1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS
Scan even je eigen netwerk / subnet met een tool zoals https://www.advanced-ip-scanner.com/Canon23 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 22:01:
Ik heb een aantal jaar geleden een AP gemaakt van een oude router.
Dit werkt prima. Ik heb dat AP als "verlengstekker"gebruikt voor een bedraad netwerk en ik heb toen een 2.4g en 5g wifi netwerk opgezet.
Nu wil ik ivm een troubleshoot op een ander vlak, die 5g verbinden even disablen. Alleen kom ik met geen mogelijkheid meer in ap home screen.
ipconfig/all heeft weinig geboden, Ip scanner geeft die ap ook niet weer in zijn scans.
Wanneer ik met 1 van de wifi kanalen verbinding maak krijg ik alleen het ip te zien van de router beneden en niet van de ap hierboven.
Hoe kan ik die ap nu benaderen?
Geheid dat je het ding gaat vinden
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Dit terwijl de wifi en ethernet het gewoon doet via de AP. Dit tik ik ook op de pc die aan de ap hangt.
1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS
Canon 5DIII | Canon 7D | EF 24-70 2.8L | EF 70-200mm f/2.8L USM IS Type II | 50 MM 1.8 | Canon 430 EXII |
Dat dacht ik dus laatst ook van mn Mikrotik Accesspoint..Will_M schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 22:10:
[...]
Scan even je eigen netwerk / subnet met een tool zoals https://www.advanced-ip-scanner.com/
Geheid dat je het ding gaat vinden
default IP was het niet meer..
maar wat ik eens als statisch adres had opgegeven... het zou binnen de /24 van m'n lan hebben moeten liggen.. maar niet te vinden
404 Signature not found
Ja dat kan, als je bridge/AP mode gebruikt kan je router gewoon in een ander IP range liggen dan je eigen netwerkCanon23 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 22:17:
De ip scanner was die van advanced ip scanner. Er verschijnt geen netgear router(= AP router) in de lijst.
Dit terwijl de wifi en ethernet het gewoon doet via de AP. Dit tik ik ook op de pc die aan de ap hangt.
Misschien kan je nog wat kan herinneren wat je had ingesteld als (vast?) ip van je router?.
Beter met een PC/laptop even meest voor de hand liggen de ranges instellen/scannen.
192.168.0.x?
192.168.1.x?
[ Voor 9% gewijzigd door The_Doman op 22-07-2022 22:37 ]
Ik denk het niet. Het probleem is dat een router, geconfigureerd als accespoint, geen DHCP client heeft. Daarom kan je hem niet in je router terugvinden.Kabouterplop01 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 09:53:
Ik denk dat als het AP aan je router hangt, je in de router moet kunnen zien wat het MAC en het IP adres is.
Kan je niet het AP uit doen om te troubleshooten? Anders inderdaad een reset en daarna de relevante informatie even opschrijven (zodat je niet nog een keer in dezelfde situatie komt).
Eerst het probleem, dan de oplossing
Hmm fair enough. Ik heb het niet goed gelezen.lier schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 10:39:
[...]
Ik denk het niet. Het probleem is dat een router, geconfigureerd als accespoint, geen DHCP client heeft. Daarom kan je hem niet in je router terugvinden.
Kan je niet het AP uit doen om te troubleshooten? Anders inderdaad een reset en daarna de relevante informatie even opschrijven (zodat je niet nog een keer in dezelfde situatie komt).
Dan ga je het met een lansweep ook niet echt vinden lijkt me
Voor dat sniffen maakt het ook niet uit als je PC niet in hetzelfde subnet blijkt te zitten.
[ Voor 12% gewijzigd door SambalBij op 23-07-2022 11:07 ]
Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself
Waarom zou dit niet werken? Ik heb recent hetzelfde gedaan met een oude router, ingezet als AP. Door in te loggen op de "echte" router (lees: degene die de IP adressen uitdeelt), in mijn geval een Asus, zag ik onder aangesloten apparaten keurig de oude router die in AP modus werkt met zijn IP adres staan. Dat intikken in een browser en voila je kunt weer bij de instellingen van je AP!lier schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 10:39:
[...]Ik denk het niet. Het probleem is dat een router, geconfigureerd als accespoint, geen DHCP client heeft. Daarom kan je hem niet in je router terugvinden.
Daar zie ik mijn AP wel in terug.
[ Voor 26% gewijzigd door fmrama op 23-07-2022 17:35 ]
Normaal gesproken kan je bij een AP of router in AP/Bridge mode aangeven of je een fixed ip wil gebruiken of als DHCP client een IP krijgt uitgedeeld.lier schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 10:39:
Ik denk het niet. Het probleem is dat een router, geconfigureerd als accespoint, geen DHCP client heeft. Daarom kan je hem niet in je router terugvinden.
Als je een fixed IP hebt ingesteld buiten je eigen IP range kan je deze dus niet zomaar meer bereiken.
In mijn Ziggo connect box zie ik mijn AP met fixed IP (192.168.1.3) dan ook niet terug in het overzicht.
All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.