee hebben welke kant ze überhaupt op willen, draait de afdeling altijd keurig. Zoals ik hierboven al heb aangegeven heeft geen van ons ooit een functioneringsgesprek gehad. Sommige collega's werken er al langer dan dertig jaar!

Ik heb meerdere gesprekken proberen te voeren. Grotendeels met het doel ter heroverweging. Zeker aangezien het feit dat we een gesprek hadden kunnen voeren om de nieuwe 'visie' te bespreken en deze te introduceren. Het gebrek aan communicatie werd vervolgens toegegeven maar aan de situatie willen/kunnen ze niets meer veranderen.

Het enige wat ik kan bedenken is dat tijdens een kort gesprek waarbij ter sprake kwam dat ze graag willen dat we drie zaterdagen in de maand gaan werken in plaats van om de week, ik dit nieuws niet goed oppakte. Mijn argumentatie was dat ik de weekenden zoveel mogelijk over wil houden zodat ik tijd met mijn vriendin kan doorbrengen. Dat kunnen we al erg weinig aangezien zij ook fulltime werkt. Nederland is helaas verschrikkelijk duur aan het worden waardoor dit een noodzaak is. Ik heb dit op een redelijk respectvolle wijze ter sprake gebracht. De directeur geageerde hier op een nonchalante manier op dat we dit allemaal moesten gaan doen. Hij staat overigens bekend om zijn nonchalante werkhouding. Toen heb ik een uiting van een zorgwekkende ontwikkeling duidelijk gemaakt. Nogmaals, op een respectabele manier. De directeur staat echter bekend als iemand die het 'allemaal wel best vind.' Evenals iemand die je gelijk laat vallen als je zijn visie en ideeën niet deelt. Of nog erger, tegenspreekt.

Wat nu? Om eerlijk te zijn heeft mij dit zo'n enorm slechte en incapabele indruk gegeven dat ik niet meer voor zo'n management wil werken. Aan de andere kant had ik het onderling met collega's en klanten enorm naar mijn zin. Kan ik juridische zaken inschakelen over iets wat eerder lijkt op machtsmisbruik en/of miscommunicatie. Moet ik het bestuur erop aanspreken dat, zeker de vestigingsdirecteur, niet functioneert. Hij is immers met deze bevindingen gekomen. Kan ik het maar beter laten aangezien je van het management toch nooit (wint)? Kortom, wat zou jij zelf doen? Ik hoor graag meningen. Ik realiseer met dat ik informatie kan opzoeken etc. Ik ben echter puur geïnteresseerd wat nou volgens jouw mening een slimme zet is hier.

Alvast ontzettend bedankt _/-\o_

Acties:
  • +54 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:02

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Er is geen sprake van onrecht ontslag; je contract wordt simpelweg niet verlengd.

De manier waarop verdient zeker niet de schoonheidsprijs, maar ze hadden er ieder (of juist geen enkel) argument aan hoeven te hangen. Misschien dat het je nog iets geholpen zou hebben als je de mondelinge afspraak met betrekking tot een verlenging zwart-op-wit had staan, maar dat stukje wordt nu sowieso een welles-nietes-verhaal.

Als antwoord op je vraag wat ik zou doen: als ze me er op deze manier uit willen werken, zou ik heel hard nadenken of dit wel de plek is waar ik wil blijven werken. Leuke collega's vind je ook echt wel ergens anders, maar het directie kan het leven je (indirect) nog best zuur maken als dit hun manier van werken is. Zou ik het nu 'winnen' om toch te blijven, is de relatie waarschijnlijk dermate beschadigd dat werkplezier en doorgroeimogelijkheden ineens een lastig iets kunnen zijn.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je contract wordt niet verlengd, dus je bent vrij om te gaan en staan waar je wilt. Dat komt mooi uit, want je geeft toch al aan dat je, hoewel de werkomgeving leuk is, je niet meer voor deze baas wilt werken. Bovendien wil je verhuizen en dan heb je toch al een andere situatie.
Dus gewoon iets nieuws zoeken :)

Je enige ding is dat jij er niet op had gerekend dat je geen vast contract aangeboden zou krijgen. Het leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06 22:11
Bastiaan schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 17:33:

Misschien dat het je nog iets geholpen zou hebben als je de mondelinge afspraak met betrekking tot een verlenging zwart-op-wit had staan, maar dat stukje wordt nu sowieso een welles-nietes-verhaal.
Een mondelinge afspraak is ook een geldige afspraak, dus het is niet zo dat omdat het niet zwart op wit staat, je nergens meer recht op hebt. Het is alleen wel een stuk lastiger te bewijzen natuurlijk, als de andere partij ontkent dat die afspraak gemaakt is.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:02

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Hahn schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 17:36:
[...]

Een mondelinge afspraak is ook een geldige afspraak, dus het is niet zo dat omdat het niet zwart op wit staat, je nergens meer recht op hebt. Het is alleen wel een stuk lastiger te bewijzen natuurlijk, als de andere partij ontkent dat die afspraak gemaakt is.
Absoluut, dat is het ook! Dat is ook precies wat ik bedoelde. Gelijk hebben, gelijk krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-06 21:54
Kijk eens op deze site en google eens verder of je in aanmerking komt voor een ontslag vergoeding.
https://www.nhp.nl/gouden...delijk-contract#gsc.tab=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:33

Meneer aard

Porsche rulez!

Bastiaan schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 17:37:
[...]

Absoluut, dat is het ook! Dat is ook precies wat ik bedoelde. Gelijk hebben, gelijk krijgen.
Met mondelinge afspraken / toezeggingen is het altijd koffiedik kijken. Met name voor de bewijslast.
Rechtsbijstand en/of advocaat erop zetten.
Arbeidsrelatie is al verstoord. Kijken wat er te halen valt (o.a. aanzegvergoeding indien van toepassing of transitievergoeding). Maar contract loopt immers ook af .

