Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMGGM
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-07 19:31
Ik ben het persoonlijk enorm zat, fabrikanten lijken gewoonweg geen "kleine" smartphones meer te willen produceren en ben daarom al 5 jaar aan het doen met mijn Nokia 5 van €200. Die begint nu serieus aan vervaging toe te zijn (opslag begint vol te geraken en apps beginnen toch wat aan de trage kant open te gaan).

Ik had mijn zinnen eigenlijk gezet op de Pixel 6A met zijn 15cm hoogte (wat voor mij de max is). Helaas voelde ik de bui al hangen toen de eerste informatie ervan uitkwam: geen wireless charging en underscreen fingerprint die maar meh is. Nu de eerste reviews binnen komen zijn die hard voor het toestel: duur voor wat je er eigenlijk voor krijgt.

Ik ben dus wat ten einde raad. Ik weet dus helemaal niet meer wat ik kan kopen... Mijn wensen:
  • Rond 15 cm hoogte (ik zoek ook geen iPhone mini, dat is te klein :p)
  • Stock Android of nagenoeg stock Android zonder bloatware (en liefst een "relatief recent" toestel maw geen 1+ jaar oud toestel)
  • Ok tot goede batterij
  • Modern ogend (daarmee bedoel ik vooral geen vingerdikke randen meer, iPhone SE had ik overwegen maar die oogt nu al stokoud)
  • Wireless charging
  • Goede finterprint (aan de achterkant zou zalig zijn en niet die under screen brol maar ga mij bij die achteruitgang ook al bij neerleggen)
  • Goede bouwkwaliteit
  • €500 absoluut max
  • Bij voorkeur audio jack, maar daar leg ik mij tegenwoordig bij neer
Dingen die mij minder boeien: (front)camera, meer dan 60Hz scherm, snelle soc (ik gebruik verre van zware apps dus ietwat garantie dat "basis" apps over 3 à 4 jaar nog vlot draaien ben ik tevreden), IP ratings.

Kennen jullie alternatieven die aan deze criteria zou beantwoorden want ik ben het zoeken beu :/
Toestellen die verwacht worden mogen ook genoemd worden. Ik zat eigenlijk al 1 jaar te wachten op de Pixel 6A dus heb geduld...

Ik zag de Nothing(1) eigenlijk goed zitten (modern uitzien, snel genoeg, ok batterij, bijna stock Android,...), maar die is zo groot 8)7
Heb een paar jaar terug de Nokia 7.2 uit pure miserie teruggestuurd omdat ik het maar niet gewoon kon geraken. Heb hier ook een Motorola Vision (testtoestel van het werk) en dat lomp ding gooi ik ook al snel tegen de muur. Heb niet de grootste handen, vind het lomp als je op de fiets zit en gebruik een smartphone te sporadisch met zo'n groot ding rond te lopen.

Ik heb ook de iPhone XR overwogen (ook een test toestel dat ik hier heb liggen) en die tik heel veel vinkjes af, maar begint ook al zijn leeftijd te hebben en is inmiddels amper tot niet meer nieuw te vinden. Het is ook iOS en als constante Android gebruiker ga ik mij ergeren aan de Apple beperkingen vrees ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:21

dragonhaertt

@_'.'

Heb je de Sony Xperia 10 iv al overwogen?

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMGGM
Bedankt voor de goede suggestie. Sony heb ik nog niet overwogen, leek me een wat dood merk op smartphone gebied.
Van grootte lijkt me dit nog doenbaar, fingerprint zit in powerknop dus perfect, scherm krijgt goede beoordeling net als de batterij en heeft nog een audio jack.
Prijs is wel gelijkaardig aan de Pixel 6A en heeft ook geen wireless charging. Nadeel is blijkbaar de vage update beloftes op updates op hun mid range toestellen (https://www.xperiablog.ne...-upgrade-policy-firmware/)

Daarnaast heeft de Pixel 6A toch een pak betere soc en camera. Ok, dit stond niet hoog op het vervanglijstje, maar het maakt de Sony zeker geen goede bang for the buck op het eerste zicht.

Review lijkt dit op het eerste zicht ook te bevestigen: https://www.gsmarena.com/sony_xperia_10_iv-review-2421p6.php
We're hardly enthusiastic about the value proposition of the Xperia 10 IV. But it's not a bad phone, and it's undoubtedly got a few standout selling points that may tickle you just the right way.
Hij moet het volgens de review vooral hebben van de mensen die deze grootte van toestel zoeken en de batterij en dat is het zo een beetje. Gevoelsmatig lijkt me de Pixel 6A dan nog de betere keuze voor wat ik zoek. Moest de Sony wireless charging hebben, dan zou ik door het hoge prijskaartje heen kunnen kijken omdat het dan al mijn wensen kan afvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C11
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 19-07 15:50

C11

Zoals andere mensen die gelijkaardige vragen hebben gesteld en zoals je zelf eigenlijk ook al wel beseft, zijn jouw eisen niet haalbaar op dit moment. Je zal dus echt wel ergens je wensen moeten bijstellen.

Een toestel waar ik nog aan denk is de Xiaomi 12X. Die is qua afmetingen vergelijkbaar met de 6a, heeft een prima (al is hij verouderd) processor en is recent (al is hij wel maar met Android 11 uitgebracht). Maar geen draadloos laden, vingerafdruksensor onder het scherm en uiteraard alles behalve stock Android ervaring.

Dan heb je ook nog de Zenfone's van Asus. De Zenfone 9 wordt einde deze maand voorgesteld, maar de uitgelekte specs doen me vermoeden dat die eigenlijk aan bijna al je eisen zal voldoen. Buiten de vingerafdruksensor en de prijs...
Je hebt ook nog de Zenfone 8, maar daar weer geen draadloos laden en vingerafdruksensor onder het scherm.
Qua Android ervaring ben ik niet bekend met Asus, maar ik dacht begrepen te hebben dat dit vrij stock is.

