Ik heb een oudere solaredge SE3500h op de kop getikt. NOg eentje met een LCD. Ik vermoed sterk dat die nog een erg oude firmware heeft draaien en da's goed want dan kan ik lokaal erop inloggen. Dat wil ik ook zo houden. Dus heb ik die op de Ethernetkabel gehangen en de gateway fout ingesteld. Op zich zou dat ook moeten werken denk je dan. Maar neen.
Heel af en toe reageert de SE3500h op een ping en dan weer 10 minuten niets. Ik vermoed dat als de SE3500h niet tot op prod2.solaredge.com geraakt (1 van de settings die ik in mijn andere solaredge niet kon vinden) dat hij zijn netwerk niet start. Maar ik ben daar niet zeker van.
Ik had al gedacht om het met DHCP te proberen maar dan moet ik een hele isc-dhcp server gaan opzetten om per client aparte settings (foute gateway) mee te geven. Maar daar heb ik voorlopig geen zin in.
Heeft nog iemand ideeen?
Ik zie op de IP status nu 11000000. Zoek ik even uit waar elke bit voor staat.
Heel af en toe reageert de SE3500h op een ping en dan weer 10 minuten niets. Ik vermoed dat als de SE3500h niet tot op prod2.solaredge.com geraakt (1 van de settings die ik in mijn andere solaredge niet kon vinden) dat hij zijn netwerk niet start. Maar ik ben daar niet zeker van.
Ik had al gedacht om het met DHCP te proberen maar dan moet ik een hele isc-dhcp server gaan opzetten om per client aparte settings (foute gateway) mee te geven. Maar daar heb ik voorlopig geen zin in.
Heeft nog iemand ideeen?
Ik zie op de IP status nu 11000000. Zoek ik even uit waar elke bit voor staat.
[ Voor 4% gewijzigd door bucovaina89 op 21-07-2022 16:42 ]