Initialen als domeinnaam

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux123
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 23-07-2022
Ik wil graag van Gmail af en een eigen domein registeren. Ik heb al een abonnement bij protonmail afgesloten

Mijn naam is echt in alle vormen bezet. Zelfs met - ertussen. Ook alles met @protonmail is bezet

Stel mijn naam is: Edwin Nico van Hoef (zo is mijn echte naam ook opgebouwd)

Het enige wat in me op komt en redelijk lijkt is:

envh.nl of edwinnico.nl

edwin@envh.nl
mail@envh.nl

Ik kan edwinvanhoef.nl ook kopen voor 150 EUR echter vind ik het dan te lang worden.

Wat denken jullie?

Beste antwoord (via Tux123 op 23-07-2022 00:46)

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Ik gebruik een variant van jouw eerste optie.
Alle initialen, en omdat chatchall geactiveerd is heb ik 1 privé adres voor ouders en bekenden,. En de rest krijgt een eigen mail adres.

Amazon@
Vodafone@
Etc.

Ik vind het heerlijk werken,. Ben wel op zoek naar een nld domein met mijn achternaam.. helaas bestaat er een plaats met de zelfde naam.. dus ik hoop op een foutje vanuit hun ooit.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Ik gebruik een variant van jouw eerste optie.
Alle initialen, en omdat chatchall geactiveerd is heb ik 1 privé adres voor ouders en bekenden,. En de rest krijgt een eigen mail adres.

Amazon@
Vodafone@
Etc.

Ik vind het heerlijk werken,. Ben wel op zoek naar een nld domein met mijn achternaam.. helaas bestaat er een plaats met de zelfde naam.. dus ik hoop op een foutje vanuit hun ooit.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Ben je ervan bewust dat
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
momenteel nog vrij is, maar dat als iemand je wilt jennen hij die nu kan vastleggen voor een tientje...

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux123
Freekers schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 00:43:
Ben je ervan bewust dat
***members only***
momenteel nog vrij is, maar dat als iemand je wilt jennen hij die nu kan vastleggen voor een tientje...
Dit is niet het domein wat ik wil registeren. Maar wat denk jij zou ik deze variant kiezen? 2 letters voornaam en 2 letters achternaam of wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:55
Doe wat je leuk vindt, wat anderen ervan vinden maakt weinig uit, toch? Sommige mensen zullen het een leuk idee vinden, anderen misschien wel een stom idee. Wat weet je eraan?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux123
Nog een andere vraag, ik hoef alleen het domein dus geen hosting etc. raden jullie nog een site aan die alleen domeinen aanbied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux123
Hahn schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 00:46:
Doe wat je leuk vindt, wat anderen ervan vinden maakt weinig uit, toch? Sommige mensen zullen het een leuk idee vinden, anderen misschien wel een stom idee. Wat weet je eraan?
Ik heb er weinig verstand van en wil het graag gelijk goed doen en hier nog tientallen jaren mee doen. Ik heb er zelf erg weinig verstand van dus misschien is het wel compleet gestoord wat ik wil kiezen als domein haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Tux123 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 00:48:
[...]

Ik heb er weinig verstand van en wil het graag gelijk goed doen en hier nog tientallen jaren mee doen. Ik heb er zelf erg weinig verstand van dus misschien is het wel compleet gestoord wat ik wil kiezen als domein haha.
Het is een (domein)naam, daar is weinig om verstand van te hebben. Ik zou alleen eerst even Googlen of de afkorting/naam die je wilt registreren niet toevallig ook al iets is waar je niet mee geassocieerd wilt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:55
Kijk ook naar andere tld's. Zo zijn net, email, cc, com natuurlijk ook allemaal prima alternatieven in geval van email domeinen.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Tux123 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 00:47:
Nog een andere vraag, ik hoef alleen het domein dus geen hosting etc. raden jullie nog een site aan die alleen domeinen aanbied?
Vimexx. Daar heb ik er ruim 100 lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:52

JME

zeg maar Jamie

Nog een tip: werk niet met streepjes. Dus geen edwin-nico.nl of zoiets. Dat moet je altijd weer uitleggen (“bedoelt u een minnetje of zo’n laag streepje?”) en het is bloedirritant om heen en weer te moeten switchen op een mobiel toetsenbord. Ook handig: hou het lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Tux123 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 00:22:
Ik wil graag van Gmail af en een eigen domein registeren. Ik heb al een abonnement bij protonmail afgesloten

Mijn naam is echt in alle vormen bezet. Zelfs met - ertussen. Ook alles met @protonmail is bezet

envh.nl of edwinnico.nl

edwin@envh.nl
mail@envh.nl

Ik kan edwinvanhoef.nl ook kopen voor 150 EUR echter vind ik het dan te lang worden.