En dan heb je nog de Samsuns S22 die qua grootte perfect voor je is. Maar opnieuw... die voldoet niet aan al je eisen.

[ Voor 5% gewijzigd door C11 op 22-07-2022 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:20
Zoals hierboven aangegeven, het perfecte toestel voor jou bestaat niet, dus je zult water bij de wijn moeten doen. En buiten de Samsung S22 of Asus Zenfone 8 zie ik geen toestellen tevoorschijn komen in de pricewatch binnen de 15 CM lengte.
https://tweakers.net/smar...vty6kdQ8rCXbTO5T5dWTbXWHw
Mijn collega heeft de Zenfone en software problemen, hij heeft spijt van de aankoop.

Zelf zou ik de Samsung S22 of iPhone 13 nemen omdat je daar het langste mee kunt doen qua updates. Eventueel met een contractverlenging voor extra korting (je kunt vaak dan het toestel alsnog in 1 keer afbetalen dat je niet maandelijks daarvoor de fee hebt). Bel bijvoorbeeld Belsimpel op en vraag naar de mogelijkheden. Ook kun je soms via Samsung chat extra korting krijgen als je een gesprek aanknoopt of je de S21 FE, S22 of A53 wil nemen bijvoorbeeld.
Samsung heeft nu ook nog 100 Euro Cashback op de S22, die actie loopt 31-7 af.
https://www.samsung.com/nl/promo/promo/?id=U8DBE98D9P932

[ Voor 3% gewijzigd door swhnld op 22-07-2022 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:09
Waar ben je bang voor met een iPhone qua beperkingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-07 15:57
Bij het lezen van de OP dacht ik eerst dat dit een rant was ipv een serieuze vraag. Ligt dat aan mij?

Je hebt een beperkt budget, heel veel eisen en klaagt over het updatebeleid van Sony... Ik zou als ik jou was even doorsparen en naar een groter toestel kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Google Pixel 6a... Asus ZenFone 9 wordt te duur

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 13:35
Ik zou voor iets meer geld voor een Samsung S21 gaan. Is in mei nog te koop geweest voor 600 euro (prijs ligt nu iets hoger). Voor wat betreft de fingerprint en audio jack wil ik graag heel stellig zeggen: ga met de tijd mee.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMGGM
Waarom geen Apple?
  • Laptop van het werk is dichtgetimmerd en het kunnen delen van bestanden via bluetooth is wel belangrijk voor mij.
  • Daarbij zit ook dat ik geregeld wel eens demo's geef met mijn smartphone en het simpelweg aansluiten van een Android toestellen en Scrcpy gebruiken is zeer praktisch.
  • Het opladen van nieuwe muziek (lokale mp3-tjes) maken ze vreselijk irritant en complex.
  • De prijs, onder €500 is daar eigenlijk geen aanbod.
Sorry dat het lijkt op een rant, maar zo voelt het wel een beetje. Android fabrikanten lijken allemaal te denken dat iedereen als maar grotere smartphones wil terwijl ik rondom mij er alleen klachten over hoor. De meest populaire smartphone van Apple is nog steeds <15cm en die lijken toch iets goed te doen, waarom die grootheidswaanzin van alle Android fabrikanten? Als ik een groter toestel zoek (op de trein) neem ik mijn iPad mini en zet ik tethering aan. Ik wil niet altijd met de lompigheid van een groot toestel zitten.

De fingerprint en audio jack, dat heb ik al opgegeven. Heb inmiddels draadloze koptelefoon maar zit al aan mijn 2de terwijl mijn bedrade oortjes van €20 al 7 jaar meegaan.

Het beperkt budget is (al vind ik €500 niet echt beperkt of budget) omdat ik geen flagship toestel zoek. Ik heb amper 10 extra apps op mijn toestel staan waarvan waarschijnlijk de zwaarste een bank app is omdat die meer functies heeft dan het eigenlijk nodig heeft. Vandaar dat ik al 5 jaar kan doen met een toestel dat origineel €200 heeft gekost. Eigenlijk vind ik €500 al veel teveel maar goed.

Op zich lijkt de keuze dus nog steeds te gaan naar de Pixel 6A (maar dan draadloos opladen opgeven) of de Nothing(1) (maar dan de grootte erbij nemen). De Sony was een goede suggestie, maar dan lijkt me de Pixel 6A toch nog de betere koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Met al jou argumenten is de Pixel 6A inderdaad waarschijnlijk de beste keuze voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Even een schopje naar het juiste subforum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMGGM
Er komt blijkbaar toch nog een andere keuze aan nl de Asus Zenfone 9.
Weliswaar nog maar zeer weinig over bekend (aankondiging moet nog komen), maar het lijkt ook een kleiner toestel te worden (5.9"), fingerprint in powerknop (hoera) en audio jack (hoera).

Draadloos opladen is nog een vraagteken schijnbaar. De vorige had het niet dus is men benieuwd of deze het finaal zal hebben.
De prijs is wel boven budget (€600 wordt geschat), maar als het echt alle punten af kan vinken (inclusief de wat minder belangrijke zoals de audio jack en geen underscreen fingerprint) dan is het misschien nog te overwegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De ZenFone 9 wordt geen 600 euro hoor ;)
Vorige model startte vanaf een kleine 700, donderdag weten we alles!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:05
Herkenbaar probleem, ik zoek ook een kleine (minder dan 13cm lange) smartphone ter vervanging van mijn Sony Xperia Compact. Ik snap niet dat ze steeds groter worden en er geen fabrikant is die zo'n model heeft. Een mogelijke oplossing is een vouwbare telefoon, alleen wegen die nogal wat en dan is het nog de vraag wat is de levensduur van zo'n model. De prijs boeit mij niet zo, want beter duur dan niet te koop.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMGGM
Ik kan me inbeelden dat een vouwbare smartphone voor sommige interessant is, maar voor mij lijkt het een oplossing voor een probleem dat de fabrikanten hebben gemaakt.
Soit, er zal ongetwijfeld vraag zijn naar grote smartphones, maar vind het jammer dat men hiermee begrepen heeft dat niemand nog kleinere modellen wil.

