Nieuwe ontslagen tonen oude problemen bij Gegevensbeschermin

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glodenox
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:16
nieuws: Nieuwe ontslagen tonen oude problemen bij Gegevensbeschermingsautoriteit

@TijsZonderH
Robben was controversieel: hij werkte namelijk niet alleen voor de GBA, maar was ook directeur bij het overheidsplatform eHealth en bestuurslid bij een Belgische bank.
Ik vermoed dat er hier verwarring is met de Kruispuntbank van de Sociale Zekerheid? Dit is namelijk geen "gewone" bank die met geld omgaat, maar een overheidsorganisatie die de gegevensstromen binnen de sociale zekerheid in België organiseert en beveiligt. Verder houden ze ook een register bij van mensen die recht hebben op de Belgische sociale zekerheid, maar geen Belgisch burger zijn.

Toen ik 10 jaar geleden bij de KSZ begon te werken kreeg ik een telefoontje van iemand die dezelfde fout gemaakt had, dus je bent zeker niet de eerste :P

Coördinator van de Waze Belux Community

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:00

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dus de Belgische Kruispuntbank is ongeveer vergelijkbaar met de Nederlandse Sociale VerzekeringsBank (SVB)?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glodenox
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:16
Op het eerste zicht niet. De KSZ heeft namelijk niets te maken met geld, terwijl de SVB blijkbaar vooral over sociale verzekeringen gaat. Het gaat echt puur over datastromen en uitwisselingen van gegevens. Soms zitten daar ook gegevens over uitkeringen tussen, maar de KSZ genereert deze gegevens niet en is eerder een doorgeefluik dat controles uitvoert op de kwaliteit van de gegevens en nakijkt of de ontvanger de data wel mag krijgen.

Coördinator van de Waze Belux Community