Camera om op te nemen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interceptor101
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-05 12:50
Beste mensen,

Sinds een paar jaar heb ik zo'n Foscam ip cameraatje hangen, was de lekke banden even zat maar ben nu op zoek naar een ander.

Het lukt maar niet om op te nemen: via een browser zijn er plugins nodig waarna hij het nog niet doet.
Ooit heb ik hem één keer op kunnen laten nemen, maar toen moesten alle beveiligingen uit en kon ik verder ook erg weinig met de laptop.
Programma van Foscam zelf zegt dat de camera te oud is.

Ik heb heel erg weinig verstand van dit soort zaken en nazoeken maakt het nog onduidelijker; je krijgt alleen maar meer vragen.
Mijn vraag dus in het kort; weet iemand een (niet al te dure) camera die gewoon -al dan niet met een programmaatje- op kan nemen zonder een speciale HBO opleiding hiervoor gehad te hebben?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:54
Zo’n beetje alles op Aliexpress voldoet hieraan? Wat heb je al gevonden?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-05 21:51
Welke camera is 'zo'n Foscam ip cameraatje' precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:50
Je moet een apparaat hebben om de beelden mee op te slaan (of gaan werken met een IPcam met SD slot)

Doorgaans wordt daar een NVR of NAS voor gebruikt. Het verbaast me niets dat je laptop er moeite mee heeft.
Wat @DiedX aangeeft, Ali staat vol met IPCAM spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:09
Josk79 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 12:47:
Welke camera is 'zo'n Foscam ip cameraatje' precies?
Eén van deze of een ouder model: https://www.foscam.nl/indoor-ip-camera.html

Vraag van TS is niet een oplossing voor zijn 'Foscam ip cameraatje' maar een nieuw goedkoop alternatief.

[ Voor 24% gewijzigd door bazzemans op 22-07-2022 12:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josk79
@bazzemans, nou nu is het helemaal duidelijk welke camera hij heeft /s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
@Josk79 Excuus, realiseerde mij na het plaatsen ook dat je waarschijnlijk de specifieke camera van Foscam wilde weten ;). In eerste instantie interpreteerde ik het als een vraag wat überhaupt een 'Foscam ip cameraatje' is 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josk79
Misschien heeft de camera wel de mogelijkheid, dat weten we nu niet. Zonde om te vervangen als het niet nodig is.

Tevens is het handig om te weten wat er nu hangt; Wifi? Wat voor kijkhoek? Dome? Draaibaar? IR? Draadloos/accu? etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
@Josk79 Zou kunnen dat het zonde is. TS stelt echter in zijn eerste zin al op zoek te zijn naar een ander. De behulpzaamheid op dit forum is altijd erg groot. Het is echter ook steeds vaker zo dat iemand een vraag heeft en aangeeft iets te willen, maar tal van (goedbedoelde) andere alternatieven krijgt aangedragen die helemaal niet het antwoord zijn op de vraag. Zo interpreteer ik het in dit geval dat TS niet wil voortborduren op de Foscam (= te veel gedoe, los van of het wel/niet zou kunnen) en dus iets anders wil. Het gebeurt hier geregeld dat het topic dan vervolgens 6 pagina's gaat over hoe de Foscam toch werkend kan worden gekregen. Heel sympathiek, maar TS is niet geholpen.

Je andere vragen zijn natuurlijk geheel terecht om een goed advies te geven :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josk79
Er is zoveel mogelijk. Het eenvoudigst lijkt mij met een SD-kaartje aan boord. Indien er een nas is, heeft dat als voordeel dat bij diefstal van de camera de beelden er nog zijn, maarja dan is misschien toch een speciale HBO opleiding vereist om het te configureren. Cloud-oplossing kan ook, en is vaak eenvoudig in gebruik, maar kost maandelijks abbonementkosten.

Ik adviseer om middels filters een shortlist maken:
https://www.coolblue.nl/i...as?sorteren=laagste-prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:04

Agent47

I always close my contracts.

https://www.bol.com/nl/nl...nL25FvA.2.21.ProductImage

Deze heb ik hangen. App downloaden, QR code scannen en de rest gaat vanzelf. Ik heb er een SD kaartje bij gekocht zodat daar alles op komt te staan. Via de app kan je de beelden downloaden naar je eigen telefoon.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-05 00:26
Die oude Foscams zijn niet te benaderen met Windows 10. Mocht je nog een oude PC met Windows 7 hebben dan kun je daarmee icm Internet Explorer dat ding weer instellen naar wens.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Interceptor101
Iedereen bedankt voor de reactie's!

Ik heb het -door tijdsdruk die ik niet verwachtte- wat summier geschreven realiseer ik me.
De foscam blijkt dus zelfs al 7 jaar oud te zijn......is een ip camera, wifi, kan wel draaien, is niet echt voor buiten maar doet dat wel al die jaren, half onder een bovenraampje hangende dus uit de directe regen en heeft IR.

Maar toen al, via een laptop of pc was een ramp! 1001 plugins, alle beveiligingen uit en dan kon ik nog eens opnemen. Dan stopte hij soms ook vanzelf met opnemen en had ik weer niets.
Een programma van Foscam was er toen nog niet, nu is dat er en geeft hij aan dat de camera te oud is.

Goed, hij leeft al vele malen langer dan ik verwacht had, dus sowieso tijd voor een nieuwe leek mij.
Dan zoek je op ip camera, zie je specificaties wat hij wel of niet kan, maar dat zegt me allemaal niet zo erg veel. Veel zaken roepen alleen maar meer vragen op.

Vandaar dat mijn vraag was wat voor camera nou goed zou zijn voor een figuur als ik, wat dus makkelijk zijn beelden op laat nemen op een laptop bijvoorbeeld.
Maar een SD is ook wel makkelijk lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Interceptor101
@Agent47 Ondertussen besloten; het gaat dezelfde als de jouwe worden, lijkt mij ook de beste keuze.

Heb ik alleen nog één vraag: kan dat ding ook gewoon gericht worden en dan 24/7 op staan te nemen?
Dus geen tracking oid, niet aanslaan als er iemand loopt pas, gewoon record en blijven gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:04

Agent47

I always close my contracts.

Interceptor101 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 10:35:
@Agent47 Ondertussen besloten; het gaat dezelfde als de jouwe worden, lijkt mij ook de beste keuze.

Heb ik alleen nog één vraag: kan dat ding ook gewoon gericht worden en dan 24/7 op staan te nemen?
Dus geen tracking oid, niet aanslaan als er iemand loopt pas, gewoon record en blijven gaan.
Voor zo ver ik weet kan dat wel. Ik raad het alleen niet aan als je SD opslag doet. Hij blijft dan schrijven. Gaat je SD-Card sneller van kapot.

Ik heb hem op " mens" staan en hij doet het perfect in de achtertuin.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interceptor101
Hmm, ik heb iets nodig wat gewoon door kan gaan eigenlijk.
Is het een idee als ik x in de zoveel tijd dat ding leeg haal dan, zou dat een oplossing zijn?
Bedankt voor je snelle reactie trouwens!
Pagina: 1