Tracking GPS gezocht, welke sim zonder kosten?

Pagina: 1
Acties:
  • 6.303 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldijomo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 31-10-2023
Ik ben op zoek naar advies voor een Gps-tracker incl. app voor onze e-bikes welke verder geen kosten heeft dan de aankoop. Waar ik nu naar hang is bv de onntrack.nl

Ik verzand in een oerwoud van websites waarvan de reviews over dezelfde artikelen op de ene site positief zijn en de andere negatief op hetzelfde onderdeel.

Ik hoop dat hier mensen zijn die meer kennis hebben, er zelf een hebben gekocht en tips kunnen geven.

Voorwaarden:

- Niet te duur
- Liefst lange batterijduur of makkelijke inbouw.
- Stabiele Gps-chip
- Alleen aankoop kosten.
- Dekking EU
- Android OS compatibel

https://mastodon.nl/@NiemPseu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascal-drewes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:00
Wij gebruiken voor onze katten trackers van Invoxia. Zijn niet helemaal zonder abbo maar de kosten zijn dusdanig laag dat het in het niet valt tussen de rest van de jaarlijkse lasten.

Drenthe, geschakelde woning bj. 1981, 107m2, kruipruimte nageisoleerd, origneel dubbelglas, 6x radiator 19kW@70/55/20, beneden 10x heatfan 5 pro, Tado, Remeha Calenta 28C, Quatt (15-02-2024), 10x Sunpower 390W op Zuid, SMA SB 3.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldijomo
pascal-drewes schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 10:14:
Wij gebruiken voor onze katten trackers van Invoxia. Zijn niet helemaal zonder abbo maar de kosten zijn dusdanig laag dat het in het niet valt tussen de rest van de jaarlijkse lasten.
Alhoewel niet geheel antwoord op de vraag is dit alleen een merk. Welk type gebruik je dan want ze maken heel veel en de meeste zijn best heel groot dat ze niet echt in een fiets zijn weg te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:25
airtag van Apple al overwogen? lijkt me redelijk de requirements dekken en is ook niet duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldijomo
Fr33z schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 10:47:
airtag van Apple al overwogen? lijkt me redelijk de requirements dekken en is ook niet duur.
Vraag aangepast met Android OS compatibel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
OK, aanvullende vraag: wat wil je tracken en waarom? Gaat het om diefstal-beveiliging?

ik vraag me namelijk af of dat iets doet, want stel je fiets wordt gejat. Leuk dat je weet waar die is, maar dan ? ga je er zelf achteraan rijden en hem terug afpakken? Ga je naar de politie en hoop je dat die wat doen? Denk dat je het geld beter in een slot of een anti-diefstel-verzekering kan steken eigenlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eldijomo
Fr33z schreef op zondag 24 juli 2022 @ 11:09:
OK, aanvullende vraag: wat wil je tracken en waarom? Gaat het om diefstal-beveiliging?

ik vraag me namelijk af of dat iets doet, want stel je fiets wordt gejat. Leuk dat je weet waar die is, maar dan ? ga je er zelf achteraan rijden en hem terug afpakken? Ga je naar de politie en hoop je dat die wat doen? Denk dat je het geld beter in een slot of een anti-diefstel-verzekering kan steken eigenlijk.
Het gaat idd om het terugvinden of gewaarschuwd worden.

Deel 2 van je vraag is een mening en niet relevant voor de vraag. Heb je nu na mijn antwoord een tip welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb wel een afrader voor je: de Samsung SmartTag. Deze heeft een opt-out/opt-in waardoor het netwerk van nodes (telefoons in de buurt) veel kleiner wordt. Voor andere trackers kan dat net zo zijn.

Zie ook de test door Tweakers: reviews: Bluetooth-trackers round-up - Zoekt en gij zult niet altijd vinden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:03
Wat je wilt bestaat helaas niet. Je wilt Europese dekking maar er niet voor betalen.

