[swytch]Maak van iedere fiets een ebike

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:02
Op facebook komt de laatste tijd een reclame langs van Swytch. Dit is een portable accupack, geleverd met een wiel met ingebouwde motor, zodat je een ebike hebt. Ze claimen dat het in iedere fiets in te bouwen is met ranges van 15 of 30km. Het accupack is 23x10x2,5cm (15km/98Wh) of 23x10x3,6cm (30km/180Wh). Prijs is pre-order € 600,- of €750,-.

Afbeeldingslocatie: https://order.swytchbike.com/wp-content/uploads/box-1.webp

Lijkt dus een leuke prijs voor als je een goede fiets hebt die je nog niet weg wil doen. De €750,- optie is zelfs nog geschikt als fietsplan binnen de werkkostenregeling, als je je baas zo gek krijgt.
Nu is 30km natuurlijk niet superveel, maar met een uurtje laadtijd is dat prima te overzien. Daarnaast voor de meeste mensen woon-werk ook prima natuurlijk.

Ik zit hier dus met een schuin oog naar te kijken, maar vraag me af of er meer opties zijn. Ik heb 2 jaar geleden een mooie Norta LRC fiets gekocht. Carbon frame, sportieve wieltjes, bevalt prima. Alleen is mijn werk net te ver om lekker te fietsen/niet al te bezweet aan te komen. Hierdoor zou een dergelijke oplossing erg mooi zijn.

Ik ben op zoek naar ervaringen en/of meningen van mensen met meer verstand ervan. Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen. Hoe verhouden deze zich bijvoorbeeld tegenover Bafang sets? Qua prijs kom ik redelijk vergelijkbaar uit, maar met een zwaardere accu (meer afstand, maar ook meer gewicht)

Links:
https://order.swytchbike.com/
https://ebikesets.nl/bafa...ed-display-met-frame-accu
https://www.ebike-kit.nl/...l?id=222814026&quantity=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldie127
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01:22
Ben al jaren een happy gebruiker van een bafang middenmotor kit let wel op dat je fiets bv degelijke remmen heeft . Hier voel ik het frame echt bewegen als de motor inspringt wat al eens een verspringende ketting heeft.
Ook je verlichting moet voldoen je rijd toch wat sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04:44

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Ik heb hier samen met mijn vader naar gekeken. Hij wilde hetzelfde. Uiteindelijk zijn we hier niet voor gegaan. Ten eerste als je al een goede fiets hebt, kun je die ook nog wel verkopen voor een normaal bedrag. Degelijke fietsen verliezen niet extreem veel waarde.
Daarnaast is het pakket relatief gezien niet echt goedkoop. (nieuwe prijs normale fiets + pakket == zo goed als een volledige ebike).

Uiteindelijk was de keuze gemaakt op basis van de garantie, het niet zelf hoeven te doen en het liever kopen van een fiets die specifiek zo ontworpen is voor z'n doel.
Daarnaast heeft m'n pa na 2 jaar z'n bike 'getuned' zodat 'ie iets (4-5km/h) sneller kan (na 2 jaar hetzelfde tempo wilde 'ie toch iets sneller kunnen). Ik zou dat liever doen met zo'n degelijke fiets dan een zelfbouw.

p.s. voor de duidelijkheid wil ik dus niet zeggen dat zelfbouw slecht is. Uiteindelijk daar geen echte ervaring mee. Echter met de ervaring van mijn vader, zou ik zelf ook geen zelfbouw doen.

[ Voor 11% gewijzigd door Douweegbertje op 23-07-2022 02:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tahref
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-07 17:57

Tahref

God bless you

De kleine accu's maken het gewoon niet waard om hier geld aan uit te geven. Het ergste is ook dat wanneer de winter maanden eraan komen dat je nog minder afstand kan fietsen met een accu. Het grootste voordeel van de Swytch is wel dat het een stuk makkelijk in elkaar te zetten is.
Ik zal voor de andere zelfbouw websites gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wat ze bij zulke ombouwsets vaak niet duidelijk laten zien is dat er best wel wat bedrading moet worden weggewerkt. Dat loopt allemaal langs je frame. En bij zo'n set zijn de draden vaak allemaal wat langer dan nodig, waardoor het niet netjes is weg te werken. Bij een kant en klare elektrische fiets hebben ze daar tegenwoordig veel mooiere oplossingen voor.