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ISJ
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 16:51

ISJ

Vervelend dat dit jou overkomt, dit voelt natuurlijk allemaal niet fijn.
Schokkend dat er inhoudsloos en roekeloos met medewerkers om wordt gegaan.

Heb je ergens een realistische ingang in het hogere management om je zaak aan de kaart te stellen?
Wellicht dat iemand die je goed kent naar je wil luisteren, maar het is idealiter wel iemand met gewicht.
Als je hier geen warme relatie hebt, dan zou ik er niet al te veel van verwachten.

Het is niet leuk om te zeggen, maar ik denk dat je de knop om moet zetten en vanaf nu gaat focussen op een nieuwe werkgever. Hoe onrechtvaardig het ook voelt, je hebt vrij weinig aanknopingspunten om er echt nog iets van te maken. Je geeft zelf al aan dat je niet meer in het management geloofd en op basis van jouw woorden verwacht ik niet dat dit gaat veranderen. Hou de eer dus aan jezelf, neem je verlies en ga op zoek naar die werkgever die wel fatsoenlijk met medewerkers om gaat.

Ik zie nu wat suggesties over een mondelinge overeenkomst. Dit is moeilijk te bewijzen en het bedrijf gaat dan ongetwijfeld vieze spelletjes spelen. Persoonlijk zou ik je afraden deze route te proberen, tenzij je meerdere getuigen hebt(die ook willen getuigen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-06 11:30

Emiel1984

Made in NL

Ben je lid van FNV en heb je al contact opgenomen met deze partij ?
Anders zou ik je dat adviseren om te doen.
Uit je verhaal begrijp ik dat je mondeling al een vast contract was belooft.
Na 3 jaar zou ik daarom ook op zijn minst een ontslagvergoeding verwachten.
Of dat terecht is zou FNV je kunnen vertellen en je bij kunnen helpen.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ik vind het niet heel wereldschokkend dat als je langs loopt om te vertellen dat je zover weg gaat verhuizen dat je niet meer bij die vestiging blijft werken de baas ineens terplekke zijn voorstel tot verlenging van je tijdelijke contract naar vast contract intrekt?

Verder kun je idd kijken naar een transitie vergoeding.
https://www.uwv.nl/partic...UqfTgXpux8EkaAvUFEALw_wcB

[ Voor 40% gewijzigd door YakuzA op 23-07-2022 18:18 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:34
Aanvullend op bovenstaand. Een mondeling afspraak is van waarde, maar lastig aan te tonen zoals al beschreven. Wat mogelijk ook speelt, is de manier waarop dit is besproken. Was het een intentie en/of gekoppeld aan voorwaarden, of was het duidelijk verwoord als "je krijgt hierna een vast contract aangeboden, punt.".

Wel zou ik persoonlijk zelf sterk overwegen in hoeverre ik hier energie in wil steken. Je gaat verhuizen naar elders, je zou hier toch al niet verder gaan. Persoonlijk zou ik gewoon daar in de regio iets zoeken en je energie in positiviteit steken. Mocht je toch het bedrijf daar interessant vinden, wat let je ze te benaderen? (Tenzij zelfde management, maar dan is dat al überhaupt niet relevant.)

Succes!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Als je gaat verhuizen en in een andere vestiging te werk gaat ben je je huidige collegas toch ook kwijt?

Volgens mij verlies je hier niet zoveel. Doet vooral zeer aan je ego als je hier niet op had gerekend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-06 01:07

Barrycade

Through the...

Wat een lap tekst, wil bijna zeggen Mand!

Maar komt er op neer dat je dus van je manager had gehoord dat er een mogelijke omzetting aankwam, maar toen je kwam melden dat je overgeplaatst wilde worden je te horen kreeg (ter plekke) van de eigenaar dat je contract niet verlengd wordt?

Tja aantal zaken; staat het einde al in je contract? Staat er wat anders in je contract over verlengen?

Als er een einddatum in je contract staat is het maar de vraag of je manager in zijn recht stond.
En ja netjes is anders maar in de huidige markt is het wellicht verstandiger om je energie te steken in het vinden van een andere baan, hier ga je dus sowieso niet blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septimamus
Eens. Het verhuizen is een lastig stukje in dit hele verhaal. Deels heb ik het idee dat dit niet heeft meegedaan in de beweegrede van de directeur. Anderzijds staat het bedrijf wel bekend om zijn roddelacties. Nieuws loopt daar als lopend vuur en ik heb het er wel eens met iemand over gehad. Ik ben dus bang dat hij daar wel lucht van heeft gekregen. Al is het alleen maar omdat de reden anders wel erg droevig zou zijn. Lastig te achterhalen. Ik kan mijn directeur er niet in vertrouwen dat hij daar de waarheid over zal loslaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septimamus
Bedankt allen voor alle reacties en medeleven! Ik ben bang dat het inderdaad waar is wat de meeste aangeven. De energie en tijd die je gaat stoppen in het 'terugvechten' gaat het niet waard zijn. Het gaat tegen alle morele waardes van mijzelf in, maar ik ben bang dat ik het er maar bij moet laten.

Ik ga mij overigens wel verdiepen in de ontslagvergoeding. Ik denk toch zomaar dat ik hier recht op heb. Ik heb nog een lijntje uitlopen naar een vestiging dichtbij de plek waar wij naartoe willen verhuizen. Een manager onder de directeur heeft mij beloofd mij hierin te helpen en deze vraag voor te stellen aan zijn contacten daar. Ik heb er een hard hoofd in maar ik wacht dit toch maar eerst even af. Ik hoop daar maandag meer informatie over te krijgen.