Wat denken jullie?
Als het vooral om mail gaat zou ik alleen de achternaam doen, bv vhoef.nl of vh.info.
Een email addres kan dan worden
e@vh.info

maar je kunt dan ook gebruiken:
en@vh.info
edwin@vh.info
bol@vh.info
bank@vh.info
nospam@vh.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ik heb gewoon een 4 letterig .NL domein..en dan plak ik er voor de meeste zaken gewoon de voornaam voor

dus voornaam@domein.nl
voor zaken waar ik "spam" van verwacht gebruik ik gewoon mn gmail adres nog

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:06
Zoals anderen ook al aangeven zijn er voldoende opties te verzinnen. Er zijn zo verschrikkelijk veel (nieuwe) TLDs die je voor een paar euro per jaar kunt kopen, zoals .app, .dev, .xyz, of de al genoemde .info, .com etc. Zelf heb ik nu een tijdje <achternaam>.<nieuwe tld>. Voor bekenden kan ik gewoon voornaam@achternaam.tld gebruiken. En daarnaast is er een alias op @voornaam.achternaam.tld die ik gebruik voor websites etc. Dus de hierboven benoemde amazon@voornaam.achternaam.tld etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:57
Als het puur om e-mail accounts gaat, zou je een .email domein kunnen nemen. Om je voorbeeld naam te gebruiken zou je vanhoef.email kunnen registreren. Jij wordt van b.v. edwin@vanhoef.email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Je kan domein hosting en email hosting apart opsplitsen, of als pakket (meestal ook met webhosting) afnemen. Mocht je een pakket nemen, check dan of je wel eigenaar wordt van het domein als die ook in het pakket zit.

Voor domein, kijk afhankelijk van de tld welke provider de beste prijs levert, er zit wel verschil in

Even een paar voorbeelden (ex start korting, in euro, per jaar), er zijn nog genoeg andere aanbieders van domeinen
transip .nl 8.99 .com 14.99
godaddy .nl 6.99, .com 19.99

Email hosting hangt erg vanaf welke functionaliteit je wil (aantal accounts, grootte mailbox etc) zie bijvoorbeeld zoho email.
Ze hebben een gratis variant voor 1 domein, 5 gebruikers, 5gb per gebruiker, onbeperkt aliassen en catch all echter je moet wel hun app of webmail gebruiken (geen andere clients via imap/pop), ideaal om mee te experimenteren....

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik heb zelf ook Protonmail (betaald) zodat ik mijn naam van Strato kan gebruiken.

Zelf gebruik ik voor mensen die ik persoonlijk ken (familie/vrienden)
Voornaam@achternaam.nl

Mijn achternaamgedeelte is opgebouwd uit:
Eerste letter van mijn voornaam en dan mijn achternaam.
(Ook mijn achternaam was al bezet.)

Aangezien je bij Proton vast zit aan een maximum aantal namen (ik meen 15), heb ik voor alle winkels een verzamelnaam gebruikt.

Verzamelnaam@pm.me

Idem voor sociaal media.

Als je kiest voor Strato en je komt er niet uit met de koppeling, dm mij maar. Ik help je dan wel.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Wat voor domeinnaam het word is vrij persoonlijk.

Zo heeft een vriend dit ook gedaan die wil juist niet zijn naam in de domeinnaam. Dus iets van cloud101.nl ofzo

En dan heeft die per shop shopnaam@cloud101.nl gedaan door middel van catch all.

Mocht je geen naam erin willen
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Hij heeft ergens email hosting gepakt dacht euro pm. Het enige verschil tussen webhosting en email hosting naast de prijs is bij email hosting kan hij niet in de logs kijken dat kan bij een webhosting pakket wel (log file wat er verzonden).

Aparte tld's zoals .email klinkt leuk maar is voor andere ook weer vaag net als een - en weer uitleg nodig heeft.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik heb al jaren de .nl-, .eu- en .com-variant van mijn initialen. Op alle drie een beperkt aantal mailadressen, waarbij ik de extenties gebruik om een en ander te splitsen.

Voor de meeste mensen is het echt geen probleem dat je een handvol 'random' (mede)klinkers als domeinnaam opgeeft. Zolang er maar een bekende extentie gebruikt wordt snappen ze best wat je bedoelt... en er is bijna nooit iemand die me vraagt waar die letters voor staan ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Zelf heb ik al een paar jaar achternaam.email voor mail, mogelijk is die nog vrij?

Het zorgt vaak (altijd) voor opmerkingen als je hem ergens hardop moet noemen, van 'Leuk!' naar 'huh' en 'met .nl erachter?'.

Houdt er overigens wel rekening mee dat je nog ergens een 'normaal' emailadres als backup hebt. Het wordt elk jaar minder, maar er zijn helaas nog steeds genoeg sites/systemen die helemaal flippen van TLD's langer dan 3 karakters.

