Hoi tweakers,
Ik heb mij laatst verdiept in het overclocken van ram geheugen. Mooi filmpje gevonden die uitlegt hoe je de A-XMP aan zet en waar hij op moet staan.
Als ik de A-XMP uit zet geeft mijn taakbeheer bij prestaties 1067Mhz aan.
screenshot
:strip_exif()/f/image/3FvjunJDZScKZIxgrplcN0eD.jpg?f=fotoalbum_large)
Als ik het aan zet op profile 1 met 2933Mhz (wat volgens mij maximaal gesupport word met een ryzen 5 2600x) dan krijg ik nog maar 1467 mhz.
screenshot
:strip_exif()/f/image/0IwiJkH7uH8BLzOBrgFYi3uI.jpg?f=fotoalbum_large)
Volgens mij doe ik iets verkeerd, ik kan er alleen niet uit komen wat. Zelf ben ik een leek, dus wil ook niet teveel in de BIOS knoeien zonder advies.
Kan ik het fout hebben dat mijn 2 sticks van 8GB per stuk samen 3200Mhz zijn? Op de verpakking staat DDR4 2x8GB/16GB 3200Mhz.
Hoop dat iemand mij kan helpen!
Groetjes
PS
Moederbord = b450 tomahawk
CPU = AMD Ryzen 5 2600X
RAM is 2 sticks van 8GB corsair vengeance LPX DDR4 3200mhz
(ook rechts boven te zien op de foto van de bios)
Ik heb mij laatst verdiept in het overclocken van ram geheugen. Mooi filmpje gevonden die uitlegt hoe je de A-XMP aan zet en waar hij op moet staan.
Als ik de A-XMP uit zet geeft mijn taakbeheer bij prestaties 1067Mhz aan.
screenshot
:strip_exif()/f/image/3FvjunJDZScKZIxgrplcN0eD.jpg?f=fotoalbum_large)
Als ik het aan zet op profile 1 met 2933Mhz (wat volgens mij maximaal gesupport word met een ryzen 5 2600x) dan krijg ik nog maar 1467 mhz.
screenshot
:strip_exif()/f/image/0IwiJkH7uH8BLzOBrgFYi3uI.jpg?f=fotoalbum_large)
Volgens mij doe ik iets verkeerd, ik kan er alleen niet uit komen wat. Zelf ben ik een leek, dus wil ook niet teveel in de BIOS knoeien zonder advies.
Kan ik het fout hebben dat mijn 2 sticks van 8GB per stuk samen 3200Mhz zijn? Op de verpakking staat DDR4 2x8GB/16GB 3200Mhz.
Hoop dat iemand mij kan helpen!
Groetjes

PS
Moederbord = b450 tomahawk
CPU = AMD Ryzen 5 2600X
RAM is 2 sticks van 8GB corsair vengeance LPX DDR4 3200mhz
(ook rechts boven te zien op de foto van de bios)
[ Voor 41% gewijzigd door Help4PC op 22-07-2022 13:52 ]