Hoe het er nu naar uitziet zal het de Pixel 6A worden. €700 uitgeven voor de Zenfone ga ik ook weer niet doen en wachten tot die goed in prijs zakt zal lang duren in de huidige economie van alsmaar stijgende prijzen (dan is de Zenfone 8 een sneller optie, maar die is dan nagenoeg "gelijk" wat functies betreft dan de Pixel 6A dus waarom daar dan voor gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kittop
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-02-2023
Een G21 van een merk dat blijkbaar niemand in de mond wil nemen.

Toch zit die ook behoorlijk in jouw range volgens mij.
Ik ben ook al een hele tijd op zoek naar een telefoon voor mijn vrouw die aan het hannessen is met een Nokia 7.2 met kapot scherm. Maar er bestaat geen telefoon met de wensen die jij en mijn vrouw hebben.
De 7.2 heeft inmiddels de minst geliefde Android 11 en een niet fijne vingerscanner achterop, waarbij je altijd last heb met de omslag van het mapje.

Zelf heb ik nu een Nokia 8.3 met een vingerscanner in de startknop die echt fijn is en inmiddels heb ik nu net zoveel plezier in het ding sinds de android 12 update als mijn Lumia 950.
Het scherm van de 8.3 is huge,,, en het gewicht is waarvan je broek afzakt... dus komt absoluut niet in jouw range.
Owja, gezichtsherkenning gaat ook redelijk moet ik zeggen.

De G21 is redelijk recent en heeft volgens mij dezelfde vingerscanner als de 8.3 en Android One...
Van fabriek uit is android 11 meegeleverd, maar ik kijk niet gek op dat android 12 is vrijgegeven voor de G21.
Camera's zijn redelijk en batterij(duur) is erg groot voor een toestel van toestel van (helaas) "slechts" 165mm en 30 gram lichter dan mijn 8.3.
Helaas moet je het met 4G doen. Het toestel heeft iets minder pixels maar wel 90Hz refreshrate wat vloeiender zal gaan dan je gewend bent.
Voor nog geen 2 meier ben ik overtuigd dat je geen miskoop zal hebben en zeker niet met die afschrijving per jaar, want de ondersteuning is nog erg lang voor dat toestel.
Let op, want er zijn 2 versies, de 3/64 en de 4/128...
Uiteraard is de 3/64 te beperkt naar mijn opinie.

[ Voor 3% gewijzigd door kittop op 03-08-2022 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMGGM
Als ik de grootte laat varen, dan had ik zeer veel keuze en dit onderwerp niet hebben aangemaakt, maar ik heb al een paar grotere toestellen gehad (Nokia 7.2 en Motorola One Vision) en vind ze simpelweg onhandig.
Voor mij is het een breekpunt, ik wil geen groot toestel :/

Een toestel van 165mm is een groot toestel in mijn ogen handen, het is zelf groter dan de Nothing(1) dat ik eigenlijk al geen optie meer vind terwijl het anders al perfect in mijn plaatje zou passen.
De Zenfone 9 is wel een zeer goede kandidaat, maar zou met €799 aardig over het budget van €500 gaan. Zeg niet dat het toestel dit niet waard is, maar ik heb allesbehalve flagship specs nodig.

Enige kandidaat lijkt me voorlopig de Pixel 6A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crillius
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:50

Crillius

Goed gek is ook niet verkeerd

SMGGM schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 22:06:

... vind het lomp als je op de fiets zit ...
[nitpick]https://www.rijksoverheid...iek-luisteren-op-de-fiets[/nitpick]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SMGGM
Ik heb het niet over een smartphone gebruiken op de fiets, ik heb het in die context op een lomp toestel hebben in je broekzak op de fiets (zeker als je een korte broek aan hebt). Heb nu al moeite om veilig weg te kunnen stoppen zonder dat die uit een zak zou vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-07 15:50
SMGGM schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 13:26:
Als ik de grootte laat varen, dan had ik zeer veel keuze en dit onderwerp niet hebben aangemaakt, maar ik heb al een paar grotere toestellen gehad (Nokia 7.2 en Motorola One Vision) en vind ze simpelweg onhandig.
Voor mij is het een breekpunt, ik wil geen groot toestel :/

Een toestel van 165mm is een groot toestel in mijn ogen handen, het is zelf groter dan de Nothing(1) dat ik eigenlijk al geen optie meer vind terwijl het anders al perfect in mijn plaatje zou passen.
De Zenfone 9 is wel een zeer goede kandidaat, maar zou met €799 aardig over het budget van €500 gaan. Zeg niet dat het toestel dit niet waard is, maar ik heb allesbehalve flagship specs nodig.

Enige kandidaat lijkt me voorlopig de Pixel 6A.
Samsung S10E? Iets ouder maar werkt nog steeds fantastisch.
https://www.bol.com/nl/nl...InzF3KUqJvbQaAuNBEALw_wcB

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMGGM
  • Stock Android of nagenoeg stock Android zonder bloatware (en liefst een "relatief recent" toestel maw geen 1+ jaar oud toestel)
Het is de Pixel 6A of.... maar dan moet die het beter doen op het lijstje van wensen.
De S10 is al een toestel van 3 jaar oud en Android 12 zal waarschijnlijk de laatste versie zijn dat het krijgt. De reden voor "recent" is omdat ik relatief lang doe met een smartphone (huidige €200 smartphone doet het al 5 jaar). Anders had ik nog wel de Zenfone 8 overwogen die waarschijnlijk sterk afgeprijsd zal worden in de nabije toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tridder505
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 18-07 21:59
Ik heb de 6a aangeschaft. Batterij is goed. Fingerprintsensor problemen heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:48
Samsung Galaxy S22 is wel echt een stuk kleiner en lichter dan de pixel 6a. Maar blijkbaar is formaat toch niet het belangrijkst?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:17

