[dotnet core] welke blogs/sites lezen jullie?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• super-99-72
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 07-09 11:23
Hoi,

Ben nieuw op tweakers maar ontwikkel al een tijdje. Ik vroeg me af wat nu goede blogs/sites zijn op het gebied van softwareontwikkeling / architectuur mbv .net core

Uiteraard ken ik de meeste patterns en best practices wel(denk ik) dus ik zoek vooral naar goede informatie over het gebruik van deze in de praktijk. Om een concreet voorbeeld te geven, we zijn nu bezig om oude .net framework code om te zetten naar .net core dus we kunnen geen msdtc meer gebruiken. Alternatieven zijn bijvoorbeeld saga's en eventual consistency maar waar loop je dan tegen aan in de praktijk? Zijn er auteurs die over dit soort vraagstukken (en anderen) bloggen?

Ik volg natuurlijk ook de diverse Microsoft blogs om op de hoogte te blijven van nieuwe ontwikkelingen maar deze zijn natuurlijk niet geheel objectief.

Wat lezen jullie (behalve tweakers) om op de hoogte te blijven? (Geen stackoverflow bijvoorbeeld, want daar heb je alleen heel specifieke vragen en antwoorden, ik zoek meer iets met algemenere informatie)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:48

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik lees veel medium.com , Reddit en volg verschillende mensen op LinkedIn. Verder heb ik zelf een RSS reader gebouwd die verschillende websites in de gaten houdt.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 10:36
Ik lees de Microsoft blogs en ik kijk vaak naar de video's van dotNet op YouTube (Microsoft medewerkers plaatsen om de dag wel een uitgebreide video). Ook check ik regelmatig blogs van verschillende developers (oa Scott Hanselman)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dev.to is volgens mij nieuw, wellicht staat er wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Even dotnet core in de titel toegevoegd, want anders is het wat generiek en krijg je een hoop suggesties voor andere talen :P

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp@rkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:51
's morgens bij een 1e bakkie koffie scan ik de dagelijkse links op Morning Dew Mooi onderverdeeld in diverse categorieën

[ Voor 14% gewijzigd door Sp@rkie op 26-07-2022 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-09 18:46
Ik zoek over het algemeen niet meteen naar blogs of andere media rond dotnet (core), maar Scott Hanselman geeft heel goede inzichten in hoe je tegenwoordig kan developen met de Microsoft stack, met veel focus op dotnet. Daarnaast volg ik op Twitter nog @buhakmeh (ook te vinden op https://khalidabuhakmeh.com), die veel handige (Linq-)snippets geeft, plus de nodige uitleg.
Daarnaast uiteraard de Microsoft documentatie pagina's, maar om dat nu echt als 'literatuur' te bestempelen, dat gaat me te ver :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Killah_Priest schreef op maandag 25 juli 2022 @ 13:44:
Ik lees de Microsoft blogs en ik kijk vaak naar de video's van dotNet op YouTube (Microsoft medewerkers plaatsen om de dag wel een uitgebreide video). Ook check ik regelmatig blogs van verschillende developers (oa Scott Hanselman)
Scott Hanselman volg ik ook inderdaad. Voor de rest kom ik regelmatig Rick Strahl zijn blog tegen als ik iets zoek :)

IAmTimCorey kijk ik trouwens ook weleens op YouTube.

[ Voor 5% gewijzigd door Lethalis op 26-07-2022 18:26 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
super-99-72 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 14:17:
Om een concreet voorbeeld te geven, we zijn nu bezig om oude .net framework code om te zetten naar .net core dus we kunnen geen msdtc meer gebruiken.
Het hangt er een beetje vanaf wat het doel van de upgrade is. Wil je daarna ook naar Linux / cloud deployen of wil je enkel naar .NET 6 om bij te blijven?

Zodra je naar Linux wil deployen raak je bepaalde services kwijt die Windows only zijn en het is dan altijd even zoeken naar een alternatief.

Maar echt "best practices" zijn er vaak ook niet is mijn gevoel. Althans, ik volg het hele .NET Core verhaal sinds het begin en de Microsoft developers waren zelf gaandeweg nog aan het uitpluizen hoe ze dingen konden oplossen.

En andere dingen worden gewoon weggelaten. Ik heb nog aardig wat SOAP services draaien. Leuk dat JSON API's hip zijn (die gebruik ik ook bij nieuwe projecten), maar alle SOAP die nog in productie draait, krijg ik op geen enkele manier naar .NET 6.

Jammer, not supported, succes ermee.

Dus voordat je een port naar .NET 6 doet, overweeg dan goed om welke reden je dit doet. Mijn hoofdreden is vaak de mogelijkheid om naar Linux / Docker te kunnen deployen. Dat in combinatie met Postgresql gebruiken ipv SQL Server, betekent dat wij in het MKB behoorlijk wat licentiekosten kunnen besparen voor onze klanten en onszelf.

Maar we upgraden niet om het upgraden :) Als iets prima op .NET 4 draait en iedereen er happy mee is, dan laten we dat ook zo.

En als je toch op Windows blijft, heb je een goede kans dat er met .NET 6 toch een library beschikbaar is om diensten zoals de DTC te kunnen blijven gebruiken. Het werkt dan alleen op Windows, maar als dat geen probleem is...

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _360_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:06
Sp@rkie schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 09:20:
's morgens bij een 1e bakkie koffie scan ik de dagelijkse links op Morning Dew Mooi onderverdeeld in diverse categorieën
Ghehe, bij mijn eerste bakkie 's ochtends scan ik Morning Brew :*) Een aggregatie van blogs met een nadruk op .net die interessant zijn om te volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmgItsKoen
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 09:18
Sowieso Hacker News, zie ook regelmatig .Geek artikelen op Tweakers die in principe daar vandaan komen. Verder de .NET Annotated Monthly van JetBrains. (maker van ReSharper, maar dat wist je waarschijnlijk al)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandor_Clegane
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Sandor_Clegane

Fancy plans and pants to match

Don Syme, NDC conferences zijn ook wel leuk.

Ik moet eerlijk zeggen dat het hele MAUI aan me voorbij gaat. De rest van het eco systeem is eigenlijk redelijk cookiecutter, mag nog wel wat polish hebben.

https://safe-stack.github.io/ Is dope.

[ Voor 9% gewijzigd door Sandor_Clegane op 01-08-2022 15:49 ]

Less alienation, more cooperation.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Nick Chapsas op youtube komt ook met best veel nieuw spul langs, met handige tips. De helft van de tijd weet je het al, of weet je betere manieren, maar de andere helft van de tijd is het zeer nuttig. Zeker omdat hij ook goed bijhoudt wat allemaal in preview is.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:18
F# Weekly is nog niet genoemd, maar die condensed/filtered ook mooi de .net dingen
Pagina: 1