Voor de geïnteresseerde zal ik dit topic maandag bijwerken.

Nogmaals dank!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Septimamus schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 18:32:
Eens. Het verhuizen is een lastig stukje in dit hele verhaal. Deels heb ik het idee dat dit niet heeft meegedaan in de beweegrede van de directeur. Anderzijds staat het bedrijf wel bekend om zijn roddelacties. Nieuws loopt daar als lopend vuur en ik heb het er wel eens met iemand over gehad. Ik ben dus bang dat hij daar wel lucht van heeft gekregen. Al is het alleen maar omdat de reden anders wel erg droevig zou zijn. Lastig te achterhalen. Ik kan mijn directeur er niet in vertrouwen dat hij daar de waarheid over zal loslaten.
De redenen zijn ook niet relevant: je arbeidsovereenkomst loopt af. Tot wanneer loopt je huidige overeenkomst? Als het tm 30 augustus is (tot 1 september) is het anders dan dat 31 juli je laatste werkdag zou zijn. Ook wij rechten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septimamus
Mijn huidige overeenkomst loopt tot 1 oktober. Ruim van tevoren aangegeven dus. Alhoewel ik dit nooit zo snel te horen had gekregen als ik niet zelf het initiatief had genomen om een gesprek te beginnen. Irrelevant verder, maar toch.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Vervelend voor je. Al klinkt de directeur niet echt als een fijne werkgever, dus daar kan je wat mee, komt ie:
Meneer aard schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 17:41:
[...]

Met mondelinge afspraken / toezeggingen is het altijd koffiedik kijken. Met name voor de bewijslast.
Rechtsbijstand en/of advocaat erop zetten.
Arbeidsrelatie is al verstoord. Kijken wat er te halen valt (o.a. aanzegvergoeding indien van toepassing of transitievergoeding). Maar contract loopt immers ook af .
Kan je niet een ontspannen situatie regelen, dus vraag de directeur eens om een lunch.
Dan breng je op dat een mondelinge afspraak nog wel een zekere rechtsgeldigheid heeft en dat je natuurlijk een advocaat in de arm kan nemen om er het maximale uit te slepen, wat voor het bedrijf duur zal zijn en dat je dat liever wilt vermijden.
Wijs m op personeelstekort, je goede werken, en dat de markt nu lastig is en jij al helemaal ingewerkt bent.
"ik ben op dit moment een goed geoliede schakel in ons bedrijf, in de huidige markt zal het tijd en geld kosten iemand zoals ik te vinden en op niveau te brengen"
Dus doe je hem het voorstel, geef me een leuke baan met contract bij vestiging X, jij bent van me af (ja gewoon zeggen, met een glimlach en je hoofd een beetje scheef houden,) en ik ga daar lekker werken, jouw bedrijf wint erbij, jij wint erbij en ik win erbij, mooi toch triple win.
Dit is als je er tennminste wil blijven werken, anders gewoon iets anders zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Nu online
Septimamus schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 18:38:
Mijn huidige overeenkomst loopt tot 1 oktober. Ruim van tevoren aangegeven dus. Alhoewel ik dit nooit zo snel te horen had gekregen als ik niet zelf het initiatief had genomen om een gesprek te beginnen. Irrelevant verder, maar toch.
Dat is netjes op tijd!
Silent7 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 18:43:
Dus doe je hem het voorstel, geef me een leuke baan met contract bij vestiging X,
Waardeloze manager om binnen de organisatie om iemand die weg gaat een vast contract te geven, zonder dat je weet of die in het team zit.. dat hoor je een andere vestiging niet zo aan te doen...

[ Voor 4% gewijzigd door President op 23-07-2022 18:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent7
President schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 18:53:
[
[...]

Waardeloze manager om binnen de organisatie om iemand die weg gaat een vast contract te geven, zonder dat je weet of die in het team zit.. dat hoor je een andere vestiging niet zo aan te doen...
@Septimamus beschrijft een redelijk waardeloze directeur maar lijkt tevreden met het werk en zou dat graag ergens anders doen.
Als gepikeerd directeurtje hem niet op vestiging A wil waar hij zelf werkt, waarom zou een win win bereiken door TS naar vestiging B sturen met een vast contract dan waardeloze manager zijn? In tijden van personeelstekort iemand na drie jaar geen vast contract geven terwijl dat wel beloofd is, DAT lijkt me waardeloos management eigenlijk.
De enige vraag is sws wil TS hier wel blijven werken? Als het antwoord ja is dan lijken mij er nog prima oplosingen te zijn waar iedereen op voorruit gaat.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-06 14:11
Ik zou hier geen eens meer moeite in willen steken. Laat die eikels lekker het rambam krijgen, de komende maanden gewoon lekker gaan zoeken naar wat anders. Ik zou niet gaan onderpresteren, maar extra hard lopen om dingen te regelen zou ik ook niet meer doen. Je weet toch al dat je weg moet en genoeg werk, zeker in de juiste branche. 3 Jaar is ook een mooi moment om ergens een punt achter te zetten, goede reden ook (verhuizing). Mooi ergens anders verder met een hoger salaris.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Gewoon iets anders zoeken, je restant vakantiedagen opnemen en je transitievergoeding opstrijken. 3 jaar, dus 1 maandsalaris ongeveer.

Maar aangezien je qua timing niet de grootste ster lijkt te zijn: zoek eerst wat anders en regel de rest daarna. Als je nog niets anders hebt, wil je misschien je dagen uit laten betalen om wat meer tijd te kunnen kopen.