YES

Moderator General Chat

Ik ben dus wat ten einde raad. Ik weet dus helemaal niet meer wat ik kan kopen... Mijn wensen:
  • Rond 15 cm hoogte (ik zoek ook geen iPhone mini, dat is te klein :p)
  • Ok tot goede batterij
  • Modern ogend (daarmee bedoel ik vooral geen vingerdikke randen meer, iPhone SE had ik overwegen maar die oogt nu al stokoud)
  • Wireless charging
  • Goede finterprint (aan de achterkant zou zalig zijn en niet die under screen brol maar ga mij bij die achteruitgang ook al bij neerleggen)
  • Goede bouwkwaliteit
  • €500 absoluut max
  • Bij voorkeur audio jack, maar daar leg ik mij tegenwoordig bij neer
De Pixel 6a heeft geen draadloos laden en audio jack. De audio jack kan je nog compenseren met een verloopstekkertje van USB-C naar audio maar draadloos laden zal je dan moeten laten vallen.
Ik heb even kort reviews gecheckt en lees over de accu en fingerprint scanner eigenlijk weinig negatiefs. Al moet ik toegeven dat ik alleen de Tweakers reviews gecheckt heb.

Stock Android en het formaat van de Pixel 4A vond ik een gouden combi. Ik heb die alleen kapot laten vallen (echt kansloos stom aangezien ik pretendeer zuinig te zijn op mij spullen) en de kosten van reparatie net zo hoog zijn als een nieuw toestel kopen (ook vet kansloos overigens) ga ik de Pixel 6A aanschaffen.

Als je genoeg geduld hebt kan ik je over een week of twee wel aangeven hoe hij bevalt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMGGM
@YES Bedankt voor de constructieve reactie. Kijk alvast uit naar je mening.
De reviews waren zeer gemengd over de 6A. De ene prijst hem de hemel in, de andere heeft kritiek op de slechte vingerafdrukscanner, hitte productie en vind het een dure koop.

Het adaptertje was ik me al over bewust, heb er al eentje gekocht eigenlijk (in de zomer met een over the head hoofdtelefoon is wat warm) voor mijn iPad.

Heb nog even de tijd om erover na te denken, aankoop is via het werk en zal pas gebeuren in oktober anyways.

Wireless charging, dat is een zeer jammere om te moeten missen. Had eigenlijk graag gehad om dat wel te hebben voor een toestel waar ik waarschijnlijk toch 5 jaar mee zal doen (gelijkaardig aan mijn huidig toestel). Had net iets liever minder kabels gezien, maar als ik er bij stilsta moet de iPad ook opladen en die heeft toch ook USB-C. Kan ik gelijk dezelfde kabel gebruiken.
Alleen jammer van in de wagen, daar leek hem mij net het meest interessant (geen geklooi met kabeltjes).

[ Voor 31% gewijzigd door SMGGM op 10-08-2022 14:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
YES schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 13:15:
[...]

Stock Android en het formaat van de Pixel 4A vond ik een gouden combi. Ik heb die alleen kapot laten vallen (echt kansloos stom aangezien ik pretendeer zuinig te zijn op mij spullen) en de kosten van reparatie net zo hoog zijn als een nieuw toestel kopen (ook vet kansloos overigens) ga ik de Pixel 6A aanschaffen.
For what it's worth, ik ben net overgestapt van een 3a naar een 6a. De buitenmaten zijn vrijwel hetzelfde. Viel me heel erg mee.

• YES

YES

Moderator General Chat
@SMGGM om er nog aan toe te voegen, in het verleden had ik vrij strakke eisen bij telefoons en dan ging ik echt uren achtereen op zoek naar het geschikte model. Destijds vond ik formaat niet heel belangrijk, zolang het geen soort van kleine tablet was vond ik het prima. Android roms gooide ik er zelf wel op voor de cleane ervaring dus altijd wel even checken of daarvoor support was op XDA. Draadloos laden was ook zo'n harde eis, net als een audio jack.

Echter, die eisen en hoe strak ik eraan vast houd zijn verschoven. Formaat is veel belangrijker geworden en bootloaders unlocken en ROMs flashen heb ik allemaal geen zin meer in. Waar ik eerder ook heel erg keek naar bang for buck op hardware gebied (en een tijdje fan van OnePlus en Xiaomi was om die reden), vind ik dat ook niet zo belangrijk meer. Goede fabrikanten optimaliseren de boel goed waardoor de nieuwste, snelste of dikste SOC niet benodigd is/zelfs slecht zou zijn voor de accuduur van het toestel in verhouding tot waar het voor nodig is/benut wordt.
Om die reden zijn de Pixel telefoons eigenlijk de laatste jaren de enige die ik serieus in de gaten houdt. En sinds ik voor mijn werk een MacBook heb om dingen op te testen, en me opvalt hoe subtiel/compact die dingen zijn en dat het nog relatief simpel is om met je hele Google handel op de MacBook uit de voeten te kunnen (maar dat komt ook doordat ik aangeleerd heb heel veel vanuit de browser te werken), kijk ik stiekem ook wel eens naar iPhones. Echter, voordat ik over zou stappen op een iPhone moet er echt niet veel anders meer beschikbaar zijn qua formaat en clean OS, want dan ga je echt niet meer ontkomen aan iCloud/Apple accounts en de hele inboedel over gaan hevelen van Google naar Apple, vrees ik :)

Ik las hier ook ergens wat over Samsung, die ook goede telefoons maken, maar hun verkrachting van het OS staat me ontzettend tegen vanuit de tijd dat ik als Onsite Support medewerker veel met die telefoons te maken had. Alle bloatware en elke keer het proberen te pushen dat je ook een Samsung account aanmaakt vind ik echt niet fijn. Al kan dat inmiddels anders/makkelijker te regelen zijn wellicht.

