inductie kookplaat afstand electrische apparatuur / telefoon

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04 03:21

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Topicstarter
Ik heb op internet gezocht maar ik krijg eigenlijk alleen maar onzin videos en topics telefoon op inductie plaat leggen en opladen ect.

maar mijn vraag is nu. hoe schadelijk / gevaarlijk is een inductie plaat voor een smartphone. ik maak wel eens fotos en filmpjes van eten en houd de telefoon boven de pan op normale afstand zou dat schadelijk kunnen zijn voor een telefoon !?

of kan je je telefoon gewoon gebruiken als je aan het koken bent rond de kookplaat beetje internetten op je telefoon ect.

Ik hoor als ik een filmpje terug kijk een soort interferentie in de audio alsof je telefoon naast je pc speakers heb liggen die gebeld word dat iedee.

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:31
Wees er maar gerust in dat zowel gsm's als kookplaten hierop getest zijn en dat hier wel een regelgeving voor bestaat. Ik heb zelf nog nooit gehoord dat een gsm (of batterij) ontploft/kapot gaat van dergelijk gebruik.
Je kan zelf al eens proberen je pan 5-10 cm boven de kookplaat te houden en kijken of deze überhaupt nog warm wordt, dan heb je al een indicatie wat er op gsm afstand al wel/niet meer kan gebeuren.

Niettegenstaande dat een gsm die kan draadloos laden op je kookplaat leggen waarschijnlijk geen goed idee is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-04 21:23

Freakie1NL

Grote Baas

Bij normaal gebruik echt totaal geen zorgen over maken. Sinds 2019 een inductie plaat en gebruik bijna dagelijks de telefoon tijdens het koken (lampen bedienen, even bellen, mail checken etc). Ook wel eens filmpje of foto van gerecht gemaakt.

Niets aan de hand met verschillende telefoons.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S