Kaku ACM2000, algemene nuldraad gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBrabant
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 23-10-2024
Beste allemaal,

Ik heb zitten peinzen over het volgende, wellicht zou iemand hier kunnen assisteren?

Zie onderstaande foto:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RUXrbef1InBp0advqjuGLfYfzbg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aHDUq0eSnilMH3xyBgvWoHdm.jpg?f=fotoalbum_large

De serieschakelaar rechts vervang ik door een enkele schakelaar. Dit is voor de lamp binnen (verandert niks mee). De fase verbind ik direct met de andere schakeldraad naar de buitenlamp. Hier wil ik echter een ACM 2000 van Klik-aan-Klik-uit tussen zetten.

Dit doe ik liever niet buiten omdat het niet waterdicht is. Dus dat zou ik het liefst achter deze schakelaar doen. Ik heb dan echter ook de nuldraad nodig. Nu de vraag kan ik die gebruiken van de WCD links? Oftewel schakelt de nuldraad ook mee met de schakeling van de ACM 2000 of blijft die altijd verbonden?

Alvast mijn hartelijke dank!!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-05 12:25

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
De N schakelt niet. Maar ik zou hem gewoon naar het stopcontact laten en vanaf het stopcontact gewoon aftappen naar de KaKu. Fase is al doorgelust dus het is iig dezelfde groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savagegek
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:18
Bovenstaande inderdaad.
Je kan gewoon de nul gebruiken van de wcd, bij een normale schakelaar word de lus tussen fase en nul/schakel onderbroken waardoor het schakelt.

Ik hoop dat het allemaal gaat passen, de kaku inbouw dingen zijn vaak wel wat groot.
Mocht er bij de centraaldoos plek zijn kan je hem altijd proberen daar te plaatsen.