Oh en de audio jack gebruik ik tegenwoordig helemaal niet meer. Ik heb een goed setje bluetooth in-ear oordoppen van Jabra gekocht (ook weer voor het werk ivm vergaderen op afstand) en sindsdien gebruik ik nooit meer bedrade oordoppen, ook dat is dus veranderd. Het geeft mij, in mijn geval, meer gebruiksgemak, aangezien bedrade oordoppen bij mij juist vaak de geest gaven en dit setje het al een langere tijd perfect werkt.

Heel lang verhaal voor wat ik eigenlijk wil zeggen: als je te strak vasthoudt aan bepaalde eisen, kan je jezelf nog wel eens beperkingen opleggen waarvan je later merkt dat het niet nodig was ;)

[ Voor 3% gewijzigd door YES op 11-08-2022 12:54 ]

• PhoeniX-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-07 08:53
erwn schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 14:28:
[...]

For what it's worth, ik ben net overgestapt van een 3a naar een 6a. De buitenmaten zijn vrijwel hetzelfde. Viel me heel erg mee.
Same! Bevalt me tot nu toe uitstekend. Hij is wel wat zwaarder. Hopelijk weer probleemloos jaren vooruit met deze!

Vingerafdruk onder het scherm is voornamelijk even wennen t.o.v. die aan de achterkant maar werkt nu prima voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
@SMGGM ik heb de 6a nu een paar dagen in mijn bezit en ik neig er naar deze te retourneren. Google heeft de vorige Pixel die ik had (4a) te klein en 'smooth' gemaakt. Ik erger me nu zelfs aan het formaat van de 6a die een stukje groter en dikker is en het feit dat er een voelbaar randje is tussen de zijkant en achterkant van de 6a. Verder is het overigens een puik toestel hoor. Vingerafdrukscanner is goed, bouwkwaliteit lijkt verder prima, goede camera's, lekker snelle stock Android et cetera, wat je eigenlijk verwacht van een Pixel telefoon.

Ik zit nu te dubben, ga ik de 6a houden en mezelf dwingen te wennen aan de zaken waar ik me nu (nog) aan erger, of ga ik nog een laatste poging wagen mijn Pixel 4a zelf te repareren dan wel af te wachten of ik er nog ergens één op de kop te tikken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
@YES leer ermee om te gaan, telefoons blijven groter worden, zelfs de iPhone mini sneuvelt nu in de 14 serie door te lage verkoop aantallen zeggen de geruchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
swhnld schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 14:31:
@YES leer ermee om te gaan, telefoons blijven groter worden, zelfs de iPhone mini sneuvelt nu in de 14 serie door te lage verkoop aantallen zeggen de geruchten.
Oké. Ik erger me nog het meest aan de voelbare randjes dus dat staat eigenlijk los van het formaat. Overigens denk ik dat, ook al is of wordt het een niche markt er wel kleine telefoons blijven komen. Ik vind de nieuwe Zenfone van Asus gewoon te duur, maar als de Pixels er niet waren had ik hem wel overwogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
YES schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 14:35:
[...]

Oké. Ik erger me nog het meest aan de voelbare randjes dus dat staat eigenlijk los van het formaat. Overigens denk ik dat, ook al is of wordt het een niche markt er wel kleine telefoons blijven komen. Ik vind de nieuwe Zenfone van Asus gewoon te duur, maar als de Pixels er niet waren had ik hem wel overwogen.
Ga naar een Belsimpel of MediaMarkt en houd telefoons vast. Misschien dat de Pixel 6, S21, iPhone 13, of welk alternatief geen opstaande randjes heeft en wel lekker in de hand ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:00

gwystyl

Beugeltje dan maar?

TS heeft het bij afmetingen over de hoogte. Ik heb zelf meer het idee dat de breedte merkbaar is als maat voor de grootte, en dan met name of je het toestel nog met één hand kan bedienen of niet. Ik heb daarom een S20 gekozen, omdat ik de S10plus te lomp in de handen vond voelen.
Aangezien de schermverhouding vaak rond de 18-20:1,9 zit, is de hoogte wel gerelateerd aan de breedte, maar kan je af en toe toch uitzonderingen hebben. De Fold 3/4 valt uiteraard ver buiten de gewenste prijsrange, maar is wel relatief smal (dubbelgevouwen). Verder heeft vooral Sony wat toestellen die erg smal (maar wel lang/hoog) zijn, zoals de Xperia 10 IV. Die valt ook nog binnen de € 500, dus is misschien ook nog een optie?

Terug naar de iPhone 6 formaat telefoons (maar dan met Android) gaan we waarschijnlijk toch niet meer, dus ik vrees dat de Pixels en Galaxy S (zonder +/ultra) toestellen de kleinste zijn waar je nog een flinke tijd mee vooruit kan.

Wat betreft de skin snap ik de rant van @YES wel een beetje, maar voor mij was dat één keer de overbodige apps deïnstalleren of uitzetten, en daarna heb ik eigenlijk geen last meer van "verkrachting" van het OS. Het uiterlijk van de launcher pas ik toch aan door Nova launcher met icon pack te gebruiken, en veel dingen raak ik na de eerste keer goed instellen van het toestel niet meer aan....

[ Voor 3% gewijzigd door gwystyl op 22-08-2022 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
swhnld schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 14:52:
[...]

Ga naar een Belsimpel of MediaMarkt en houd telefoons vast. Misschien dat de Pixel 6, S21, iPhone 13, of welk alternatief geen opstaande randjes heeft en wel lekker in de hand ligt?
Zou inderdaad zomaar kunnen. Geen zin om naar de winkel te gaan, maar inderdaad wellicht wel een optie voor een volgende keer. Voor nu nog even twijfelen over de 6a ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMGGM
Nadeel van in de winkel (dit weekend even naar de lokale coolblue geweest), daar zit zo'n bluk ding op tegen diefstal |:(

Momenteel is het ook wat vergelijken met andere toestellen
De Nothing probeer ik te vergelijken met de iPhone Pro Max maar daar zat een gigantisch groot monster van een anti beveiliging aan zodat je geen goed gevoel krijgt van hoe hij in de omvang echt is.
Voor de Pixel 6A zal ik even een tripje moeten doen naar Duitsland (in de enige BE winkel waar men soms eens Pixel toestellen verkoopt - fnac - is hij niet beschikbaar).