Volgende keer niet 2 maanden voor het aflopen van je contract over heel ingewikkelde dingen beginnen. Daar had je beter even mee kunnen wachten.

Dit heeft overigens helemaal niets met "ontslag" te maken en of het "onterecht" is, daar kan ik niet over oordelen. Contract loopt af. Dat is geen ontslag en gewoon een vast gegeven (kan dus ook niet terecht of onterecht zijn, het is gewoon zo).

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 23-07-2022 20:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:24

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Even een titelfix doorgevoerd wat beter past :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:04
@Septimamus Herkenbaar verhaal, heb een soortgelijke situatie meegemaakt. Jij en je collega's hebben het idee dat alles goed gaat. Maar helaas geen zicht op contractverlenging of kans op een vast contract. Omdat je na 3 jaar goed functioneren opeens niet meer zou passen binnen de organisatie.

Dit komt waarschijnlijk omdat ze iets willen veranderen in de bedrijfsvoering, maar ze hebben hierover nog niet gecommuniceerd. Het werken op zaterdagen was een proefballon om te kijken wie hier weerstand op zou hebben. Nu ben jij geïdentificeerd als 'lastig' of niet flexibel en tegen verandering. Met andere woorden, jij moet dus weg. Ik ben bang dat ze niet meer terug gaan komen op dat besluit, wat jij ook doet, zegt of aandraagt. Ze willen namelijk geen gezichtsverlies lijden.

Ga alvast op zoek naar een nieuwe werkgever in de buurt van de plek waarnaar je wil verhuizen. Waarschijnlijk heb je ook nog recht op een transitievergoeding. Veel succes toegewenst! :).

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:51
Wegwezen. Incompetente bedrijfsvoering, daar ga je steeds opnieuw last van krijgen. En zonder overleg werken op zaterdagen? Ik weet natuurlijk niet wat er in je contract staat, maar mijn baas zou de $ziekte kunnen krijgen als hij het op z'n manier doet. Dan stap ik lekker over naar een ander bedrijf en ga ik er waarschijnlijk zelfs ook nog in salaris op vooruit. Er IS tenslotte een personeelstekort in zo'n beetje alle sectoren...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ernst033
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-05 15:21
Ontslagvergoeding heb je geen recht op bij een aflopend contract, je bent immers, zoals iemand anders al op heeft gemerkt, niet ontslagen.

Je kan wel een transitievergoeding van je werkgever krijgen. Zorg bij het afwikkelen van je dienstverband dat je op papier of mail hebt dat je werkgever op de hoogte is dat jij die transitievergoeding wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:28
Barrycade schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 18:28:
Tja aantal zaken; staat het einde al in je contract? Staat er wat anders in je contract over verlengen?
Dit vind ik ook nog wel een interessante vraag. Ik had bij een vorige werkgever in het contract staan dat de intentie was om bij een positieve beoordeling de arbeidsovereenkomst om te zetten naar een overeenkomst voor onbepaalde tijd (vaste aanstelling). Staat er iets dergelijks in jouw contract?

Bij mij weigerden ze een beoordelingsgesprek te voeren. Hierdoor werd dus ook mijn vaste aanstelling uitgesteld. Daar was ik het absoluut niet mee eens. Rechtsbijstand gaf aan dat ik recht van spreken had en er een zaak van gemaakt kon worden. Gezien ik echter wel graag verder wilde bij de werkgever tevens op advies van rechtsbijstand, besloten dat niet te doen. Het zou de werkrelatie dusdanig verstoren dat ik mogelijk wel gelijk zou krijgen, maar mijn dienstverband niet ten goede zou komen en kans op een verstoorde werkrelatie en dus alsnog uit elkaar gaan groot zou zijn. Ik heb toen een jaarcontract geaccepteerd met de afspraken zo snel mogelijk te worden beoordeeld en per eerstvolgende maand na (positieve) beoordeling een vaste aanstelling te krijgen.

In jouw geval heb je weinig te verliezen. Je 3e contract is eindig, dus hoogstwaarschijnlijk kan je niet nog een tijdelijk contract. Dat maakt het makkelijker om het iets harder te spelen. Voor wat het waard is. Een vaste aanstelling afdwingen heeft weinig nut, het komt de werkrelatie hoe dan ook niet ten goede. In the end zal het dus hoogstens om geldelijke compensatie gaan die dan hoger uitvalt dan de transitievergoeding.

Advies is hier al vaker voorbij gekomen, maar alvast een andere baan zoeken in de regio waar je gaat wonen is nu de beste stap. Daar vind je ook wel weer een leuke plek en collega's.

Weet je overigens zeker dat het goed gaat met je huidige werkgever? In een krappe arbeidsmarkt en als ze personeel zoeken is dit een hele vreemde stap (mits jouw verhaal dat je goed functioneert klopt uiteraard).

Laatste advies: een functionerings- en beoordelingsgesprek is niet verplicht maar ik zou er altijd op aansturen om die wel te hebben én daarover iets in je overeenkomst vast te leggen. Hiermee voorkom je dit soort situaties en sta je bovendien veel sterker (mits functioneren positief is beoordeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:25

Reacher

oldschool

Ik mis even wat voor werk je doet?

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikkie001
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 10:58

Mikkie001

Wat is werk zonder koffie?

Verhuizen? Toevallig iets met een hypotheek moeten doen en daarvoor een werkgeversverklaring nodig gehad?
Daar zou namelijk iets in kunnen staan over tijdelijk contract en de intentie om dit om te zetten naar een vast dienstverband.

In dat geval heb je iets meer dan een mondelinge toezegging.