Europese dekking is alleen via het gsm netwerk, dus je zit altijd aan een abonnement vast of zelf een simkaart toevoegen.

Wil je het heel sporadisch gebruiken (alleen bij vermissing) dan kan ik je aanraden een tracker te nemen waarbij je zelf een simkaart erin kunt doen. Hier kun je dan zelf een prepaid simkaart in doen. De meeste prepaid simkaarten kun je actief houden door eens per half jaar 10 euro tegoed erop te zetten, sommige kun je een gps locatie bij activeren door een sms te sturen naar het nummer.

Het nadeel is vaak wel dat de support wat minder is ten opzichte van de apparaten die zelf een simkaart bevatten en een abonnement vanuit de fabrikant vereisen.

Ik heb voor hetzelfde dilemma gestaan met een gps tracker voor onze hond. Uiteindelijk heb ik maar een apparaat genomen die een abonnement vereist en dat voor 5 jaar vooruit betaald (dan waren de maandelijkse kosten iets van €3,50).

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldijomo
DutchKel schreef op zondag 24 juli 2022 @ 13:30:
Wat je wilt bestaat helaas niet. Je wilt Europese dekking maar er niet voor betalen.

Europese dekking is alleen via het gsm netwerk, dus je zit altijd aan een abonnement vast of zelf een simkaart toevoegen.

Wil je het heel sporadisch gebruiken (alleen bij vermissing) dan kan ik je aanraden een tracker te nemen waarbij je zelf een simkaart erin kunt doen. Hier kun je dan zelf een prepaid simkaart in doen. De meeste prepaid simkaarten kun je actief houden door eens per half jaar 10 euro tegoed erop te zetten, sommige kun je een gps locatie bij activeren door een sms te sturen naar het nummer.

Het nadeel is vaak wel dat de support wat minder is ten opzichte van de apparaten die zelf een simkaart bevatten en een abonnement vanuit de fabrikant vereisen.

Ik heb voor hetzelfde dilemma gestaan met een gps tracker voor onze hond. Uiteindelijk heb ik maar een apparaat genomen die een abonnement vereist en dat voor 5 jaar vooruit betaald (dan waren de maandelijkse kosten iets van €3,50).
Sorry, maar het bestaat wel. Lees de link in mijn post en er zijn nog een paar aanbieders van diverse GPS iot netwerken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanderhgv
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-04 16:42
Welke link in je post? Ik zie hem niet? Ik ben ook wel geïnteresseerd in mogelijkheden.

Edit, laat maar, zat me blind te staren naar een aanklikbare link, zag de website niet staan

[ Voor 35% gewijzigd door sanderhgv op 24-07-2022 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Laatst online: 20:18
@TS, het voorbeeld dat je noemt in de OP gaat niet op. Daar zit namelijk ook een SIM in.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldijomo
Puch-Maxi schreef op zondag 24 juli 2022 @ 16:02:
@TS, het voorbeeld dat je noemt in de OP gaat niet op. Daar zit namelijk ook een SIM in.
Vertel, sim is voor o.a.verbinden 2G van hun netwerk IOT verder geen kosten wereldwijde dekking. Welk deel mis ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderhgv
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-04 16:42
Ik krijg een beetje de kriebels van het 2g netwerk, dat zou uitgefaseerd worden. Nu wordt er wel aangegeven dat het nog tot 2025 duurt, maar toch...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puch-Maxi
@Eldijomo Je stelt dat je een GPS-tracker zoekt zonder SIM, getuige de topictitel: "Tracking GPS zonder sim, welke ?". De genoemde tracker werkt met een SIM, zoals je zelf ook al aangeeft. Misschien bedoelde je zonder extra kosten voor een abonnement? :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Titel aangepast van "Tracking GPS zonder sim, welke ?" naar "Tracking GPS gezocht, welke sim?"

Replace fear of the unknown with curiosity | 33,5 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 8930 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Waarom wil je zelf tracken?
Zou een fietsverzekering met een tracker niet voldoen? Wij hebben bijv. de ANWB verzekering met 5 jr lang nieuwwaarde verzekerd zij plaatsen een tracker, ik hoef mij er niet druk over te maken.

