Hoe gas besparen door alleen kantoor verwarmen ipv woonkamer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 479106

Topicstarter
Ik zit al lang te broeden op het volgende. Mijn partner werkt 5 dagen p.w. 8 uur per dag thuis in een zeer goed geïsoleerd kantoortje van 15-16 m2, begane grond. Ik werk 3 dagen p.w. buitenshuis. Er zijn schoolgaande kinderen.

Wat mij irriteert is dat wij in de maanden oktober t/m april de cv aanzetten (lees: best extra gasverbruik) waardoor onze grote woonkamer ook wordt verwarmd terwijl alleen het kantoor van partner moet worden verwarmd. Boven verwarmen wij nooit. De woonkamer wordt verwarmd dmv convectorputten, dus "even" die radiatoren dichtdraaien is teveel gedoe, dan moeten we elke dag die diepe putten in. Hoe los ik dit nou "goedkoop" op?

Wij hebben tot eind 2024 een energie contact met €0,90 gas en €0,20 electra.
Wij denken te gaan verhuizen over 4-5 jaar.
Gasverbruik nu is 1300 m3 en elektriciteit 3500 kwh per jaar.
Wij laten binnenkort zonnepanelen plaatsen.

Ik heb overwogen:
L/l airco. Maar is duur om te laten installeren, ben zelf niet handig, verdien ik niet terug denk ik.
Infrarood panel. Lijkt me niet prettig, soms ga je van bureau naar de bank in kantoor en dan is het daar toch koud/fris. Paneel aan muur niet mooi.
L/w warmtepomp. Te duur en werkt niet goed met convector verwarming.
Elektrische deken en warmte bureau matten. Kan maar wellicht te koud in de winter?
Evo home. Onze cv ketel is nieuw maar de rest vh verwarmingssysteem is oud, zie veel beren op de weg en bespaar ik zo überhaupt gas?

Heb ik überhaupt een probleem, valt er iets/veel te winnen mbt gas besparing of kijk ik het gewoon beter nog even aan tot einde energie contract?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-05 13:32
Draadloze thermostaatkraan zoals van Tado.

Of inderdaad een airco met als voordeel dat je ook kunt koelen, en je zodra je de panelen hebt liggen, goedkoper verwarmt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-05 15:14
Honeywell Evohome. Ik ben er zeer tevreden over. Elke ruimte kan dan apart worden verwarmd. Als je nu al thermostatische radiatorknoppen hebt, dan is het een eitje om te installeren. Je hoeft alleen de radiatorknoppen te vervangen, het bedieningspaneeltje op te hangen en een bedien-unit op de cv-ketel aan te sluiten (in plaats van de thermostaat). Als je nog geen thermostaatkranen hebt, dan is het wel wat meer installatiewerk omdat dan alle radiatorkranen moeten worden vervangen.

Het is echt geniaal, je kunt schema's maken voor elke ruimte apart. In de ruimte kunnen mensen ook nog aan de kranen draaien als ze het warmer of kouder willen hebben. En het geheel is te bedienen via een app, mocht je die behoefte hebben.

Ja, je bespaart in jouw geval zeker weten een boel gas. Als je de woonkamer niet verwarmt maar je kantoor wel, dan scheelt dat echt enorm. Met een normale cv-installatie is het niet mogelijk om slechts 1 ruimte te verwarmen. Je kunt het echt zo instellen dat alleen daar wordt verwarmd waar warmte nodig is.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:37
Als het om een klein kantoortje gaat, gewoon een elektrisch kacheltje. Ik heb afgelopen winter ook redelijk veel op een kamer boven gewerkt. Gewoon kwartiertje kachel aan en het is (te :P ) warm. Zeker in het geval van een goed geïsoleerde kamer waar je over spreekt. En anders elke 2 uur of zo nog even de kachel aan. Snelle praktische en lekkere warmte :)
Soms moet je niet te moeilijk denken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Reken je alleen niet rijk. De woonkamer moet uiteindelijk ook opgewarmd worden. Alleen doe je dat dan pas later op de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
r0bert schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 02:12:
Draadloze thermostaatkraan zoals van Tado.

