Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H6nsvV379
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-01 20:39
Batterij Samsung S8 is vervangen.

Ik heb voor een maand terug de batterij van mijn Samsung S8 laten vervangen , De batterij is de zelfde grootte als wat er in zat.
Maar toch heb ik het idee dat hij net zo snel leegloopt als bij de vorige , terwijl het een hele verbetering zou moeten zijn .

Wat zou ik kunnen controleren , batterij staat afgesteld op "geoptimaliseerd ".
Ik zie ook nog de knop "aangepaste spaarstand" heeft dat zin om die in te schakelen ?

Vast bedankt voor het meedenken :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-06 21:40
Maak een backup en voer een fabrieksreset van je telefoon uit.
Daarna wordt er automatisch vanuit de software een proces gestart die batterijgebruik gaat afstemmen op jou werkelijke gebruik.

Als dat het niet verbeterd, is er of iets mis met je nieuwe batterij, of was er niets fout met je oude batterij, maar ligt het aan een of meer apps op je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:06
Heb je een originele accu laten plaatsen door een Samsung Service Center?

Of bij een willekeurige lokale winkel laten doen? Het kan natuurlijk dat de nieuwe accu kwalitatief slechter is dan de oude.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H6nsvV379
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-01 20:39
He mannen, dank jullie wel voor het meedenken...ga toch maar een reset doen. Lijkt mij een goed idee.
Ik heb de batterij laten vervangen bij een " goed gereviewde " winkel. Maar houd maar een slag om de arm. Batterij controle gaf iig een zelfde grote aan en bij de balie werd mij verteld dat er een originele Samsung in ging...gezien de prijs neem ik aan dat het ook gebeurt is 🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Veel van die 'originele' batterijen bij dat soort shops zijn helemaal niet origineel.. Of niet nieuw (jaartje of 2 gebruikt etc). Veel niet originele accu's zijn ook echt minder qua capaciteit, ondanks opgave/spec. Er is wel goede imitatie daar niet van hoor, maar een reset gaat je niks helpen (paar keer aan en uit, volledig opladen/ontladen en dat gaat vanzelf qua kalibratie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-06 21:40
H6nsvV379 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 17:20:
He mannen, dank jullie wel voor het meedenken...ga toch maar een reset doen. Lijkt mij een goed idee.
Ik heb de batterij laten vervangen bij een " goed gereviewde " winkel. Maar houd maar een slag om de arm. Batterij controle gaf iig een zelfde grote aan en bij de balie werd mij verteld dat er een originele Samsung in ging...gezien de prijs neem ik aan dat het ook gebeurt is 🤔
Er zijn genoeg winkels die het goed doen, dus best kans dat het gebeurt is.
Ben benieuwd wat het verbruik na de reset gaat worden?
Pagina: 1