Edit: Ik vind die oontrack dingen zonder stroomaansluiting nog bijzonder groot. In vergelijking met die van de ANWB of van https://frisnederland.nl/ ja die laatste is met een abonnement zijn ze echt onpraktisch te plaatsen op een fiets.

[ Voor 35% gewijzigd door True op 24-07-2022 17:25 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldijomo
Taro schreef op zondag 24 juli 2022 @ 17:08:
[mbr]Titel aangepast van "Tracking GPS zonder sim, welke ?" naar "Tracking GPS gezocht, welke sim?"[/]
Nee, dan eerder met sim zonder kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Eldijomo schreef op maandag 25 juli 2022 @ 15:03:
[...]

Nee, dan eerder met sim zonder kosten?
d:)b

Replace fear of the unknown with curiosity | 33,5 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 8930 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Riptide
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23:08
Eldijomo schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 10:10:
Waar ik nu naar hang is bv de onntrack.nl
Ik heb zelf de OBD versie gekocht voor in mijn camper en het systeem is nu 1 maand in gebruik. Het werkt echt super goed. Je kan heel veel instellen zoals bv verschillende zones. Je krijgt dan op je mobiel meldingen als het betreffende voertuig uit een bepaalde zone gaat. Je kan ook 24/7 zonder extra kosten je voertuig volgen.

In jouw geval heb je denk ik de draagbare onntrack nodig. Als je die knap kan wegwerken dan zit je wel goed.
Er zit een handig magneet klip bij zodat je het apparaat er op en af kan halen voor het opladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22-04 16:30
Als voorbeeld werkt deze GPS tracker voor e-bikes met het GSM netwerk via een eigen IMEI nummer en kent totaal geen bijkomende kosten dan puur en alleen de aanschafprijs. En echt met lifetime GSM verbinding.
Binnen dit merk trackers zijn er ook andere modellen, bijvoorbeeld met interne accu die 90 dagen meegaat.
Ik gebruik zelf ook een bepaald model van dit merk en via de bijbehorende app en alles werkt naar behoren.
Er zijn ook tal van alarmen in te stellen die je als pushmelding krijgt, zoals trillen, verplaatsen, accu leeg, etc.

Een andere oplossing zijn de LoRa GPS trackers. Die geven niet elke minuut een update en kosten iets geld per maand voor het gebruik van het LoRa netwerk wat ook nog niet in heel de EU dekkend is. Maar het kan.
Er zijn een aantal fiets-verzekeraard die deze trackers in een pakket voor een fietsverzekering aanbieden.

[ Voor 23% gewijzigd door Theo74 op 27-07-2022 16:52 ]

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:29

Pazo

Mroaw?

Hier ook Onntrack OBD versie voor in de auto, werkt echt super. Geen kosten behalve de aanschafkosten. Als er ook een mobiele versie is, lijkt me dat een goede oplossing?

Grote Enphase topicIQ Gateway lokaal uitlezenPVOutput
10690Wp op O/W (Barneveld) • Panasonic Aquarea K-serie (7kW) WP • Gasloos per 1-11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-04 11:12
Pazo schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 16:55:
Hier ook Onntrack OBD versie voor in de auto, werkt echt super. Geen kosten behalve de aanschafkosten. Als er ook een mobiele versie is, lijkt me dat een goede oplossing?
Hoe is de accu hiermee? Ik heb altijd twijfels of die dan niet langzaam leeg sijpelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:36
Pazo schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 16:55:
Ik hoop alleen niet dat je de OBD versie hebt tegen diefstal, 1 van de eisen aan OBD is dat het binnen handbereik zit van de bestuurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:29

Pazo

Mroaw?

RobinF schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 20:36:
[...]