Of inderdaad een airco met als voordeel dat je ook kunt koelen, en je zodra je de panelen hebt liggen, goedkoper verwarmt
Ook zonder panelen verwarmt die airco goedkoper, scheelt grofweg de helft met CV-ketel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:59

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Tado of Evohome zijn inderdaad prima oplossingen om op basis van zones (ruimtes) te stoken. Ik gebruik Evohome al een jaar of 12, werkt prima. Sinds ik thuis werk moet ik de studeerkamer stoken in de winter. In theorie zou dat prima moeten werken middels Evohome, echter ga je wel tegen het volgende aanlopen: een studeerkamer is vaak niet zo groot en daar hangt dan een radiator met klein vermogen, bijv 1000 of 1500W. Het minimum vermogen van de cv ketel is vaak veel hoger, zo'n 4 of 5kW. Je gaat dus zien dat de ketel gaat pendelen, aangezien hij de warmte niet kwijt kan. Ik merk dit ook. Ik vraag me serieus af of het steeds maar herstarten van de ketel en bijbehorend extra gas verbruik dan wel zo efficient is. Voor de komende winter wil ik eens gaan testen met een electrisch kacheltje.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07:09
Hoe is die ruimte geventileerd?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Microkid schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 07:25:
Tado of Evohome zijn inderdaad prima oplossingen om op basis van zones (ruimtes) te stoken. Ik gebruik Evohome al een jaar of 12, werkt prima. Sinds ik thuis werk moet ik de studeerkamer stoken in de winter. In theorie zou dat prima moeten werken middels Evohome, echter ga je wel tegen het volgende aanlopen: een studeerkamer is vaak niet zo groot en daar hangt dan een radiator met klein vermogen, bijv 1000 of 1500W. Het minimum vermogen van de cv ketel is vaak veel hoger, zo'n 4 of 5kW. Je gaat dus zien dat de ketel gaat pendelen, aangezien hij de warmte niet kwijt kan. Ik merk dit ook. Ik vraag me serieus af of het steeds maar herstarten van de keten en bijbehorend gas verbruik dan wel efficient is. Voor komende winter wil ik eens gaan testen met een electrisch kacheltje.
Dat blijft inderdaad een probleem met het verwarmen van een "klein hokje". Ik heb een kantoor buiten het huis, maar het wordt wel verwarmd door de CV. Klein kantoor, aardig geïsoleerd, hangt ook maar een heel kleine radiator. Ondertussen heb ik het huis al redelijk geïsoleerd en dat gaat alleen maar beter worden. Nu loop ik dus ook tegen het probleem aan, dat het huis nog maar dermate weinig warmte vraagt, dat het kantoor op de echt koude dagen lastiger warm te houden is. Voor mij ook geen optie om de ketel te laten werken voor alleen het kantoor. Dat zou nog meer kosten dan het hele kantoor verwarmen met een klein elektrische convectorkachel. Ik stook nu op de echt koude dagen dus een heel klein beetje bij met een elektrisch kacheltje. In de toekomst komt er gewoon een kleine airco voor het kantoor. Maar dat kan nog wel een paar jaar wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

No Hands schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 07:41:
Hoe is die ruimte geventileerd?
Dit is wel een goede overigens. Voor niet heel veel geld koop je tegenwoordig al een WTW ventilatiesysteem voor 1 ruimte. Paar honderd euro ben je klaar. Die wil ik ook 1 voor mijn kantoor, want vooral in de winter ventileer ik daar onvoldoende en ik vind het ook niet altijd prettig om te gaan zitten vergaderen met het raam en de deur open.

Waarom voor 1 ruimte? Omdat een centraal WTW systeem anders je warmte uit kantoor afzuigt en verdeeld over alle ventielen je hele huis in blaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:56
Mobiele airco ergens neerzetten, restwarmte dat kantoor in blazen.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 20:35
haarbal schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 08:09:
Mobiele airco ergens neerzetten, restwarmte dat kantoor in blazen.
Want je wilt de woonkamer of de buitenlucht gaan koelen in de winter?

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
Als er toch niemand zit, lekt er ook minder warmte naar buiten.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 17-05 16:09
Anoniem: 39993 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 06:23:
Reken je alleen niet rijk. De woonkamer moet uiteindelijk ook opgewarmd worden. Alleen doe je dat dan pas later op de dag.
Dat is een goede opmerking en vraag. Als de woonkamer in de avond wel warm moet zijn dan maakt het zo veel niet uit. Als de woonkamer verder ook niet gebruikt wordt, dan is het inderdaad nonsens.

Ik zou zelf gaan voor infraroodpanelen op kantoor en wellicht een klein elektrisch kacheltje (oliekacheltje) wat een uurtje aangaat.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De ruimte wordt geventileerd dmv een kiepraam. Een wtw installatie kost ook weer geld en ik wil graag een wat simpele oplossing. Mijn cv is een cw4 Remeha, die overigens in dezelfde ruimte hangt.