Voor mij is het wel de hoogte dat het nadeel is. Ik heb (als test toestel) een Motorola Vision One en is 160.1 x 71.2

Sowieso laat ik de keuze nog even rusten. Ik mag pas in oktober mijn keuze doorgeven via het werk en het geeft me nog de tijd om er nog bij na te denken en de 2 maand later reviews te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-07 22:45

KL643

beeldaandemuur

@ TS en als je nu gewoon een (z.g.a.) nieuwe 4a op de kop tikt? Prijs technisch zit je dan zeker goed, formaat is top, stock android, audio jack, Android 13, kortom heel veel plussen die je tegenover de minnen kan zetten. Uiteindelijk hou je dan meer plussen over dan minnen en kan je even verder.

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
@SMGGM ik heb de 6a terug gestuurd. Die voelbare rand (waar het scherm op de behuizing zit is een duidelijke rand voelbaar) en het toch wel iets grotere en dikkere formaat dan mijn 4a wilde ik niet aan gaan proberen te wennen. Heb besloten een nieuw scherm voor mijn 4a te bestellen en daarmee mijn eigen toestel te repareren. Dit is inmiddels gelukt dus ik ben weer helemaal happy met mijn 4a!

Wat @KL643 is ook een optie, al volg ik de prijs + daarmee V&A al een behoorlijke tijd en er worden er niet heel veel aangeboden dus dat kan wel een kwestie van geduld worden.

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-07 15:30
Ik zit met dezelfde vraag als de topicstarter. Echter is de prijs geen harde grens voor mij.

Wireless charging zou leuk zijn, maar geen must.
Waar de fingerprint reader zit maakt mij niet veel uit.
Camera zou ik dan wel graag van een goede kwaliteit hebben.

De breedte van de telefoon lijkt me het belangrijkst. Zodat die met 1 hand goed is te bedienen.

Ik kom nu van een Huawei P10 af. Daarom even een vergelijk gemaakt tussen die telefoon, en wat ik denk dat kanshebbers zijn:
https://tweakers.net/pric...;1843924;1799530;1819448/

Plus en minpunten naar mijn mening:
Samsung Galaxy S22
+ Lang software updates
+ Bekend merk, solide bouwkwaliteit
- Samsung, veel bloatware
- Accu

Sony Xperia 10 IV Zwart
+ Prijs
- Traagste processor (minder dan mijn huidige Huawei P10)

ASUS Zenfone 9
+ Compact
+ Specificaties
+ Camera
+ Bijna schone Android
- Prijs
- Korte software update

Xiaomi 12
- Chinees
- Bloatware

Google Pixel 6a
+ Schone Android
+ Camera
+ Prijs

De S22 en Pixel 6a hebben 6GB RAM ipv de 8GB van de anderen. Zou je dat in de toekomst merken? Ik doe altijd lang met een telefoon.
De Xperia 10 en Pixel 6a hebben een veel lagere camera resolutie, terwijl de Pixel zo geroemd wordt om zijn camera. Foutje in de vergelijking, of voegt zo'n resolutie gewoon niet meer veel toe?
De Xperia, Xiaomi en Pixel zijn allemaal ongeveer een cm langer dan de S22 en Zenfone. Tussen de Xperia en de Pixel scheelt in de breedte 5mm.

Iemand nog real-world advies over deze telefoons, of een andere tip voor het vraagstuk "compacte Android telefoon"?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Libra
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 14-04-2023
Dirtbiter schreef op woensdag 14 september 2022 @ 22:34:

Samsung Galaxy S22
+ Lang software updates
- Accu
Bloatware vind ik erg meevallen. De apps die je niet bevallen, kan je gewoon verwijderen. Voorheen op de S6 bijv. was dat niet mogelijk en kon je ze alleen uitschakelen.
Het nadeel van de accu is er voor mij totaal niet, want ik gebruik mijn smartphone niet zo intensief. Ik weet niet in hoeverre dat voor jou ook geldt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Iemand nog real-world advies over deze telefoons, of een andere tip voor het vraagstuk "compacte Android telefoon"?
Een foto zegt meer dan duizend woorden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S_wqCg0-2fL9d5jTUa3Bq9CmKDw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OQtALFdS86pheFH4WZPNTipp.png?f=user_large
Van links naar rechts: Sony 10 IV, Pixel 3a, Blackberry Key2, Sony Z5 compact.

De nieuwere phones zijn minder lomp dan ik dacht. Ja, ik verlang nog steeds naar het formaat van de Z5c, maar de nieuwe foons zijn minder groot dan ik dacht.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMGGM
Ik werd een beetje blij met het lezen van de nieuwe modellen van Motorolla reviews: Motorola Moto Edge 30-serie. De Motorola Edge 30 Neo lijkt me plots wel een zeer goede kandidaat.
152,9 x 71,2 x 7,8 mm is gelijkaardig als de Pixel 6a
Beschikt wel over wireless charging al is het met 5W nogal aan de tragere kant (zal me weinig storen)
Refreshrate zit overigens ook op 120 (al boeit me dit weinig).

Nadelen zijn op het eerste zicht de minder krachtige SOC als de Pixel 6a (al is de Motorola ook goedkoper), is de upgrade garantie minder (2 upgrades en start hij met Android 12 ipv 13) en is de batterij een minder grote capaciteit dus waarschijnlijk minder lang met de batterij.
De tragere SOC en de update garantie stoort me net wat minder, de batterij zullen tests moeten uitwijzen.

[ Voor 7% gewijzigd door SMGGM op 16-09-2022 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
SMGGM schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 08:16:
Ik werd een beetje blij met het lezen van de nieuwe modellen van Motorolla reviews: Motorola Moto Edge 30-serie. De Motorola Edge 30 Neo lijkt me plots wel een zeer goede kandidaat.
152,9 x 71,2 x 7,8 mm is gelijkaardig als de Pixel 6a
Beschikt wel over wireless charging al is het met 5W nogal aan de tragere kant (zal me weinig storen)
Refreshrate zit overigens ook op 120 (al boeit me dit weinig).

