Synology DS220+ SSD schijf

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bike air
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 27-07-2022
Wie kan mij helpen met de juiste en betaalbare SSD (2/4TB) schijven te vinden. Op de website van Synology staan de juiste SSD schijven maar ik vind deze schijven best wel aan de hoge kant. `Zijn er geen alternatieven??

Ben heel erg tevreden met dit apparaat alleen kan ik nog niet alles wat ik wil met de schijven die ik nu in de Synology NAS heb zitten. De opslagpool bijv aanpassen om Linux te kunnen draaien.

Afbeeldingslocatie: https://www.synology.com/nl-nl/compatibility?search_by=products&model=DS220%2B&category=hdds_no_ssd_trim&filter_size=3.84TB&filter_type=2.5%22%20SATA%20SSD&p=1&change_log_p=1

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 13:55

DarkSide

theres no place like ::1

aan de hoge kant? qua fysieke grootte. of qua prijs?
En waarom heb je een SSD nodig?

in 9/10 gevallen is denk ik een HDD meer dan prima in een NAS.
En wat bedoel je met opslagpool aanpassen om linux te draaien?

Je hebt of een SSD of een HDD in je NAS.
En daarop kan je apps installeren. De doorvoersnelheid van een SSD is meestal niet nodig.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-06 07:14

4POX

Everybody is wired

DarkSide schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 19:55:
aan de hoge kant? qua fysieke grootte. of qua prijs?
En waarom heb je een SSD nodig?

En wat bedoel je met opslagpool aanpassen om linux te draaien?

En daarop kan je apps installeren. De doorvoersnelheid van een SSD is meestal niet nodig.
De DS220+ is een heel leuk apparaat waarin je 16GB extra kan plaatsen. Het is erg makkelijk om virtuele machines en dockers te draaien.

Misschien wil de TS de DS220+ niet gebruiken als opslag. Maar als een device waarop allemaal programma's draaien. Dan is een SSD zeker een voordeel. Als ik mijn Windows 10 virtuale machine heb draaien omdat ik iets in Office wil doen dan zijn mijn schijven de bottleneck.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bike air
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 27-07-2022
DarkSide schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 19:55:
aan de hoge kant? qua fysieke grootte. of qua prijs? Qua prijs
En waarom heb je een SSD nodig? Meeste zekerheid

En wat bedoel je met opslagpool aanpassen om linux te draaien? Kan nu met de aanwezige schijven geen pool creëren om linux distro te draaien.

Als ik bij [MAKEN] [OPSLAGPOOL] geeft hij aan dat er geen volume beschikbaar is!

[ Voor 6% gewijzigd door Bike air op 21-07-2022 21:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:34

br00ky

Moderator Harde Waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:55

nelizmastr

Goed wies kapot

Bike air schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 19:43:
Wie kan mij helpen met de juiste en betaalbare SSD (2/4TB) schijven te vinden. Op de website van Synology staan de juiste SSD schijven maar ik vind deze schijven best wel aan de hoge kant. `Zijn er geen alternatieven??

Ben heel erg tevreden met dit apparaat alleen kan ik nog niet alles wat ik wil met de schijven die ik nu in de Synology NAS heb zitten. De opslagpool bijv aanpassen om Linux te kunnen draaien.

[Afbeelding]
Waarom zou je de pool willen aanpassen voor Linux? Je bent echt het beste af met btrfs en je Linux spul virtueel te draaien als vm. Kan prima op een willekeurige SATA SSD.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 13:55

DarkSide

theres no place like ::1

@Bike air wat is je doel? En wat heb je nu geconfigureerd.
Volgens mij heb je je huidige disk(s) al ingedeeld in het maximale volume.
Je kunt dus niet uitbreiden.
Of je hebt 1 hdd. En dan kan je een tweede erbij doen?

Maar wat dat met Linux te maken heeft?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Pagina: 1