En zodra de kinderen thuiskomen, (of ik) dan zal de cv inderdaad aan gaan in de woonkamer.

Overigens heb ik zelf ook een heel klein kantoortje die ik ook als verwarm. Een airco lijkt mij handig maar is dus best een investering, terwijl ik er niet 100 jaar blijf wonen.

Over 2,5 jaar loopt mijn contact af, en dan vrees ik voor de gasprijzen.

Ik lees alle oplossingen die ik zelf al had bedacht maar ze hebben dus allemaal nadelen. Zo'n klein elektrisch kacheltje gebruikt (heel) veel stroom, olie kacheltje heeft afvoer nodig (?) en olie.

Tado/Evo las ik inderdaad dat die cv teveel vermogen heeft voor één klein kamertje, wat is daar dan het probleem van eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:12
Anoniem: 479106 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 09:18:
Tado/Evo las ik inderdaad dat die cv teveel vermogen heeft voor één klein kamertje, wat is daar dan het probleem van eigenlijk?
Niet. Gemiddelde CV heeft hoger minimum vermogen dan nodig om de woning warm te houden voor bijna zo niet de gehele winter en pendelt dus... Altijd.

CV ketels hebben gelukkig geen significante opstart verliezen zoals eerder gesuggereerd werd...

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricTC
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-05 18:52
Microkid schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 07:25:
Tado of Evohome zijn inderdaad prima oplossingen om op basis van zones (ruimtes) te stoken. Ik gebruik Evohome al een jaar of 12, werkt prima. Sinds ik thuis werk moet ik de studeerkamer stoken in de winter. In theorie zou dat prima moeten werken middels Evohome, echter ga je wel tegen het volgende aanlopen: een studeerkamer is vaak niet zo groot en daar hangt dan een radiator met klein vermogen, bijv 1000 of 1500W. Het minimum vermogen van de cv ketel is vaak veel hoger, zo'n 4 of 5kW. Je gaat dus zien dat de ketel gaat pendelen, aangezien hij de warmte niet kwijt kan. Ik merk dit ook. Ik vraag me serieus af of het steeds maar herstarten van de ketel en bijbehorend extra gas verbruik dan wel zo efficient is. Voor de komende winter wil ik eens gaan testen met een electrisch kacheltje.
Eigenlijk heb ik hier hetzelfde probleem. Dwz werken in een thuiskantoortje met een klein vermogen radiator. Even van die slimme knoppen installeren is niet zo eenvoudig. Dwz in mijn woonkamer zitten geen thermostaatkranen (moest volgens de installateur niet omdat de thermostaat de temperatuur daar regelt). De kraan in mijn kantoortje is van een merk waarvoor geen adapter is. Ik zou zelf voor Bosch/Nefit gaan en het lijkt mij dat dit toch de ketel terug zou moeten kunnen moduleren als er weinig vraag is. Het is er allemaal nog niet van gekomen omdat het redelijk wat geld kost, gedoe is en ik niet zo van dat smart/internet spul hou.
Waar ik wel aan denk is om een grotere capaciteit radiator op te hangen. Dan zou ik de temperatuur in de woonkamer kunnen verlagen en wordt het toch warmer in het kamertje. Maar elektrisch/infrared is misschien ook niet zo'n heel gek idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:59

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik lees veel goeds over de Adax Neo elektrische verwarmingen. Mogelijk dus voor de komende winter maar eens eentje hier aan de muur hangen en de cv lekker uit laten.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:32

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ik had hetzelfde probleem en heb een infraroodpaneeltje opgehangen en op het buro gericht. Daar wordt het dan (acceptabel) warm, en daarmee is het klaar. Paneel gebruikt niet zoveel en ik hoef niet het hele huis de hele dag te verwarmen.

Kachel staat dan overdag laag, net als 's nachts. Mocht het in huis dan toch te koud worden, springt ie alsnog aan op de echt koude dagen.

Die panelen heb je voor op de muur (vele, zoals: https://www.hornbach.nl/projecten/infraroodpaneel-kiezen/), voor onder je buro (https://infraroodpaneel.n...t-fiberplaat-zelfklevend/ - heb je ook warme handen trouwens) etc. Net wat comfortabel is!

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 17-05 16:09
Overigens heb ik zelf ook een heel klein kantoortje die ik ook als verwarm. Een airco lijkt mij handig maar is dus best een investering, terwijl ik er niet 100 jaar blijf wonen.

