Minpunten Nothing Phone lijken me te subjectief

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
@Donny K.
Na het zien van de plus en minpunten van de Nothing phone en de beginnende discussie over hoe terecht deze zijn moet ik toch aangeven dat o.a. de missende 3.5 mm jack en laderloze levering wel erg subjectief zijn.

Met het risico dat ik (gedeeltelijk) in herhaling val van de discusssie daar,
Een gebruiker van draadloze bluetooth oortjes of iemand met al tig laders in de kast zal dit bijvoorbeeld totaal niet boeien. Dit zijn punten die van gebruiker tot gebruiker verschillen hoe negatief deze zijn. Persoonlijk vind ik het juist uitstekend dat er geen lader bij zit.
Ik zou bij alle (toekomstige) reviews juist dit soort punten eerder als een neutraal kenmerk aangeleverd zien.

Wat dat betreft verwoord @teacup het hier ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warpozio
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-05 13:29
Ik dacht ook dat een laderloze levering als minpunt zeer subjectief is.
Ik vermoed dat ik niet de enige ben met meerdere goed werkende opladers in huis. Voor mij zou dat net als voordeel tellen. Niet weer een oplader die stof mag vergaren in een kast of doos...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donny K.
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-05 23:18
Hey Lanfear,

Ook ik vrees dat ik gedeeltelijk in de herhaling zal vallen, maar ik zal proberen uit te leggen waarom wij deze punten alsnog aanhalen.

In de midrange Android-categorie is een koptelefoonaansluiting nog gangbaar, dus als er een toestel in deze categorie uitkomt die het niet heeft, dan zien wij dat een minpunt. Het klopt dat er gebruikers zijn die deze punten totaal niet ervaren als minpunt, maar dat geldt ook voor oledschermen, groothoekcamera's, sdkaartlezers of notches. Er zijn genoeg scenario's te bedenken waarom deze punten wel of niet gemist (kunnen) worden. Wij kijken daarbij naar de gemiddelde praktijkervaring.

Daarbij wil ik nog even specifiek ingaan op het niet meeleveren van een lader. Fabrikanten halen vaak aan dat gebruikers genoeg laders hebben liggen en dat het vanuit duurzaamheidsoverwegingen wordt gedaan. Het duurzaamheidsargument is bovendien een wassen neus in deze omdat er in de praktijk zoveel toestellen zijn die een eigen snellaadprotocol hebben en de laders die gebruikers nog hebben liggen van oudere toestellen meestal geen (compatibele) snellaadfunctie hebben, wordt er vaak toch wel een nieuwe lader gekocht. Met alle extra transport en verpakkingsmateriaal die daarbij komt kijken. Misschien over een aantal jaar, als de gemiddelde gebruiker een echte snellader thuis heeft liggen dat we het niet meer als een minpunt kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06:26

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Donny K. schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 13:27:
Hey Lanfear,

Ook ik vrees dat ik gedeeltelijk in de herhaling zal vallen, maar ik zal proberen uit te leggen waarom wij deze punten alsnog aanhalen.

In de midrange Android-categorie is een koptelefoonaansluiting nog gangbaar, dus als er een toestel in deze categorie uitkomt die het niet heeft, dan zien wij dat een minpunt. Het klopt dat er gebruikers zijn die deze punten totaal niet ervaren als minpunt, maar dat geldt ook voor oledschermen, groothoekcamera's, sdkaartlezers of notches. Er zijn genoeg scenario's te bedenken waarom deze punten wel of niet gemist (kunnen) worden. Wij kijken daarbij naar de gemiddelde praktijkervaring.

Daarbij wil ik nog even specifiek ingaan op het niet meeleveren van een lader. Fabrikanten halen vaak aan dat gebruikers genoeg laders hebben liggen en dat het vanuit duurzaamheidsoverwegingen wordt gedaan. Het duurzaamheidsargument is bovendien een wassen neus in deze omdat er in de praktijk zoveel toestellen zijn die een eigen snellaadprotocol hebben en de laders die gebruikers nog hebben liggen van oudere toestellen meestal geen (compatibele) snellaadfunctie hebben, wordt er vaak toch wel een nieuwe lader gekocht. Met alle extra transport en verpakkingsmateriaal die daarbij komt kijken. Misschien over een aantal jaar, als de gemiddelde gebruiker een echte snellader thuis heeft liggen dat we het niet meer als een minpunt kunnen zien.
Hoi Donny,

op zich is het vaak best lastig wat in een review vermeldenswaard is of genoemd moet worden als voor- of nadeel. Ik kan mij ook wel voorstellen dat een high end gebruiker niet zo geïnteresseerd is in de aanwezigheid van een 3,5 mm jack. Het is een soort balans zoeken in de verwachtingen van het publiek van de review.

In argumentatie wordt vaak gerefereerd aan begrippen als midrange en highend. Wat ik mij even afvraag is of tweakers de definities hiervan ergens vastlegt. Zelf ben ik nog niet tegen zoiets aangelopen namelijk. Ik kan mij zo voorstellen dat een dergelijke definitie kan helpen om naar bezoekers te communiceren welke functies je bij welke range gangbaar vindt, en welke ook niet, en waarom niet.

