Advies warm tapwater en verwarming

Pagina: 1
Acties:

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-01 17:09
Binnenkort worden er bij ons zonnepanelen geplaatst.
Momenteel verbruiken we minder dan 2000kwh/jaar.
De panelen leveren 4200kwh/jaar op (ideaalbeeld natuurlijk ;) ).

We willen zo min mogelijk gas verbruiken.

Beneden hebben we binnenkort een pelletkachel, om iig de benedenverdieping te verwarmen.
Het is een max 9kw uitvoering, ik verwacht een deel van de eerste verdieping ook wel verwarmt.
Over het algemeen gebruiken we al weinig gas, de CV staat altijd laag (16-17 Gr).

Voor warm tapwater in de keuken willen we graag een boiler (10 liter met uitschakeling snachts).

Warm water in de douche doen we, voorlopig, nog met de CV (gas), de radiatoren worden afgekoppeld (mits alles qua verwarmen goed bevalt).

Qua verwarming op andere vertrekken twijfel ik nog.

Zou infrarood op bijvoorbeeld een badkamer, hobbykamer genoeg zijn?
Hobbykamer wordt slechts enkele keer gebruikt, meestal 1 persoon (paneel onder bureau?).
Voor de badkamer zat ik aan een slimme/koppelbaar IR paneel te denken (sochtends en savonds even aan).
Voor de zolderkamer van m'n tienerdochter willen we graag een combi van airco en verwarming.
Die zit daar toch best vaak, en dat moet gewoon comfortabel zijn.

Koken willen we ook elektrisch gaan doen.

Misschien beetje een eenvoudige opsomming, maar is dit haalbaar qua opbrengst?
Als ik het zelf globaal uitreken zou het moet lukken, maar misschien zijn er mensen die nog tips kunnen geven, of met kritische vragen/opmerkingen komen om dingen te verduidelijken...?

Omdat ik verwacht toch best wat vermogen over te houden, is de planning om met ter tijd ook een thuis accu te plaatsen om de tijd te overbruggen dat de panelen niks opleveren.

Live from Denmark