Ik lees alle oplossingen die ik zelf al had bedacht maar ze hebben dus allemaal nadelen. Zo'n klein elektrisch kacheltje gebruikt (heel) veel stroom, olie kacheltje heeft afvoer nodig (?) en olie.
Het alternatief is niet piepen en de kou accepteren. Leven kost nu eenmaal geld, ook eten en drinken zijn niet gratis. Elke oplossing die je bedenkt kost geld. De ene keer in aanschaf en de andere keer in gebruik.

Ik las dat de woonkamer ook moet verwarmen. Ik zou echt iets met Tado kijken zoals aanbevolen. Je zou dan bijvoorbeeld de woonkamer wat kunnen afknijpen als je enkel het kantoor wil verwarmen, maar niet helemaal afknijpen zodat je de woonkamer ook al rustig mee verwarmt. Dat scheelt later op de dag flink stoken. Ook heeft een CV, zover ik weet, een bepaalde afgifte nodig om fatsoenlijk en zuinig te kunnen werken. Dus win-win op die manier.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:33
Anoniem: 479106 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 00:39:
[...]
L/l airco. Maar is duur om te laten installeren, ben zelf niet handig, verdien ik niet terug denk ik.
[...]
Wat is duur? Als de installatie vrij rechttoe rechtaan is en je de buitenunit dichtbij de binnenunit kwijt kan (meter of 3-4) dan heb je voor 2k zo'n ding wel hangen hoor.

Met zonnepanelen en zolang je nog kunt salderen draait het ding dan bijna gratis. Infrarood panelen en elektrische kacheltjes zou ik niet doen, dat is COP1 i.t.t. COP4 van een warmtepomp en vreet dus stroom in verhouding.

[ Voor 26% gewijzigd door ThinkPad op 22-07-2022 11:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006

ericplan

5180 Wp PV

Microkid schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 09:54:
Ik lees veel goeds over de Adax Neo elektrische verwarmingen. Mogelijk dus voor de komende winter maar eens eentje hier aan de muur hangen en de cv lekker uit laten.
Neem dan wel de wifi-versie. Heb je direct een afstandsbediening op je smartphone en inzicht in je verbruik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FLFEzVvpkFcksJg-PYouo0zrLOM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/f1dBiXrhbqrjuDvGEEhsafho.png?f=fotoalbum_large

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 19:07
Ik had ongeveer hetzelfde probleem en heb het opgelost m.b.v. Shelly-producten en HomeAssistant:
  • Shelly Plug S tussen de stekker van de vloerverwarming-pomp op de begane grond + een Shelly H&T om de temperatuur te meten
  • Thermostaatkranen op de bovenverdieping voorzien van een Shelly TRV
  • CV-ketel heeft aansluiting voor zowel modulerende thermostaat als ouderwetse aan/uit thermostaat. Op de aansluiting voor de ouderwetse thermostaat heb ik een Shelly 1 aangesloten waarmee ik dus de CV-ketel kan laten stoken of juist niet
  • Alle Shellys in HomeAssistant gezet. Als ergens de temperatuur te laag is laat ik de CV-ketel werken
Dat is in een notendop mijn oplossing. Uiteraard is het iets genuanceerder dan 'stoken wanneer het te koud is' (moet bv. minimaal 0,5 graad te koud zijn). Verder heb ik nog wat logica toegevoegd waarmee ik.bv. de temperatuur aanpas op basis van aanwezigheids-detectie (niet thuis, thermostaat lager).

Het komt er dus op neer dat ik op deze manier alleen de vertrekken verwarm waar dat nodig is maar ook verwarm wanneer het ergens nodig is (dus geen koude slaapkamer omdat het in de woonkamer nog warm genoeg is en daarom de thermostaat niet aanslaat).

[ Voor 11% gewijzigd door jurri@n op 22-07-2022 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lollercopter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16-05 09:35
Heel boeren verstand gedacht, kan je niet 1 hand afsluiter plaatsen zodat je het circuit van je woonkamer / rest van het huis kan afsluiten ? In de winter zet je hem weer open. Dit is ook hufter proof, elke idioot weet hoe het werkt en je kan binnen 1 seconden de boel weer openzetten zo nodig.

Hoe werkt de temperatuur regeling nu ? Gewoon met radiator knoppen denk ik ? Of is er een master thermostaat in de woonkamer ? Slave thermostaat in de werkruimte ?

Kost geen drol en elke loodgieter plaatst een afsluiter er zo in.

