Weerstand Waeco 12V koeltas?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Mijn vraag
Kan iemand mij vertellen welke weerstand ik moet gebruiken bij reparatie van een waeco 12v koeltas. Ik heb een nieuwe printplaat gekocht maar de diodes en weerstand zijn er niet bijgeleverd. De printplaat was 30 euro en reparatie bij een electronica winkel nog eens 75euro. Ik wil het dus zelf wel proberen

Ik heb nu een skottky diode 1N4001 en een diode 6A05. De weerstand is echter beschadigd. De kleurcodes zijn niet goed meer zichtbaar.

Ik kan van links naar rechts volgens mij een zwarte, dan niet meer te zien, dan een gele en dan een licht grijze denk ik.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Bij de fabrikant geinformeerd, maar die hebben mij alleen de printplaat informatie gegeven. Ik had gedacht een compleet setje te ontvangen.

Met een huis tuin en keuken multimeter meet ik op de 2000 range een waarde van 017en op de 20k range 0.02.

Maar met de kleuren die ik kan herleiden kan ik dat niet kloppend maken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mOCh4IwyyQp7bO6cMVwBa7qbqLc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6osxMqefXvK3FfMO9VW4VY2l.jpg?f=fotoalbum_large
Betreft een Waeco tf14 koeltas voor in de auto met een peltier element.

Beste antwoord (via Pos2007 op 23-07-2022 07:12)

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:26

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

30 euro voor dat printplaatje ????????????????????????
Alleen daarvoor haal je al een nieuwe koeltas. (ooit bij de LIDL 1 voor een dergelijke prijs 1 gehaald)

Ik vermoed dat de 6A05 diode een ompoolbeveiliging van het peltier element is en de 1n4001 samen met de weerstand een ompoolbeveiliging en een soort van toeren-instelling voor de fan is.
Als er gewoon een 12v fan in zit lijkt het mij dat de weerstand misschien iets in de richting van 10 of 20 ohm zal gaan.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:48

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

1N400x is geen Shottky

De weerstand =? eerste band kan van alles zijn, 2de is zwart

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:26

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

30 euro voor dat printplaatje ????????????????????????
Alleen daarvoor haal je al een nieuwe koeltas. (ooit bij de LIDL 1 voor een dergelijke prijs 1 gehaald)

Ik vermoed dat de 6A05 diode een ompoolbeveiliging van het peltier element is en de 1n4001 samen met de weerstand een ompoolbeveiliging en een soort van toeren-instelling voor de fan is.
Als er gewoon een 12v fan in zit lijkt het mij dat de weerstand misschien iets in de richting van 10 of 20 ohm zal gaan.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-05 12:24
Volgens mij is die PCB van goud gemaakt :X

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Ja ik vond het ook vrij prijzig maar we hebben de tas gekregen van familie en ik vond het zonde om deze weg te doen. Op de onderdelenlijst bij reserveonderdelen stond een bordje omschreven. Ik dacht daarmee weer klaar te zijn maar toen kreeg ik alleen een printplaatje.

De nieuwwaarde van de tas is iets van 150 euro dus ik dacht als die voor 30 euro weer klaar is dan kan ik er weer 10 jaar mee verder.