Daarnaast moet zoals iemand anders al aangaf de huidige fiets wel voldoen om de hogere snelheid/krachten aan te kunnen. Frame/voorvork/remmen zijn bij een normale fiets vaak wat lichter uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:02
Tahref schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 03:40:
De kleine accu's maken het gewoon niet waard om hier geld aan uit te geven. Het ergste is ook dat wanneer de winter maanden eraan komen dat je nog minder afstand kan fietsen met een accu. Het grootste voordeel van de Swytch is wel dat het een stuk makkelijk in elkaar te zetten is.
Ik zal voor de andere zelfbouw websites gaan.
Als ik naar mijzelf kijk, werk ik op 10km van mijn huis, woon ik midden in de stad, ben ik redelijk sportief en ga ik nooit "eens even lekker fietsen". Ik kan me dus niet voorstellen ooit (binnen 10 jaar) een accu nodig te hebben die mij 5uur non stop kan laten rijden zonder te trappen. Hier kan ik de accu gewoon snel afklikken en op het werk aan de oplader leggen. Het kost me dus geen stroom, tegenover steeds duurder wordende autokosten. En aangezien het via het fietsplan gaat, verdien ik de kosten binnen een jaar terug. Ik betaal er per saldo maar € 449,- want bruto.

Dit geldt natuurlijk voor de andere zelfbouw ook, maar daar moet je de hele fiets op zien te laden, dus thuis. De afneembare accu is juist wat me erg aanspreekt i.c.m. het lage gewicht. 2,5kg incl accu VS 6kg voor vooral heel veel ongebruikte capaciteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:48

4x2

lộn xộn quá

Ik heb zelf mn Trek mountainbike omgeknutseld naar een Bafang middenmotor (aliexpress, EU warehouse besteld) met een 750W motor en 48V 17Ah (816Wh) accu. Totaalprijs iets van 850 euro.
Achterliggende gedachte is de aankomende helmplicht voor snorfietsen, dus 2x20km fietsen met een redelijk tempo zonder op te laden moest mogelijk zijn.

Ombouw is vrij makkelijk, je moet alleen je crank uit elkaar halen, maar daar is gereedschap genoeg voor te krijgen (of een slijptol als het niet meewerkt)
Voordeel is dat het ding vermogen te over heeft, op de hoogste stand fiets ik dr (met wat inspanning) 45km/u mee, maar op een wat lagere stand kun je gewoon lekker makkelijk 30-35km/u fietsen, het schiet net wat beter op dan de 25km/u van een normale e-fiets (en ja, ik weet dat zowel die 750W als 25+ km/u illegaal zijn)

Je kunt er overigens ook gewoon een lagere snelheidslimiet in programmeren, mits je de usb kabel hebt (en die gebruik ik dan via een OTG adapter op een android telefoon)
De accu is afneembaar en te vergrendelen met een slotje (zit er gewoon bij) en eerlijkheidshalve is het gewicht niet echt een ding, ik kan de fiets nog steeds over een hekje oid heen tillen, het kost alleen wat meer moeite.

Samenvatting: verkoop de huidige fiets en koop zo'n decathlon fiets ipv die ombouwzut (die heeft mn vriendin >1 jaar en werkt tot nu toe gewoon prima)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldie127
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01:22
Ik heb net dezelfde motor onder een Batavus herenfiets zitten ook met een flinke batterij.
Een schoonheidswedstrijd ga je met zo'n kit niet winnen. Maar ik kijk zelden naar mijn fiets is toch gewoon A naar B vervoer middel. Vind het verder wel fijn dat je makkelijk zelf aan kan knutselen. Voor de centen kan je beter een basic e-bike kopen met voorwiel motor en hou het dan simpel low budget en premium gaat zelden goed
Pagina: 1