[ Voor 15% gewijzigd door Lollercopter op 22-07-2022 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Lollercopter

Boven hebben wij altijd alles uit staan, behalve een heel klein kamertje boven, die wordt mee verwarmd als de woonkamer (cv) aangaat. We hebben het kantoortje net nieuw laten maken, was garage. Tot nu toe dus gewoon alleen de woonkamer verwarmd met de cv. Mijn partner zat altijd boven in het kantoortje, en als dat dus verwarmd moest worden, ging beneden de (vaste) thermostaat op 19, om alleen het piep kleine kantoortje boven te verwarmen.

Nieuwe situatie is dat zij nu naar nieuwe kantoor beneden in de ex-garage-omgebouwd-tot-kantoor gaat, en ik incidenteel, in de avond, boven ga werken.

Ik wil het dus zo regelen dat zij in het kantoor overdag verwarmd is, zonder de (grote) woonkamer te verwarmen. Die gaat dan pas aan als kinderen/ik thuiskomen, wat onregelmatig is.

Ik overweeg ook zo'n airco, maar bijvoorbeeld 3 binnen units (kantoor beneden, kantoor boven en woonkamer), zie alleen op tegen installatie, onderhoud, "gedoe".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricTC
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-05 18:52
pjottum schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 09:54:
Ik had hetzelfde probleem en heb een infraroodpaneeltje opgehangen en op het buro gericht. Daar wordt het dan (acceptabel) warm, en daarmee is het klaar. Paneel gebruikt niet zoveel en ik hoef niet het hele huis de hele dag te verwarmen.

Kachel staat dan overdag laag, net als 's nachts. Mocht het in huis dan toch te koud worden, springt ie alsnog aan op de echt koude dagen.

Die panelen heb je voor op de muur (vele, zoals: https://www.hornbach.nl/projecten/infraroodpaneel-kiezen/), voor onder je buro (https://infraroodpaneel.n...t-fiberplaat-zelfklevend/ - heb je ook warme handen trouwens) etc. Net wat comfortabel is!
Zo'n IR plaat onder je bureau heb ik en dat is op zich best prettig voor een beetje bijverwarmen. Alleen worden vooral je bovenbenen warmer, de rest van je lijf heeft er niet veel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
De ruimte wordt geventileerd dmv een kiepraam. Een wtw installatie kost ook weer geld en ik wil graag een wat simpele oplossing. Mijn cv is een cw4 Remeha, die overigens in dezelfde ruimte hangt.

En zodra de kinderen thuiskomen, (of ik) dan zal de cv inderdaad aan gaan in de woonkamer.

Heel veel stroom :? Ik heb een klein hetelucht kacheltje van de action/lidl. Ding verbruikt 700watt, voor een kwartier. Al zou je elke uur dat ding een kwartier aan hebben, dat kost niet de wereld hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
Microkid schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 09:54:
Laat je niet gek maken over "goede" elektrische verwarmingen... elke verwarming zet elektrische energie om in 100% verlies, oftewel warmte. Dat doen ze allemaal energetisch even goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
bij de action hadden ze afgelopen winter van die kleine kacheltjes die je zo in het stopcontact drukt, met een digitale thermostaat, en een ventilator met 2 snelheden... 400 watt ofzo..
zelf heb ik [url=https://nl.bauhaus/straalkachels/miniverwarming-starlyf-fast-heater/p/25546163[/url] deze

deze verwarmde de mobiele badkamer afgelopen februari / maart sneller dan de 500W convector kachel die al in t hok aanwezig was..

500W convector had duidelijk meer tijd nodig om de ruimte enigsinds behagelijk te stoken (15~30 min)
dus naar buiten lopen.. hok openen, kachel aan, hok weer op slot, terug naar binnen etc
of gewoon de stekkerkachel mee en binnen 5 minuten aangenaam warm...

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbeeke
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 04-10-2024
Maar de warmte afgifte is bij de een beter dN bij de andere. Oftewel hoe brengen ze de warmte in de ruimte. Ik zit ook te kijken voor een adax famn. Zou het wat wezen? Is wel duurder dan de rest in zn soort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:28

FreakNL

Well do ya punk?

Als dat kantoortje echt goed geïsoleerd is volstaat dan een elektrisch kacheltje niet?

Ik werk vandaag ook thuis maar er wordt niet gestookt. Het is warm zat binnen (19 graden). Maar tijdens de echt koude dagen wil ik nog weleens de boel even snel verwarmen met zo'n kacheltje.. Dat doe ik dan een half uurtje in de ochtend en dan kan ik er heel de dag op teren.

/edit
@ybos was me voor :)

[ Voor 6% gewijzigd door FreakNL op 02-02-2024 15:38 ]

Pagina: 1