Wat voor apps/software gebruik je nu als ZZP-er in de bouw?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvanvliet
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 25-07-2022
Als ZZP-er nu twee jaar bezig en gemerkt dat er niet veel software, specifiek is voor ZZP-ers in de bouw.

Ik gebruik nu SketchUp en MoneyBird als boekhoudprogramma. Maar zijn er andere apps of software die jullie gebruiken, die mijn leven makkelijker maken?

Ik heb wel wat ideeën voor het maken van apps, maar ben eerst benieuwd wat er gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-05 19:02

SambalBij

We're all MAD here

Ik ben geen ZZP-er in de bouw, maar wat zoek je dan voor software die daar specifiek voor is?

Er is toch niets heel speciaals aan die combi ZZP/Bouw? Ik kan me voorstellen dat er specifieke ZZP software is (zoals voor boekhouding, planning, klantenbeheer) en ook dat er specifieke software is voor de bouw, zoals SketchUP wat je noemt, CAD software voor tekeningen?

Maar waarom zou je als ZZP-er geen bouwsoftware gebruiken die iemand in loondienst in de bouw ook gebruikt? En waarom zou je in de bouw geen ZZP software kunnen gebruiker die een ZZP-er in de ICT ook gebruikt...?

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 28-05 19:09
Wat maak je leven als ZZP-er in de bouw nu moelijker/lastig? Wat mis je?
Er is ook nog wel een verschil in software voor een architect of bijvoorbeeld een vloerlegger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Een collega van mij, die veel calculaties deed voor stucwerk, had een programma wat door middel van PDF bestanden, het aangeven van een schaal en het trekken van lijnen in die bestanden de oppervlaktes snel uit kon rekenen. Op basis van die oppervlaktes kon hij snel een meterprijs en een totaalprijs maken. De naam van het programma weet ik niet maar het werkt met excel op de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvanvliet
XNL073 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 10:44:
Wat maak je leven als ZZP-er in de bouw nu moelijker/lastig? Wat mis je?
Er is ook nog wel een verschil in software voor een architect of bijvoorbeeld een vloerlegger.
Ik doe momenteel (allerhande timmerwerk). Vooral veel tijd kwijt aan het bestellen van materialen op verschillende plekken. Zoeken van artikelen, dan weer niet leverbaar, dan regelen dat alles op de goede plek komt. Herkenbaar voor andere vakmensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvanvliet
SambalBij schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 10:44:
Ik ben geen ZZP-er in de bouw, maar wat zoek je dan voor software die daar specifiek voor is?

Er is toch niets heel speciaals aan die combi ZZP/Bouw? Ik kan me voorstellen dat er specifieke ZZP software is (zoals voor boekhouding, planning, klantenbeheer) en ook dat er specifieke software is voor de bouw, zoals SketchUP wat je noemt, CAD software voor tekeningen?

Maar waarom zou je als ZZP-er geen bouwsoftware gebruiken die iemand in loondienst in de bouw ook gebruikt? En waarom zou je in de bouw geen ZZP software kunnen gebruiker die een ZZP-er in de ICT ook gebruikt...?
Het punt is dat veel software te ingewikkeld om te leren en te gebruiken is. Ik heb twee maanden gedaan om een kastenbouwprogramma in SketchUp te leren. Met het oog op automatisering. Dit heeft nog wel zin als je je team gaat uitbreiden (zoals ik aan het doen was). Maar als je dit niet doet/zzp-er wil blijven betekent het toch vooral omzet verlies..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 28-05 16:26
sypie schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 10:54:
Een collega van mij, die veel calculaties deed voor stucwerk, had een programma wat door middel van PDF bestanden, het aangeven van een schaal en het trekken van lijnen in die bestanden de oppervlaktes snel uit kon rekenen. Op basis van die oppervlaktes kon hij snel een meterprijs en een totaalprijs maken. De naam van het programma weet ik niet maar het werkt met excel op de achtergrond.
Revu van bluebeam?
Ideaal programma!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:58
jichem schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 12:20:
[...]
Revu van bluebeam?
Ideaal programma!
Behalve op je iPad. Een en al ellende.

[ Voor 5% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 22-07-2022 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
fRiEtJeSaTe schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 13:15:
[...]

Behalve op je iPad. Een en al ellende.
Dat zou ik niet durven zeggen (geen apple liefhebber hier)
Op de PC is het geniaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-05 17:11
Hoi @jichem,

Kan je hierover uitweiden?
Kom via wat zoekwerk in dit topic en wat ik zoek is een programma, waarmee ik uit CAD en BIM bijvoorbeeld een PDF kan maken en daarin kan intekenen voor monteurs (met kleuren en legenda, wat waar moet komen).

Daarnaast ook uittrekken van m1/m2 reuze handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
MacbookProx schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 16:18:
Hoi @jichem,

Kan je hierover uitweiden?
Kom via wat zoekwerk in dit topic en wat ik zoek is een programma, waarmee ik uit CAD en BIM bijvoorbeeld een PDF kan maken en daarin kan intekenen voor monteurs (met kleuren en legenda, wat waar moet komen).

Daarnaast ook uittrekken van m1/m2 reuze handig.
Wat wil je er over weten?

Revu is een programma waar heel veel wordt gewerkt in de bouw. Je voert een pdf in, vervolgens kan je er een schaal aanhangen of de schaal kalibreren aan de hand van een bekende afmeting. Daarna kan je eigenlijk alles toevoegen en meten wat je wil.
Ik gebruik zelf met name de meetfunctie, maar ook telfunctie is best handig!
Pagina: 1