Er is altijd een groepje mensen dat in geen enkel groepje past

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 11:26
Just deal with it. Het leven is niet altijd eerlijk. Niet te lang mee zitten, voor zo een werkgever die je niet waardeerd zou je niet eens voor moeten willen werken.

Gewoon je verlies pakken en op zoek naar iets anders. Er is een groot personeelstekort dus het komt vast goed met het zoeken van een betere werkgever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

PhilipsFan schreef op zondag 24 juli 2022 @ 03:24:
Wegwezen. Incompetente bedrijfsvoering, daar ga je steeds opnieuw last van krijgen. En zonder overleg werken op zaterdagen? Ik weet natuurlijk niet wat er in je contract staat, maar mijn baas zou de $ziekte kunnen krijgen als hij het op z'n manier doet. Dan stap ik lekker over naar een ander bedrijf en ga ik er waarschijnlijk zelfs ook nog in salaris op vooruit. Er IS tenslotte een personeelstekort in zo'n beetje alle sectoren...
Eens. Nekharen gingen bij mij ook overeind staan van "geen functioneringsgesprek". Als je niet op zijn minst jaarlijks formeel met je leidinggevende in gesprek kan over je functioneren dan is er iets goed fout. Het blijft natuurlijk zwaar klote, wisselen van baan zonder dat je het zelf hebt besloten is gewoon vervelend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Thomas schreef op zondag 24 juli 2022 @ 09:02:
[...]

Eens. Nekharen gingen bij mij ook overeind staan van "geen functioneringsgesprek". Als je niet op zijn minst jaarlijks formeel met je leidinggevende in gesprek kan over je functioneren dan is er iets goed fout. Het blijft natuurlijk zwaar klote, wisselen van baan zonder dat je het zelf hebt besloten is gewoon vervelend.
Dit in combinatie met 3 jaar tijdelijke contracten doet mij vermoeden dat er nooit de intentie was om vaste contracten aan te gaan. Gewoon iedereen op tijdelijk houden, niet in investeren of functioneringsgesprekken en eindeloos blijven vervangen door nieuwe krachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T-Forever
  • Registratie: Juni 2011
Na drie jaar je baan kwijt, is vrij normaal voor de random kloot in deze NederWereld.
Standaard tactiek, maar als jij niet goed genoeg bent voor die functie, moeten ze kunnen onderbouwen.

Zou jij er werk van maken, dan maakt ook de rechter korte metten met je werkgever. Aantonen dat jij niet goed op die positie past door middel van een functioneringsgespreksverslag. aangezien die er niet is, heb je altijd kans bij de rechter.

Maar dat kost je veel moeite en geld. En werkgever gaat er even vanuit dat jij een van die twee al niet hebt. En het je daarom flikt.

Hij is nog nooit terug gefloten. Slecht gedrag is nooit gestraft. Hij blijft hier meer doorgaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 12:17

Part

Helemaal niets.....

Je zoekt de oorzaak bij jezelf, dit is een normale redenatie maar misschien niet de juiste.

Het kan zijn dat ze niet veel vaste medewerkers in dienst willen hebben bv omdat het bedrijf dan meer waarde op papier heeft voor een investeerder. Kleine dingen die je beter zou kunnen doen worden dan opeens opgeblazen dingen die normaal helemaal niet van belang zouden zijn.

Kijk verder je verdient beter. Waarschijnlijk ook letterlijk aangezien de lonen de afgelopen tijd aanzienlijk omhoog zijn gegaan voor nieuw personeel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reacher

Reacher

oldschool

T-Forever schreef op zondag 24 juli 2022 @ 10:40:

Zou jij er werk van maken, dan maakt ook de rechter korte metten met je werkgever. Aantonen dat jij niet goed op die positie past door middel van een functioneringsgespreksverslag. aangezien die er niet is, heb je altijd kans bij de rechter.
Op basis van wat dan precies? De werkgever handelt binnen de ruimte van de wet.

born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Forever
Reacher schreef op zondag 24 juli 2022 @ 10:59:
[...]

Op basis van wat dan precies? De werkgever handelt binnen de ruimte van de wet.
Binnen de mazen van de wet, is toch wat anders.
Hij zal het alsnog moeten kunnen onderbouwen. En alleen zeggen 'er is geen werk meer voor jou' of 'je doet je werk niet goed genoeg' is dus niet voldoende onderbouwen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Je hebt recht op een transitievergoeding. Dat 1/36e van het totale bruto jaarsalaris per gewerkt jaar. Dus inclusief vakantiegeld, onregelmatigheidstoeslag en andere bijkomende vergoedingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
T-Forever schreef op zondag 24 juli 2022 @ 11:05:
[...]

Binnen de mazen van de wet, is toch wat anders.
Hij zal het alsnog moeten kunnen onderbouwen. En alleen zeggen 'er is geen werk meer voor jou' of 'je doet je werk niet goed genoeg' is dus niet voldoende onderbouwen.
Het contract loopt al af per 1 oktober en wordt niet verlengd. Waar wil je de rechter naar laten kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Forever
jadjong schreef op zondag 24 juli 2022 @ 11:06:
[...]

Het contract loopt al af per 1 oktober en wordt niet verlengd. Waar wil je de rechter naar laten kijken?
En wanneer kreeg TS te horen dat hij niet verlengt ging worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher

Reacher

oldschool

Volgens dit topic ruimschoots voor een wettelijke deadline.

born to do porn!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

T-Forever schreef op zondag 24 juli 2022 @ 11:05:
Welnee.

je mist de kern: TS heeft een tijdelijk contract. Dat eindigt 'van rechtswege', er staat zelfs een einddatum in dus dat is wat er is afgesproken. Werkgever hoeft dus niks te onderbouwen. Er komt geen rechter of UWV aan te pas. Enige dat werkgever moet doen is TS tijdig mededelen dat het niet verlengt / omgezet wordt naar vast gaat worden als verlenging / omzetting in het contract staat.

