Gister is mijn stroom even onderbroken geweest voor werkzaamheden in de meterkast.
Mijn twee PC's heb ik netjes uitgezet (geen stekker eruit gehaald) en daarna startte 1 PC niet meer op.
Ik krijg een zwart scherm te zien, de PC blijft draaien, maar Windows start niet op vanaf de SSD schijf.
Ik kan nog wel in het BIOS komen en daar kan ik geen problemen ontdekken.
Alles is gekoppeld, SSD schijf, geheugen, CPU worden allemaal herkend. Er is ook geen biepje of melding dat er iets niet goed is.
Het volgende heb ik geprobeerd:
Het UEFI BIOS heeft de laatste firmware versie.
Windows 7 staat op een SSD.
Deze PC heeft altijd vlekkeloos gedraaid en ik wil hem graag weer aan de praat krijgen.
Ik heb nu even geen idee wat ik zou kunnen proberen,
Wie heeft een tip?
Mijn twee PC's heb ik netjes uitgezet (geen stekker eruit gehaald) en daarna startte 1 PC niet meer op.
Ik krijg een zwart scherm te zien, de PC blijft draaien, maar Windows start niet op vanaf de SSD schijf.
Ik kan nog wel in het BIOS komen en daar kan ik geen problemen ontdekken.
Alles is gekoppeld, SSD schijf, geheugen, CPU worden allemaal herkend. Er is ook geen biepje of melding dat er iets niet goed is.
Het volgende heb ik geprobeerd:
- Alles losgekoppeld wat niet echt nodig is;
- Gewisseld met geheugenstripjes. Ik heb nog één stripje van de drie laten zitten;
- Opstart USB stick gemaakt. Deze start heel even op en daarna krijg ik alleen een scherm met 'WIndows wordt gestart' en dan gebeurt er verder niets;
- Windows 7 DVD in DVD-Rom speler geplaatst, maar daarvan start ie ook niet op;
- SSD schijf uit andere PC gehaald en geprobeerd daarmee op te starten. Geeft hetzelfde gedrag;
- Andere grafische kaart geplaatst. Zelfde resultaat;
- Batterij op het moederbord vervangen en BIOS naar standaard instellingen teruggezet.
Het UEFI BIOS heeft de laatste firmware versie.
Windows 7 staat op een SSD.
Deze PC heeft altijd vlekkeloos gedraaid en ik wil hem graag weer aan de praat krijgen.
Ik heb nu even geen idee wat ik zou kunnen proberen,
Wie heeft een tip?