Roland piano (RCA out) naar JBL 9.1 (hdmi/optisch in)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcvdb1992
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 14-10-2023
Ik heb een (erg) oude Roland RD-100 piano met 6.35 audio uitgangen (zowel li/re als stereo). Opzich is de aansluiting die ik nu heb prima (6.35m-3.5f kabel > logitech speakers), maar ik heb onlangs een JBL 9.1 soundbar gekocht en het leek me leuk om te proberen de piano daarop aan te sluiten. De JBL 9.1 heeft een HDMI en optische ingang.

Een oplossing lijkt me een converter van stereo naar optisch (d.w.z. een 6.35m-3.5m kabel > converter > optische kabel)? Enige ervaring met zo'n converter en of deze van goede kwaliteit is? Is er misschien een slimmere oplossing die ik over het hoofd zie (ik heb vrij weinig verstand van audio)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:25

FeaR

In GoT we trust

tcvdb1992 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 12:06:
Is er misschien een slimmere oplossing die ik over het hoofd zie
Met alleen deze hardware mijns inziens niet.
Je hebt een bron met analoge uitgangen en een sound bar die alleen digitaal accepteert. Een ADC (Analog to Digital Converter) is dan inderdaad wat je nodig hebt. Altijd actief omdat de twee signalen verschillen. Kwaliteit durf ik niet te zeggen, goedkope DACs (dus andersom dan wat jij zoekt) werken over het algemeen goed. Jouw usecase zie je wel minder vaak.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Gewoon een goedkope pro-interface kopen met een ADC, die zijn over het algemeen goed genoeg voor dit soort toepassingen. Aangezien je linkt naar iets van 3 tientjes vermoed ik dat je doel vooral is dat er geluid uit komt en je geen ambities hebt het op te nemen (dan zou je wat beters willen), in dat geval voldoet waar je naar linkt prima.

[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 23-07-2022 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcvdb1992
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 14-10-2023
Klopt ja, opnemen misschien na een paar jaar lessen ;) Bedankt voor de tips, ik ga het eens proberen,