Office 2021 installeren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewal
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-10 10:09
Voor derden moet ik office 2021 home/sudent installeren. Ik kom er achter dat dit niet meer zonder microsoft account kan, maar na activeren kan ik me wel afmelden. Wat ik mij afvraag is of office na afmelden nog steeds volledig is geactiveerd?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Laatst online: 10:47
ewal schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 17:41:
Voor derden moet ik office 2021 home/sudent installeren. Ik kom er achter dat dit niet meer zonder microsoft account kan, maar na activeren kan ik me wel afmelden. Wat ik mij afvraag is of office na afmelden nog steeds volledig is geactiveerd?
Afmelden is gelijk de-activeren. Je kan wel van account wisselen voor een andere one-drive bijvoorbeeld.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je kunt de ander niet via remote toegang geven voor het wachtwoord? Of simpelweg niet activeren en pas doen bij overdracht.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewal
Hij blijft na het afmelden wel werken zonder melding en bij account geeft hij ook niks bijzonders aan. Ik heb wel de productcode ingevoerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Weken? Het was toch voor een ander?

Kan je de situatie wat beter uitleggen? Begint te lijken op eerste hulp bij warez ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:26

Detmer

Professioneel prutser

Je hebt een losse licentiecode? Of een licentiecode gekoppeld aan je account? Een losse licentiecode blijft geldig zonder account. Een licentiecode gekoppeld aan je account moet je voor ingelogd zijn, anders verloopt de activatie binnen x dagen en moet je opnieuw inloggen volgens mij.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewal
Ik mag voor 7 studenten systemen met office 2021 home & student regelen. Ik heb legale licenties a 130 euro gekocht. Installatie met productcode en werd ik verplicht aan te melden, daarna weer afgemeld. Nu is simpelweg mijn vraag of dit zo kan of dat ik met mijn account aangemeld moet blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-10 21:11

sus

is druk :+

Wat je nu hebt gedaan zijn de legale codes aan jouw Microsoft account gehangen.

Voordeel; je bent nooit meer je licentie kwijt.
Nadeel: de ontvanger (de student) heeft nu zelf geen licentie als hij bv over een jaar de boel opnieuw moet installeren.

Zijn over te dragen, daarvoor moet je contact opnemen met Microsoft.

Dan voor je initiele vraag: Als je ingelogd bent op office.com/myaccount kan je een offline installer downloaden van Office. Daarmee kan je het volledige pakket installeren en moet de gebruiker daarna alleen nog de code intikken en inderdaad, aanmelden met zijn Microsoft account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewal
sus schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 08:55:
Wat je nu hebt gedaan zijn de legale codes aan jouw Microsoft account gehangen.

Voordeel; je bent nooit meer je licentie kwijt.
Nadeel: de ontvanger (de student) heeft nu zelf geen licentie als hij bv over een jaar de boel opnieuw moet installeren.

Zijn over te dragen, daarvoor moet je contact opnemen met Microsoft.

Dan voor je initiele vraag: Als je ingelogd bent op office.com/myaccount kan je een offline installer downloaden van Office. Daarmee kan je het volledige pakket installeren en moet de gebruiker daarna alleen nog de code intikken en inderdaad, aanmelden met zijn Microsoft account.
Ik heb het ook met de offline installer gedaan, productcode ingevoerd en aangfmeld mdt microsoft en vervolgens weer afgemeld. En dat is eigenlijk mijn vraag, blijft het zo goed geactiveerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Nee, de activatie is gebonden aan een account. De installaties moeten eigenlijk gewoon gekoppeld worden aan de accounts van de studenten en ze moeten aangemeld in de office software blijven om de activatie in stand te houden en gebruik te kunnen maken van de software en eventuele diensten, zo simpel is het gewoon.

De software protection service zorgt er ook voor dat er regelmatige checks worden gedaan of de software legitiem wordt gebruikt. De activatie werkt dus maar tijdelijk offline

[ Voor 44% gewijzigd door akimosan op 27-07-2022 11:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-10 21:11

sus

is druk :+

akimosan schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 11:40:
Nee, de activatie is gebonden aan een account. De installaties moeten eigenlijk gewoon gekoppeld worden aan de accounts van de studenten en ze moeten aangemeld in de office software blijven om de activatie in stand te houden en gebruik te kunnen maken van de software en eventuele diensten, zo simpel is het gewoon.

De software protection service zorgt er ook voor dat er regelmatige checks worden gedaan of de software legitiem wordt gebruikt. De activatie werkt dus maar tijdelijk offline
Klopt, de studenten zullen dus altijd op het gebruikte MS account aangemeld moeten zijn - ipv op hun eigen account.

Aan de TS nu dus de taak te contacten met Microsoft om die licenties uit zijn account te halen en over te laten zetten op de accounts van de studenten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ewal
Ik ben inmiddels voorzien van de juiste info op de website van microsoft. Afmelden is dus geen probleem:

Wanneer u zich afk melden bij een Office-app, worden uw aangepaste instellingen (zoals de achtergrond en het thema van uw Office) of recente bestanden niet meer weergegeven in Office en kunt u bestanden niet opslaan in OneDrive. De Office is echter nog steeds gelicentieerd voor het account dat oorspronkelijk is gebruikt om het te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Office is echter nog steeds gelicentieerd voor het account dat oorspronkelijk is gebruikt om het te activeren
Dus de gebruiker die oorspronkelijk op Office was aangemeld, bevat de licentie. Niet de PC, niet de Windows gebruiker, maar het MS account. Dat is jouw account. Waar de toekomstige student die er mee moet werken niets aan heeft, want dat account bevat niet de Office licentie.

Door af te melden bij Office, haal je de activatie weg. Want de gebruiker is niet meer actief en dus ook de licentie niet.

Als de student een licentie heeft, is dat geen probleem. Maar je geeft aan dat je de licentie voor de studenten hebt aangeschaft en op jouw account hebt toegepast. Zij hebben dus geen licentie. Of ga je die overdragen?

[ Voor 17% gewijzigd door Hero of Time op 29-07-2022 21:56 ]

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:26

FreakNL

Well do ya punk?

Let op dat we hier O365 en 2021 niet door elkaar halen.

Het lijkt erop dat het kan wat de TS doet, maar zeker weten doe ik het niet.

https://office-watch.com/...n-to-a-microsoft-account/

https://www.reddit.com/r/...utm_name=iossmf&context=3

Het blijft een ingewikkelde bende, licenties. Zeker als je het netjes wilt doen ;)

[ Voor 35% gewijzigd door FreakNL op 29-07-2022 22:44 ]

Pagina: 1