Nadelen zijn op het eerste zicht de minder krachtige SOC als de Pixel 6a (al is de Motorola ook goedkoper), is de upgrade garantie minder (2 upgrades en start hij met Android 12 ipv 13) en is de batterij een minder grote capaciteit dus waarschijnlijk minder lang met de batterij.
De tragere SOC en de update garantie stoort me net wat minder, de batterij zullen tests moeten uitwijzen.
Meestal is een trage SoC wel gunstig voor de batterij, kijk naar de Sony 10 IV die langste accuduur heeft in de tests met een SD695 aan boord. Een auto met een V8 motor slurpt ook meer dan een 1.2 litertje TFSI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
Libra schreef op woensdag 14 september 2022 @ 23:32:
[...]

Bloatware vind ik erg meevallen. De apps die je niet bevallen, kan je gewoon verwijderen. Voorheen op de S6 bijv. was dat niet mogelijk en kon je ze alleen uitschakelen.
Het nadeel van de accu is er voor mij totaal niet, want ik gebruik mijn smartphone niet zo intensief. Ik weet niet in hoeverre dat voor jou ook geldt.
Ik gebruik mijn telefoon op sommige dagen best intensief voor mijn werk, en er zijn dagen dat ik gewoon gedurende de dag geen mogelijkheid heb tot opladen.
Mijn huidige telefoon trekt dat niet, en dat vind ik vervelend.

Met de verhalen (ook van bekenden die de S22 hebben) heb ik niet zo'n positief beeld van de accu.

Wel bedankt voor je opmerking over de bloatware.
Ik kom nu van een Huawei P10 waar nog android 9 op draait omdat er geen updates komen.
Dus eigenlijk mag ik niks zeggen over chinees, bloatware en weinig updates ;) Maar in een nieuwe telefoon zou ik dat graag anders zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
gambieter schreef op donderdag 15 september 2022 @ 10:13:
[...]

Een foto zegt meer dan duizend woorden:
[Afbeelding]
Van links naar rechts: Sony 10 IV, Pixel 3a, Blackberry Key2, Sony Z5 compact.

De nieuwere phones zijn minder lomp dan ik dacht. Ja, ik verlang nog steeds naar het formaat van de Z5c, maar de nieuwe foons zijn minder groot dan ik dacht.
Verschil tussen die Pixel en Sony is groter dan ik dacht. Aangezien die Sony nu als redelijk compact geldt, in ieder geval qua breedte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dirtbiter schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 18:50:
Verschil tussen die Pixel en Sony is groter dan ik dacht. Aangezien die Sony nu als redelijk compact geldt, in ieder geval qua breedte.
Is ook de kijkhoek van de foto. De Sony is iets langer, maar ook iets minder breed. Ik vind ze vergelijkbaar qua gebruik, kleine voorkeur voor de Pixel omdat de vingerafdrukscanner beter geplaatst is, ik ben niet blij met de aan/uit knop bij de Sony. Maar de batterij van de Sony is indrukwekkend, die hoef ik echt veel minder vaak op te laden.

Ik heb geprobeerd het wat specifieker te laten zien. De bezels zijn groter bij de pixel, en die is minder hoekig, grotere ronding. De pixel is iets breder, de Sony iets langer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nnxo7F0z_a9_oVHBLuqLXZz59A8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NwievDzMdn0cf0f5wfFIKm4y.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UhGOXrfIeNrYj9l_wBWLF0wmiNo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fniWutVypfGCWy5RKXyq83kR.jpg?f=user_large

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n13ls
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 25-09-2022
*knip, spam*

[ Voor 89% gewijzigd door F_J_K op 25-09-2022 19:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtbiter
Ik zit met dezelfde vraag als de topicstarter. Echter is de prijs geen harde grens voor mij.

Wireless charging zou leuk zijn, maar geen must.
Waar de fingerprint reader zit maakt mij niet veel uit.
Camera zou ik dan wel graag van een goede kwaliteit hebben.

De breedte van de telefoon lijkt me het belangrijkst. Zodat die met 1 hand goed is te bedienen.

Ik kom nu van een Huawei P10 af. Daarom even een vergelijk gemaakt tussen die telefoon, en wat ik denk dat kanshebbers zijn:
https://tweakers.net/pric...;1843924;1799530;1819448/

Samsung Galaxy S22
+ Lang software updates
- Accu

Sony Xperia 10 IV Zwart
+ Prijs
- Traagste processor (minder dan mijn huidige Huawei P10)

ASUS Zenfone 9
+ Compact
+ Specificaties
+ Camera
+ Bijna schone Android
- Prijs
- Korte software update

Xiaomi 12
- Chinees
- Bloatware

Google Pixel 6a
+ Schone Android
+ Camera
+ Prijs

De S22 en Pixel 6a hebben 6GB RAM ipv de 8GB van de anderen. Zou je dat in de toekomst merken? Ik doe altijd lang met een telefoon.
De Xperia 10 en Pixel 6a hebben een veel lagere camera resolutie, terwijl de Pixel zo geroemd wordt om zijn camera. Foutje in de vergelijking, of voegt zo'n resolutie gewoon niet meer veel toe?
De Xperia, Xiaomi en Pixel zijn allemaal ongeveer een cm langer dan de S22 en Zenfone. Tussen de Xperia en de Pixel scheelt in de breedte 5mm.

Voor de administratie: het is de Asus Zenfone 9 geworden.
De specificaties i.c.m. het formaat gaven de doorslag, prijs is minder van belang doordat het een telefoon van de zaak is, updates zien we over 2 jaar wel weer. Dan wordt het een custom rom, of niet. Ik doe nu immers ook nog met een Huawei P10 met Android 9...

