Second opinion verbouwing

Pagina: 1
Acties:

• UPPERKEES
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Omdat een aannemer zijn klus niet heeft afgemaakt heb ik een vervanger gevonden. Deze vervanger heeft veel vraagtekens bij de bouwkeuzes van zijn voorganger. Voordat ik deze persoon zijn conclusies gelijk voor waar aanneem wil ik dat even in de Internet community een beetje nachecken. Faith in humanity is op het moment namelijk niet zo hoog.

Dit zijn de foto's van het werk van de voorgaande aannemer: https://photos.app.goo.gl/mQdd5FJggGTgwcTa6

De nieuwe aannemer heeft de volgende opmerkingen:
* Er had dikker hout gebruikt moeten worden voor meer stevigheid, in principe is dit niet stevig genoeg en is er minimaal materiaal gebruikt.
* Met name de tussenmuur die gebouwd is, daar moet een zware schuifdeur aan hangen. Dat is nu praktisch niet mogelijk.
* De trap is dichtgemaakt, maar had veel netter gekund.
* Op sommige stukken is hout gebruikt waaroverheen gestuct is. Wat gaat scheuren.
* Over het algemeen dus te weinig materiaal gebruikt en wat gebruikt is, had steviger gemoeten.

Wat is jullie mening? Ook interessant om jullie achtergrond te weten, ben je een hobby klusser of doe je dit voor werk?

• Jan Workum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-01 14:44
Vanaf foto's is het moeilijker oordelen dan waneer je het in werkelijkheid ziet en kunt voelen. Ik zou zeggen; laat de nieuwe aannemer er wat van maken en verstevigen als hij dat noodzakelijk vindt. Stucwerk over hout kan inderdaad gaan scheuren.

PV 11.87kWp, EV 64kWh.

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:11

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
[
De nieuwe aannemer heeft de volgende opmerkingen:
* Er had dikker hout gebruikt moeten worden voor meer stevigheid, in principe is dit niet stevig genoeg en is er minimaal materiaal gebruikt.
voor zover ik kan zien had ik dikker hout en een andere h.o.h maat aangehouden
* Met name de tussenmuur die gebouwd is, daar moet een zware schuifdeur aan hangen. Dat is nu praktisch niet mogelijk.
lastig te zeggen van de foto, maar het lijkt wel erg minimaal
* De trap is dichtgemaakt, maar had veel netter gekund.
kan, dat kan je prima zelf beordelen
* Op sommige stukken is hout gebruikt waaroverheen gestuct is. Wat gaat scheuren.
stuc op hout kan 100% niet en gaat ook in 99% van de gevallen scheuren en in 1 % van de gevallen uiteindelijk toch nog.
* Over het algemeen dus te weinig materiaal gebruikt en wat gebruikt is, had steviger gemoeten.
Wat is jullie mening? Ook interessant om jullie achtergrond te weten, ben je een hobby klusser of doe je dit voor werk?
renoveer oudbouw mijn functie is architect/ bouwbegeleider (ik had het waarschijnlijk laten afbreken/verstevigen als ik het zo was tegen gekomen tijdens de bouw)

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-01 11:57
Ik heb twee woningen volledig zelf verbouwd. Een jaren 30 woning en een moderne woning van 2007.

- Je cinewall constructie is niet slecht, had wel iets dikkere balken gebruikt voor meer stevigheid of metalstuds.

- Je tussenwand, die is naar mijn mening te zwak om een zware schuifdeur aan te monteren. Ik zou dikkere balken gebruiken en ook een extra balk in de grote tussen vlakken. Zit er ook isolatie tussen?

- Trap had idd veel netter gekund. Wat is dat op de laatste foto?

- Over hout moet je nooit stuccen, dat gaat altijd scheuren.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Tieske88
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:03
Ik werk bij een aannemer als bouwkundige, mijn mening:
* Hout lijkt te dun maar ik twijfel wel een beetje, kun je het nog opmeten? Ik denk als ik het zo zie dat het hout 28 of 32 dik is, dat is onvoldoende. Als het 38 (bij 89 zal het dan zijn) is dan is dat voldoende, dat is de houtmaat gebruikt in houtskeletbouw.
* Als het 38*89 is dan zou het moeten kunnen (mits je in hout en dan mn de stijlen kunt schroeven)
* Standaard vurenhouten trappen zijn sowieso al niet echt fraai/netjes maargoed die zitten tegenwoordig in alle projectmatige nieuwbouwwoningen. Of het netjes dicht gezet is kan ik niet goed zien, maar doorgaans hebben die trappen sowieso een hoop aandacht nodig om netjes te krijgen.
*Stucen over hout is inderdaad not done
* Ja de constructies zijn inderdaad niet erg zwaar maar over zo'n cinemawand en het verlaagde plafond zou ik me niet direct druk maken, wellicht wel over de tussenwand. Als je de gips er redelijk eenvoudig nog afkrijgt zou ik die wand wel verstevigen.

• Bas.013
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:27
Als hobbyklusser kan ik zo niks zinnigs zeggen over de sterkte.
De trap gaat er toch wel netjes uitzien na kitten en aflakken, tenminste afgaande op de foto’s.

Maar welke opdracht heb je de vorige aannemer gegeven? Inclusief zware deur, c.q. wist die aannemer van de wens voor een bepaalde zware deur?
Pagina: 1