Ook dit soort definities zijn een bewegend doel, een midrange telefoon uit 2017 had een andere feature set dan een exemplaar van dit jaar. Zo'n definitie is dan ook continue in onderhoud.

De discussie wat wel en niet bij telefoon X zou mogen worden verwacht zal altijd blijven. Wanneer verwezen kan worden naar genoemde definities kan een verdere discussie bij die definitie zelf worden gevoerd, waardoor die ook up to date blijft.

Ik weet dat in het verleden vergelijkbare discussies zijn gevoerd over de BBG onderwerpen. Misschien toch iets om te overwegen wat definities als uitgangspunt vast te leggen en aan de community te communiceren. Op die definities mag best wat zijn af te dingen, als ze maar worden vastgesteld. Ze kunnen dan als een soort anker gaan fungeren.

Deze gedachte uit ik natuurlijk niet perse naar jou in de rol van reviewer O-) , maar meer naar tweakers als geheel. Net als de bezoekers zou jij als reviewer een soort informatieklant zijn van dergelijke rangedefinities, zodat je die als een van je uitgangspunten voor je review kan gebruiken.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-05 22:28

Sjonny

Fratser

Het minpunt over het niet hebben van 3.5 mm jack vond ik fijn om te lezen, weet ik gelijk waar ik aan toe ben.

Met het minpunt over de lader ben ik het dan weer niet eens. Ik verwacht dat deze telefoon snel zal laden op iedere usb-c aansluiting. Als eindgebruiker heb ik geen benul van al die regels omtrend wel of niet kunnen snel laden. Dus als het tegen die verwachting ingaat mag het pas als minpunt worden opgegeven, anders vind ik het zeer terecht dat zo'n lader er niet wordt bijgeleverd en dus meer een pluspunt dan een minpunt.
Je verhaal over een wassen neus vind ik dus niet geheel terecht. Zonder kleine druppels op het gebied van duurzaamheidsoverwegingen komen we nergens, en er een minpunt van maken helpt mijns inziens al helemaal niet.

---

btw, er is een zin die niet helemaal lekker loopt:
Nothing liet weten liever minder kwalitatieve camera's in te bouwen dan een grote hoeveelheid minderwaardige exemplaren, een keuze waar wij wel achter kunnen staan.
Het was na 4x lezen pas duidelijk dat die "minder" in "minder kwalitatieve camera's" op het aantal sloeg, en niet op de kwaliteit van de camera's.

[ Voor 20% gewijzigd door Sjonny op 22-07-2022 18:43 ]

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deepvreezo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-05 21:56

deepvreezo

Redacteur
Bij nader inzien inderdaad niet zo’n gelukkige woordkeuze in die zin, heb er “een kleiner aantal kwalitatieve camera’s” van gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-05 19:36

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Donny K. schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 13:27:
Hey Lanfear,

Het is mij om het even, maar waarom heeft deze dan geen minpunt? reviews: Samsung Galaxy S21 FE - Een geslaagd ‘flagship lite’?
of deze: reviews: Google Pixel 6 en Pixel 6 Pro - Eindelijk écht high-end
en hier wordt het wel benoemd (die andere helemaal niet..): reviews: Smartphones rond 300 euro - Ga je voor krachtig of voor compleet? maar is het geen minpunt.
Hier wordt het benoemd dat het er is, maar het is geen pluspunt: reviews: Samsung Galaxy A52 - Een terechte bestseller - Sterker nog, het is (net zoals veel telefoons) niet eens terug te vinden in de specs.

Mijn punt is; ik snap TS wel. Je antwoord is logisch (en misschien correct) maar dat reflecteert helemaal niet consequent in alle reviews. Daarnaast als het zo'n belangrijk onderdeel is voor de plus/min punten dan zou je op zijn minst een specificatie: 3.5 mm jack ja/nee verwachten.

dus, om niet alleen te zeuren, mijn feedback zou zijn:
- Geef consequent informatie voor zaken die jullie belangrijk vinden maar per persoon verschillen (oftewel; oplader, 3,5 jack, etc) in de specificatie of highlight die en laat mensen zelf daar een mening over vormen
- Laat de plus/min punten voor de hoofdlijnen van een telefoon. Gaat elk middensegment x-uur mee qua batterij en 1 telefoon maar 60% van dat? Duidelijk minpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donny K.
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-05 23:18
Het is geen minpunt bij de Galaxy S21 FE, Pixel 6 en 6 Pro omdat in de high-end smartphonecategorie het (helaas) normaal is dat deze poort niet (meer) aanwezig is. Mocht er een toestel langkomen die het in deze categorie wel heeft, dan is het een pluspunt.

In de midrange categorie is het normaal dat smartphones een koptelefoonaansluiting hebben, dus het wordt niet gezien als pluspunt. Toestellen die het in deze categorie niet hebben krijgen daarvoor dus een minpunt. Wij zijn wat dat betreft dus wel consequent.

Ik hoop dat ik het zo heb verduidelijkt. Mochten er nog vragen zijn, hoor ik die graag.
Pagina: 1