TS, de arbeidsmarkt is uitstekend, verspil hier geen energie aan en zoek lekker een betere baan dicht bij jouw toekomstige woonplaats.

Aanvullend, ik had een collega die door klanten op handen werd gedragen. Deed alles voor ze, maakte niet uit hoeveel tijd en moeite het koste.
Hij was echter helemaal geen goede werknemer want wij werkten met vaste tarieven, dus waar andere collega's 20 klanten per dag afhandelen deed hij er 5. Moest dus geld bij..

[ Voor 25% gewijzigd door bombadil op 24-07-2022 11:23 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Philip Ross schreef op zondag 24 juli 2022 @ 10:32:
[...]

Dit in combinatie met 3 jaar tijdelijke contracten doet mij vermoeden dat er nooit de intentie was om vaste contracten aan te gaan. Gewoon iedereen op tijdelijk houden, niet in investeren of functioneringsgesprekken en eindeloos blijven vervangen door nieuwe krachten.
Drie jaar tijdelijke contracten lijkt mij inderdaad een duidelijke rode vlag. Ik was na het eerste jaar al op zoek gegaan naar een andere werkgever want de kans dat je bij dit soort bedrijven ooit een vast contract krijgt is minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Honesty

kattenneus!

Hoe ik het zou doen:
Je contract niet verlengd zal ik niet aanvechten, geen kans.
Solliciteren in je nieuwe omgeving, desnoods bij het zelfde bedrijf(als je dat binnen 6 maanden doet is het een opvolgend contract en heb je een vast dienstverband, als het dezelfde BV is en geen franchise) dan pak je de ontslagvergoeding/transitie vergoeding mee van anderhalf maand en heb je hetzelfde als nu.
Anders bij een ander bedrijf solliciteren als je zo goed bent als je zelf zegt is er niks aan de hand en ben je overal welkom.
Als je het een beetje slim speelt kan je nog wat maanden WW meepakken zodat je verhuizing/klussen ook geen vrije dagen kost

[ Voor 10% gewijzigd door Honesty op 24-07-2022 11:31 ]

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Allemaal rode vlaggen inderdaad. Snel wegwezen. Neem je verlof op tot einddatum contract. Je hebt er niks meer te verliezen dus je kan je manager goed de waarheid vertellen als je dat wilt. Maar pas op dat geen wrok gaat koesteren.
Als je echt ziek bent van de situatie dan kan je je ziek melden, wel op tijd beter melden voordat je contract afloopt.

Wellicht volgende keer na een jaartje tijdelijk contract de eis op tafel gooien; of een vast contract, of ik ben weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12:26

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

PhilipsFan schreef op zondag 24 juli 2022 @ 03:24:
Dit, heel hard wegrennen en niet meer om kijken.

Momenteel zoeken ze overal personeel, zoek een bedrijf dat zijn personeel waardeert en goed in elkaar zit.

Even tussendoor aankondigen dat iedereen in het weekend moet gaan werken; 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Philip Ross schreef op zondag 24 juli 2022 @ 10:32:
[...]

Yup. Beetje werkgever weet toch na een jaar wel wat voor vlees hij/zij in de kuip heeft en biedt dan een (vast) contract aan of geeft aan dat er toch geen match is. Nou weet ik dat dat in praktijk lang niet altijd zo gaat, maar een nette werkgever gaat wel op zo'n manier te werk. Ergens blij voor OP dat hij weg kan bij zo'n #@*€ werkgever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MSteverink
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-05 00:24
Enige dat werkgever moet doen is TS tijdig mededelen dat het niet verlengt / omgezet wordt naar vast gaat worden als verlenging / omzetting in het contract staat.
En dat moet schriftelijk, volgens https://www.rijksoverheid.../wat-is-een-aanzegtermijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Klopt, maar daar staat ook dat als het in het tijdelijke contract vermeld staat dat het van rechtswege eindigt na een bepaalde periode, er ook aan die aanzegtermijn voldaan wordt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:29

Qwerty-273

Meukposter

downtime schreef op zondag 24 juli 2022 @ 11:22:
Drie jaar tijdelijke contracten lijkt mij inderdaad een duidelijke rode vlag.
Het hangt wel af van de sector. Bij sommigen is een carrière op tijdelijke contracten eigenlijk de enige optie, en heeft zo goed als elke werknemer dat geaccepteerd. En zit je nooit langer dan 3 jaar bij één werkgever. Behalve de enkeling die op één of andere manier dat toch voor elkaar heeft gekregen om een vast contract binnen te hengelen.

Een tijdelijk contract is ook een risico voor de werkgever. Je kan namelijk al lang van te voren iets anders zoeken om het huidige tijdelijke contract op te volgen. De eind datum is ook voor jou als werknemer bekend. En je hoeft een karige tijdelijke verlenging niet te accepteren.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Deruxian schreef op zondag 24 juli 2022 @ 11:31:

Wellicht volgende keer na een jaartje tijdelijk contract de eis op tafel gooien; of een vast contract, of ik ben weg.
Pro tip ;) Leg dit soort zaken op tafel als je solliciteert. Maak duidelijk dat je een vaste baan zoekt en niet afhankelijk wil blijven van tijdelijke contracten. Een nette werkgever zal je meteen vertellen of een vast contract na een jaar realistisch is. En na dat jaar vertrekken als ze jou een vast contract voorspiegelden maar na dat jaar toch weer met een tijdelijk contract komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Qwerty-273 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 11:50:
[...]