[ Voor 5% gewijzigd door Tralapo op 23-07-2022 12:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dronium
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-05 19:36
Tux123 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 00:22:

envh.nl of edwinnico.nl

edwin@envh.nl
mail@envh.nl

Wat denken jullie?
Geen idee of het in jouw geval nog vrij is, maar je zou ook kunnen kiezen voor (jouw voorbeeld volgend) :
EdwinNicov@nHoef.[nl|net|com|eu]
als primair adres.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Dronium schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 12:16:
[...]

Geen idee of het in jouw geval nog vrij is, maar je zou ook kunnen kiezen voor (jouw voorbeeld volgend) :
EdwinNicov@nHoef.[nl|net|com|eu]
als primair adres.
Ik moest 3x lezen hoe je die mailadres nou precies op had gebouwd. 'v@n' als 'van' gebruiken lijkt me vragen om fout getypte mailadressen, en dus mails die niet aankomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dronium
Hahn schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 12:17:
[...]

Ik moest 3x lezen hoe je die mailadres nou precies op had gebouwd. 'v@n' als 'van' gebruiken lijkt me vragen om fout getypte mailadressen, en dus mails die niet aankomen...
Daar heb ik zelden tot nooit last van gehad. En ik heb mijn mail adres zo al sinds eind 2004.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Dronium schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 12:21:
[...]

Daar heb ik zelden tot nooit last van gehad. En ik heb mijn mail adres zo al sinds eind 2004.
Je weet alleen niet hoe vaak mails niet aankomen, want die ontvang je niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dronium
Hahn schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 12:22:
[...]

Je weet alleen niet hoe vaak mails niet aankomen, want die ontvang je niet ;)
Dan krijgt de verzender een NDR en als het belangrijk is gaat ie wel op zoek naar het juiste adres. Zo niet heb ik dus ook niets (belangrijks) gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux123
Dankjewel voor jullie reacties.

Alleen vanhoef.xyz is nog beschikbaar. .email of vhoef.nl zijn bezet. Ik zit nu te twijfelen tussen envh.nl en vanhoef.xyz, welke van deze heeft jullie voorkeur? .xyz is wel een stuk duurder maar dit niet zo'n probleem.

[ Voor 92% gewijzigd door Tux123 op 23-07-2022 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-05 18:00

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Tux123 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 15:26:
Dankjewel voor jullie reacties.

Alleen vanhoef.xyz is nog beschikbaar. .email of vhoef.nl zijn bezet. Ik zit nu te twijfelen tussen envh.nl en vanhoef.xyz, welke van deze heeft jullie voorkeur? .xyz is wel een stuk duurder maar dit niet zo'n probleem.
.xyz vind ik sowieso een heel lelijk modernisme, dan zou ik voor de .nl gaan. Maar even een snelle check leert dat er veel meer beschibaar is dan vanhoef.xyz of envh.nl, ook onder TLD's die wat meer common zijn.

https://www.transip.nl/bestel-domein/check/

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
.xyz zie je zelden en zou ik niet eens vertrouwen als ik daar een mail van zou krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux123
Ik ga envh.nl doen bij Vimexx. Dan doe ik edwin@envh.nl (maar dan met m'n echte naam uiteraard). En catch all.

Dankjewel allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Tux123 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 15:43:
Ik ga envh.nl doen bij Vimexx. Dan doe ik edwin@envh.nl (maar dan met m'n echte naam uiteraard). En catch all.

Dankjewel allemaal!
Catchall moet je niet willen tenzij je *heel* graag bergen spam en fishing binnen wil krijgen. Ik zou echt zorgvuldig kijken welke emailadressen je nodig hebt, die aanmaken en de rest op de mailserver tegen houden. (Reject, geen bounce.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:49
Kan je niet het leuke geintje uithalen van edwin@en.vh? Dat je een domein koopt dat eindigt in je 2/3 laatste initialen?
Wilde ik voor ons bedrijf doen, maar helaas kun je geen .dd domein komen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

unezra schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 15:51:
[...]

Catchall moet je niet willen tenzij je *heel* graag bergen spam en fishing binnen wil krijgen. Ik zou echt zorgvuldig kijken welke emailadressen je nodig hebt, die aanmaken en de rest op de mailserver tegen houden. (Reject, geen bounce.)
Uhm tot op heden geen last van. Goeie spamfilter of geluk?

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjnieboon
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-05 15:39
Toch nog even als opmerking (omdat het volgens mij niet genoemd is):

Aangezien je bij Protonmail zit kun je ook een @proton.me adres nemen: https://proton.me/blog/protonme-domain

Dat is misschien wel nog beschikbaar in de eerdere vormen die je noemde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:46

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

unezra schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 15:51:
[...]