In de komende week overstappen van telefoon/inrichten, dan weet ik of het een goede keuze is geweest :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMGGM
Het verdict is gevallen, ik ben voor de Motorola Edge 30 Neo gegaan.

De Nothing was ik aan het vergelijken met de iPhone Pro Max (gezien hij daar wat op gebaseerd was). Hoewel ik initieel nog wilde wagen viel het mij in de winkel niet mee (als referentie gebruikte ik de iPhone gezien gelijkaardige dimensies). Ik zou mij er teveel aan ergeren.
De Pixel 6A ben ik in Duitsland gaan bekijken en op zich kon ik er zelf weinig op opmerken (al merkte ik wel de feedback in sommige reviews dat het toestel wel warm wordt, het was het warmste toestel van de hoop).

Finaal toch voor de Motorola gegaan en als ik mijn lijstje erbij neem:
  • Rond 15 cm hoogte (ik zoek ook geen iPhone mini, dat is te klein :p) CHECK
  • Stock Android of nagenoeg stock Android zonder bloatware (en liefst een "relatief recent" toestel maw geen 1+ jaar oud toestel) CHECK (1 maand oud)
  • Ok tot goede batterij Moeten we nog zien, maar kan wel snel laden moest het iets tegenvallen
  • Modern ogend (daarmee bedoel ik vooral geen vingerdikke randen meer, iPhone SE had ik overwegen maar die oogt nu al stokoud) Is niets speciaal maar kan prima mee met zijn tijd
  • Wireless charging CHECK, zij het aan 5W
  • Goede finterprint (aan de achterkant zou zalig zijn en niet die under screen brol maar ga mij bij die achteruitgang ook al bij neerleggen) Het is onder het scherm en had liever aan de achterkant of in de powerknop gehad, maar heb me erbij neergelegd. Op zich werkt het al merk ik dat deze van mijn iPad Mini een pak sneller is.
  • Goede bouwkwaliteit Op het eerste zicht valt dit wel mee, al zal het de full metal unibody van mijn huidige Nokia 5 niet evenaren
  • €500 absoluut max CHECK, €379
  • Bij voorkeur audio jack, maar daar leg ik mij tegenwoordig bij neer Daar had ik mij al bij neergelegd. Heb een dongle gekocht
Mogelijke nadelen tov de Pixel 6A is duidelijk de kwaliteit van foto's (maar dat boeide mij niet), snelheid (maar dat boeide mij ook weinig, hij moest snel genoeg zijn voor de basis apps en dat is hij) en updates (Motorola geeft helaas maar 2 jaar upgrades en daarna nog 1 jaar security updates).
Dat laatste is jammer, maar het is minder erg dan vroeger. Mijn vorig toestel was gestopt op Android 9 en dat merk je amper.

Kleine voordelen, Motorola geeft een degelijke 68W lader mee met hun smartphone en momenteel is er nog een actie waarbij je een gratis "Lenovo smart clock" (een soort van Google Nest speaker) met charging pad kan bijkrijgen. Winkelwaarde van dat laatste is zogezegd €69 (al kan je het vaak vinden voor $30 / $40 in Amerika)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram22
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 08:01
@SMGGM Duidelijk uiteengezet waarom je voor de Motorola bent gegaan! Je noemt enkele nadelen ten opzichte van de Pixel, maar wat zijn de voordelen van de Motorola voor jou in vergelijking met de Pixel?

Ik ben namelijk ook op zoek naar een wat kleinere telefoon en zit dan te denken aan een Pixel (of s21/22 :p), maar had nog niet van de Motorola gehoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMGGM
@Bram22
De voordelen die ik momenteel kan zeggen
Draadloos opladen
Scherm refresh rate van 120
Wat goedkoper
Momenteel nog met gratis cadeau (soort van Google home speaker met klein scherm en charging pad)
Fast charging (en degelijke lader inbegrepen)
Scherm is prima
Clean Android
Geen groot toestel (deze vereiste zorgt ervoor dat ik gewoon amper keuze had)

Voor mij persoonlijk zaten de accenten beter op wat ik belangrijk vind. Pixel is goed in foto's, updates, wat krachtiger en de extra Pixel diensten. Al die stonden minder hoog op mijn verlanglijstje. De dingen die ik belangrijk vond had het dan niet zoals draadloos laden en prijs.
Het extraatje dat je erbij krijgt wilde ik per toeval, wat goed uitkomt

Eerlijk, als de Nothing een kleiner formaat zou hebben zou ik daarvoor zijn gegaan.

[ Voor 53% gewijzigd door SMGGM op 04-10-2022 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:07
hoe bevalt hij jou? Ik kom van een Realme X2 Pro af. Eigenlijk ben ik kwa specs achteruit gegaan (CPU dan toch) maar ben toch heel erg blij met het lagere gewicht (en omvang) van de Motorola.
voor 99% van de taken is de CPU van de Edge toch snel genoeg.

verder is het snel laden fantastisch en ook draadloos laden vind ik voor de auto ideaal. Ik laad meestal op tot 80% op willekeurige momenten. Heb toch bijna altijd wel een lader in de buurt, ook bijv. die van de laptop. Batterijduur is dus geen issue.

Het enige dat ik echt mis is de gezichtsherkenning. De X2 deed dat vlekkeloos en bloedsnel. Op de Moto is deze functie feitelijk onbruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMGGM
Hij is vlot in de omgang, al de primaire features die ik wilde (zoals draadloos opladen wat de Pixel dan niet had) en een zeer goed scherm.

Batterij valt een beetje tegen moet ik eerlijk zeggen. Bij weinig gebruik is het geen probleem maar bij mijn normaal gebruik haal ik 2 tot 3 dagen. Klinkt veel maar mijn afgedankte Nokia 5 kon het nog 2 dagen uitzingen.

Over het algemeen wel tevreden, maar zoals gezegd, moest er meer aanbod zijn in het "kleine" smartphone segment, dan had ik hem waarschijnlijk niet gekocht. Als je formaat wegneemt zijn er veel betere toestellen voor die prijs.
Pagina: 1