Het hangt wel af van de sector. Bij sommigen is een carrière op tijdelijke contracten eigenlijk de enige optie, en heeft zo goed als elke werknemer dat geaccepteerd. En zit je nooit langer dan 3 jaar bij één werkgever. Behalve de enkeling die op één of andere manier dat toch voor elkaar heeft gekregen om een vast contract binnen te hengelen.
Absoluut waar. Maar een goede werkgever zal jou niet drie jaar aan het lijntje houden maar gewoon vooraf vertellen dat een vast contract er waarschijnlijk niet in zit. Zolang de werkgever open kaart speelt hoeft dat ook geen punt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
The Eagle schreef op zondag 24 juli 2022 @ 11:48:
[...]

Klopt, maar daar staat ook dat als het in het tijdelijke contract vermeld staat dat het van rechtswege eindigt na een bepaalde periode, er ook aan die aanzegtermijn voldaan wordt.
Het contract loopt af in oktober, dus die aanzegtermijn zit wel goed. En vanzelfsprekend staat er in dat die van rechtswege eindigt, anders had je die datum niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-06 12:51
Silent7 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 18:43:
Vervelend voor je. Al klinkt de directeur niet echt als een fijne werkgever, dus daar kan je wat mee, komt ie:

[...]
Dus doe je hem het voorstel, geef me een leuke baan met contract bij vestiging X, jij bent van me af (ja gewoon zeggen, met een glimlach en je hoofd een beetje scheef houden,)
[...]
offtopic:
Hahaha, de adviezen hier bevatten nu ook gedetailleerde regieaanwijzingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
Lapa schreef op zondag 24 juli 2022 @ 15:11:
[...]

offtopic:
Hahaha, de adviezen hier bevatten nu ook gedetailleerde regieaanwijzingen.
Zoek maar eens op hoe diep een schuin hoofd gaat (wss is tilted head een beter zoekopdracht, uitgebreid onderzoek over, diverse theorien vanuit biologie en psychologie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Septimamus schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 18:36:
Voor de geïnteresseerde zal ik dit topic maandag bijwerken.
Nogmaals dank!
@Septimamus Uit interesse, wat is de uitkomst? :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Septimamus
De uitkomst is helaas nog niet helemaal hoe ik het wil. De directeur had een vrije dag genomen op de dag dat we het erover zouden hebben. Bevestigt voor mij alleen maar de onbekwaamheid.

De ondermanager, om het zo maar even te noemen, is echter druk bezig om te kijken of ik in de vestiging kan werken in de plaats waar we heen willen verhuizen. Ik verwacht er niet veel van maar ik hoop morgen meer duidelijkheid te hebben. Ook de vergoeding was niet bekend bij hem. Hij zou er echter achteraan gaan om te zorgen dat ik wel alles krijg waarop ik recht zou hebben.

Hoop mooie praat dus. Ik verwacht er nogmaals weinig van. Aankomende week heb ik meer informatie en zal ik dit weer delen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• President
  • Nu online
Septimamus schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 16:38:
De uitkomst is helaas nog niet helemaal hoe ik het wil. De directeur had een vrije dag genomen op de dag dat we het erover zouden hebben. Bevestigt voor mij alleen maar de onbekwaamheid.

De ondermanager, om het zo maar even te noemen, is echter druk bezig om te kijken of ik in de vestiging kan werken in de plaats waar we heen willen verhuizen. Ik verwacht er niet veel van maar ik hoop morgen meer duidelijkheid te hebben. Ook de vergoeding was niet bekend bij hem. Hij zou er echter achteraan gaan om te zorgen dat ik wel alles krijg waarop ik recht zou hebben.

Hoop mooie praat dus. Ik verwacht er nogmaals weinig van. Aankomende week heb ik meer informatie en zal ik dit weer delen.
En ondertussen heb je een CV opgesteld en zijn de eerste sollicitatie brieven er uit?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Septimamus
Nou, nogmaals een gesprek gehad. Met enige moeite zou ik een kans hebben om in een vestiging te werken dichtbij de plek waar we heen willen verhuizen. Het komt er wel op neer dat dit even zal duren en ik dan weer opnieuw moet beginnen met contracten. Dus weer tijdelijke waarbij ze waarschijnlijk hetzelfde zullen uithalen.

Hoe ze het weer verzinnen en überhaupt durven te zeggen, geen idee. Maar ik heb ze op zijn zachts gezegd toch maar even vermeld wat ze ermee kunnen doen en waar ze het kunnen opbergen.

Definitief punt achter gezet dus. Niet te filmen hoe slordig dit allemaal is gegaan. En dat als een van de grootste horecagroothandels van Nederland..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
:') Wat een kansloze manier van omgaan met je personeel zeg. Ik zou inderdaad ook lekker verder gaan kijken.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuddenlyNinja
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 26-03 10:10
Septimamus schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 11:31:
Het komt er wel op neer dat dit even zal duren en ik dan weer opnieuw moet beginnen met contracten. Dus weer tijdelijke waarbij ze waarschijnlijk hetzelfde zullen uithalen.
Dat komt goed uit zeg, dan hoeven ze je dus geen vast contract te geven omdat het waarschijnlijk net iets langer duurt dan 6 maanden, donders!

Heel hard weg rennen inderdaad, al lees ik net dat je dat gedaan hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabanavelt
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:49
Septimamus schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 11:31:
Nou, nogmaals een gesprek gehad. Met enige moeite zou ik een kans hebben om in een vestiging te werken dichtbij de plek waar we heen willen verhuizen. Het komt er wel op neer dat dit even zal duren en ik dan weer opnieuw moet beginnen met contracten. Dus weer tijdelijke waarbij ze waarschijnlijk hetzelfde zullen uithalen.