Hoe is de accu hiermee? Ik heb altijd twijfels of die dan niet langzaam leeg sijpelt.
Accu van de auto bedoel je? Geen idee, geen last van. Maar langer dan 3 dagen staat onze auto nooit stil.
vassago schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 20:40:
[...]

Ik hoop alleen niet dat je de OBD versie hebt tegen diefstal, 1 van de eisen aan OBD is dat het binnen handbereik zit van de bestuurder.
En dat zit ie ook, in de OBD poort, in mijn geval links onderin van het stuur, in de buurt van de hendel om de motorkap open te doen.

[ Voor 38% gewijzigd door Pazo op 08-08-2022 20:44 ]

Grote Enphase topicIQ Gateway lokaal uitlezenPVOutput
10690Wp op O/W (Barneveld) • Panasonic Aquarea K-serie (7kW) WP • Gasloos per 1-11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:08

Onbekend

...

De trackers die ikzelf tot nu toe heb gevonden, hebben óf een sim-kaart nodig (met een abonnement), óf ze zijn vrij prijzig maar zonder abonnement.
En ik vermoed dat die prijzige varianten toch een interne sim-kaart hebben waarbij je het abonnement al in de totaalprijs verwerkt zit. Dus eigenlijk moet je de rekensom maken hoe lang je die GPS-tracker wilt gebruiken. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-04 23:41
Houd er rekening mee dat die Onntrack modellen op 2g werken. Of wel over 2,5/3 jaar kan je een nieuwe kopen.

[ Voor 5% gewijzigd door corporalnl op 08-08-2022 21:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Sorry voor de kick, ik kom zojuist nog de "Invoxia Bike Tracker" (geen reclame) tegen zie review. Deze werkt via het SigFox netwerk, de eerste drie jaar is dat gratis. Daarna kun je het met 1-3 jaar verlengen voor €9,99 per jaar. Misschien is dat nog een goed alternatief :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinsterzz92
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 00:08
Swetrack heb ik fijne ervaring mee. Op abbo van een 4€/maand, maandelijks opzegbaar/te pauzeren. Aankoop toestel is €40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk1957
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-04 09:12
Fr33z schreef op zondag 24 juli 2022 @ 11:09:

Waardeloos commentaar. Stel ze hebben de fiets geleend, wat zo vaak gebeurd, dan is het toch makkelijk als je even naar die plek kaan gaan waar de fiets staat. Staat de fiets in een schuur dan bel je daar ter plekke de politie. De politie zal zeker in actie komen als jij kan aantonen waar de fiets staat. Met alleen aangifte op het buro doen ze doorgaan niks. Kunnen ze ook niet. Speld in een hooiberg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
henk1957 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 12:47:
[...]

Waardeloos commentaar. Stel ze hebben de fiets geleend, wat zo vaak gebeurd, dan is het toch makkelijk als je even naar die plek kaan gaan waar de fiets staat. Staat des in een schuur dan bel je daar ter plekke de politie. De politie zal zeker in actie komen als jij kan aantonen waar de fiets staat. Met alleen aangifte op het buro doen ze doorgaan niks. Kunnen ze ook niet. Speld in een hooiberg.
dankje voor deze nuttige toevoeging _/-\o_ Ik weet niet hoe jij met fietsen omgaat maar een fiets "lenen" en dat ie dan in een schuur verdwijnt? En dan nog, stel je denkt te weten dat ie ergens staat en je belt aan. Bewoner doet open en zegt "nee joh weet ik niks van, doei heh". tadaa, ben je weer op dezelfde plek. Het is heel logisch om na te denken wat je met bepaalde info zou kunnen of willen doen voordat je allemaal technology koopt in de hoop iets te halen in de toekomst wat er niet gaat zijn.

vind het wel fijn dat we jou kunnen bellen om fietsen te reclameren blijkbaar, zal er aan denken als ik nog eens wat kwijt ben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Modbreak:Aangezien de laatste reactie voor de laatste 2 posts van meerdere maanden terug was, beschouw ik de laatste 2 posts als onnodig kicken van dit topic en sluit ik het.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.