Of gewoon de catch-all inzetten om per aanmelding bij een site een uniek mailadres te maken. Mocht je spam krijgen dan weet je direct waar het vandaan komt, en dan kan je die alias naar een zwart gat toesturen.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux123
Sjnieboon schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 21:19:

Aangezien je bij Protonmail zit kun je ook een @proton.me adres nemen: https://proton.me/blog/protonme-domain

Dit dacht ik ook maar dit alles staat in connectie. Als edwin@protonmail.com al bezet is is ook edwin@proton.me bezet omdat je deze erbij krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjnieboon
Tux123 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 22:35:
[...]

Dit dacht ik ook maar dit alles staat in connectie. Als edwin@protonmail.com al bezet is is ook edwin@proton.me bezet omdat je deze erbij krijgt.
Alleen als die al geclaimd is. Ik kon tot een bepaalde datum mijn 'bijbehorende' @proton.me adres claimen. Na die datum (weet niet meer wanneer) zou deze vrij te registreren zijn.
Misschien kun je daar nog iets mee, en anders heb je in ieder geval al goede alternatieven zo te lezen :)

Edit:
Ze hebben het gewijzigd zo te zien:
If you have a Proton Mail account, you’ll be able to activate a free @proton.me address in the coming days. That means if your current email address is john@protonmail.com, you can activate john@proton.me. Until 8 June, the @proton.me address associated with your username can be activated for free. After 8 June, you’ll still be able to activate your @proton.me address if you’re a paying Proton Mail subscriber. In any case, your @proton.me address will be reserved indefinitely for you as long as you keep your account active.
Bron: https://proton.me/blog/protonme-domain

[ Voor 36% gewijzigd door Sjnieboon op 23-07-2022 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:25
Tux123 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 00:47:
Nee, alleen het domein is niet voldoende.

Je hebt er zowiezo een of andere vorm van hosting bij nodig… Waar denk je anders dat je email postvakken opgeslagen worden? Die staan binnen je hostingpakket opgeslagen op de server van de hostingprovider die je kiest.

Hoe het genoemd wordt is verschillend tussen de providers. Bij de ene is email alleen verkrijgbaar als onderdeel van een webhostingpakket (je kunt dan de ruimte voor het webhostingpakket ook gebruiken als email opslagruimte), terwijl een andere provider misschien juist wel een los email-only hostingpakket aanbied… zonder webhosting, maar met alle ruimte voor uitsluitend de mailboxen..

Hoe dan ook, je hebt een vorm van (email) hosting nodig.

Tenzij je ergens je eigen mailserver gaat opzetten, configureren en onderhouden natuurlijk…. Maar gezien je aangaf er weinig verstand van te hebben, ga ik hier maar niet vanuit… Zou ook niet zo slim zijn overigens..

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjnieboon
BrainCrash schreef op zondag 24 juli 2022 @ 01:20:
[...]

Nee, alleen het domein is niet voldoende.

Je hebt er zowiezo een of andere vorm van hosting bij nodig… Waar denk je anders dat je email postvakken opgeslagen worden? Die staan binnen je hostingpakket opgeslagen op de server van de hostingprovider die je kiest.

Hoe het genoemd wordt is verschillend tussen de providers. Bij de ene is email alleen verkrijgbaar als onderdeel van een webhostingpakket (je kunt dan de ruimte voor het webhostingpakket ook gebruiken als email opslagruimte), terwijl een andere provider misschien juist wel een los email-only hostingpakket aanbied… zonder webhosting, maar met alle ruimte voor uitsluitend de mailboxen..

Hoe dan ook, je hebt een vorm van (email) hosting nodig.

Tenzij je ergens je eigen mailserver gaat opzetten, configureren en onderhouden natuurlijk…. Maar gezien je aangaf er weinig verstand van te hebben, ga ik hier maar niet vanuit… Zou ook niet zo slim zijn overigens..
Hij gebruikt Protonmail, dus alleen een domein is voldoende. Paar DNS records aanpassen (Proton heeft hier een simpele wizard voor) en je bent klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

RobbyTown schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 17:07:
[...]
Uhm tot op heden geen last van. Goeie spamfilter of geluk?
Vooral geluk.
Catchall voegt niets toe behalve veel spam op emailadressen die je tóch niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Sjnieboon schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 21:19:

Zou ik sowieso minder snel doen. Minder makkelijk switchen van mailprovider dan met een eigen domeinnaam. Mocht zoiets zakelijk gebruikt worden staat een eigen domeinnaam ook een stuk professioneler. (Al zal dat over het algemeen, vooral voor niet-ZZP'ers, een bedrijfsnaam zijn.)

Pagina: 1