Hoe ze het weer verzinnen en überhaupt durven te zeggen, geen idee. Maar ik heb ze op zijn zachts gezegd toch maar even vermeld wat ze ermee kunnen doen en waar ze het kunnen opbergen.

Definitief punt achter gezet dus. Niet te filmen hoe slordig dit allemaal is gegaan. En dat als een van de grootste horecagroothandels van Nederland..
Als je bij dezelfde organisatie blijft werken en alleen naar een andere vestiging gaat, kunnen ze niet opnieuw ' 'starten' met arbeidsovereenkomsten. Betekent gewoon dat je naar onbepaalde tijd gaat.
Of is dat echt een andere bv?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Kabanavelt schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 11:58:
[...]

Als je bij dezelfde organisatie blijft werken en alleen naar een andere vestiging gaat, kunnen ze niet opnieuw ' 'starten' met arbeidsovereenkomsten. Betekent gewoon dat je naar onbepaalde tijd gaat.
Of is dat echt een andere bv?
Ook bij een andere BV kan bij gelijkgebleven werk opvolgend werkgeverschap gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septimamus
Het is zelfs nog mooier. Ik treed uit dienst hier en dan kan ik "destijds wel even bellen naar de *persoon van die regio*."

Ik verwachtte dat hij een grapje maakte eerst..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:01
Septimamus schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 12:34:
Het is zelfs nog mooier. Ik treed uit dienst hier en dan kan ik "destijds wel even bellen naar de *persoon van die regio*."

Ik verwachtte dat hij een grapje maakte eerst..
En dat soort bedrijven schreeuwen vervolgens het hardste over personeelstekort. Terwijl dat meer een tekort is aan mensen dat voor een hongerloontje wilt werken zonder enige vastigheid. Lekker laten gaan, niet meer naar terugkijken. Ik kom voor mn werk bij allerlei bedrijven over de vloer, en overal zijn wel leuke collega's te vinden. Die vind je wel weer in de toekomst, maak je daar geen zorgen over. Maar dan wel bij een bedrijf dat normaal met hun personeel omgaat :)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flyyy
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-06 11:00
Wat vervelend voor je.. dit komt mij ook erg bekend voor.
Er is weinig tegen te doen behalve accepteren en door gaan!
Blijkbaar zijn de 3 jaar goed bevallen, maar vastigheid geven aan goed personeel kan er niet af...

Het klinkt als een standaard binnen grote bedrijven met veel filialen...
3 jaar strijden om dan vervolgens niet vast in dienst te komen...

Wellicht alvast gaan solliciteren in de buurt van je verhuisplannen?

[ Voor 24% gewijzigd door flyyy op 29-07-2022 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septimamus
Ik hoor net dat ze 2 parttimer hebben aangenomen voor de koopavond en het weekend. Letterlijk 2 dagen in de week. Het is dus zeker ook een kostenbesparing actie geweest.

Het is overigens een grote horecagroothandel organisatie. En laten we zeggen dat ze heel ironisch absoluut niet 'groen' bezig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puch-Maxi
@Septimamus Knap waardeloos dus, wel mondelinge beloftes maken maar ze vervolgens niet nakomen. Succes met het zoeken naar een nieuwe werkgever :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Septimamus schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:28:
Ik hoor net dat ze 2 parttimer hebben aangenomen voor de koopavond en het weekend. Letterlijk 2 dagen in de week. Het is dus zeker ook een kostenbesparing actie geweest.

Het is overigens een grote horecagroothandel organisatie. En laten we zeggen dat ze heel ironisch absoluut niet 'groen' bezig zijn.
Bij dat soort clubs.. je bent te duur voor wat je doet en ze denken dat ze iemand goedkoper kunnen krijgen voor datzelfde werk.

Maar het is niet relevant. Al had de directeur je eruit gezet omdat hij vindt dat je een rotkop hebt waar hij niet tegenaan wil kijken. Contract niet verlengen kan zonder reden. Klaar.

Ander werk zoeken. Goed opletten dat de afrekening klopt (transitievergoeding) en niet meer aan denken. Werk zat op dit moment.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyyy
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-06 11:00
Septimamus schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:28:

Dit was een tijdje geleden common practice bij een niet bij de naam te noemen elektronica gigant.
Er werd zelfs gezegd tegen mensen na drie losse jaar contracten: "ga een half jaar wat anders doen, dan krijg je daarna wel weer een jaar contract bij ons."

Ja vast na die 3 jaar is leuk, maar ze vinden er wel wat op om het creatief te omzeilen en dan is het aan de persoon zelf om daarin mee te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
flyyy schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 14:11:
[...]

Dit was een tijdje geleden common practice bij een niet bij de naam te noemen elektronica gigant.
Er werd zelfs gezegd tegen mensen na drie losse jaar contracten: "ga een half jaar wat anders doen, dan krijg je daarna wel weer een jaar contract bij ons."

Ja vast na die 3 jaar is leuk, maar ze vinden er wel wat op om het creatief te omzeilen en dan is het aan de persoon zelf om daarin mee te gaan...
In de supermarktwereld is dit ook de normaalste zaak van de wereld helaas..

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Het is vervelend, maar als je toch al ging verhuizen komt het niet zo slecht uit. Ik vermoed dat het is dat ze liever niet te veel vaste contracten hebben en dat je contract niet meer tijdelijk verlengt kan worden.

Gewoon iets anders zoeken, er is denk ik niet zo veel tegen te doen. Je bent ook niet ontslagen, je contract stopt gewoon. Ik heb het ook wel eens meegemaakt (was ook een klotebedrijf/boevenbende)

[ Voor 9% gewijzigd door Marzman op 29-07-2022 14:57 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1