Communicatie maartetent, account op inactief?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad-Blokker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-09 20:49
Beste allemaal,

Op 18 juli heb ik een deal gesloten met maartetent voor het volgende vraag en aanbod artikel:
V&A aangeboden: Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 1TB

Diezelfde dag heb ik ook betaald en hij zou het artikel woensdag (20-07-2022) op de post doen.

Vandaag (21-07-2022) kreeg ik het volgende bericht:
Hallo. wij kwam er gister jammer genoeg achter dat er bij ons kantoor ingebroken is
Wij zijn druk bezig een inventaris te maken voor de politie en uit te zoeken wat er verstuurd kan worden.
Wij hopen op uw begrip en geduld en zullen ook een manier van compensatie aanbieden.
Mocht u niet willen wachten begrijpen wij dat natuurlijk en zullen binnen 24 uur het geld retour storten en u daarna op de hoogte houden

Bij voorbaat onze dank voor uw begrip
Hier had ik nog niet op gereageerd omdat ik aan het werk was, nu wilde ik reageren en kan dat niet meer omdat deze banner onder berichten staat:
De deelnemer(s) aan deze discussie (maartetent) is/zijn niet meer actief op Tweakers en kunnen daardoor jouw bericht niet ontvangen. De reactie-mogelijkheid is daarom uitgeschakeld.
Is zijn account door Tweakers inactief gezet door de recente review 19-07-2022 en eerder besprekingen op dit forum over dezelfde user?
Of heeft hij zijn account zelf afgesloten en ben ik opgelicht?

Alvast bedankt!

[ Voor 0% gewijzigd door Ad-Blokker op 21-07-2022 16:30 . Reden: punt naar vraagteken aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad-Blokker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-09 20:49
Update:

Contact gezocht met buildbynerds.nl (dit is waar het geld naar toe ging).
Hier kreeg ik netjes antwoord dat ik het geld terug zou krijgen (en dat is ook gelijk gebeurd) en dat ze/hij/zij niet weten wat er gebeurd is met het account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathragh
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 13:21
Dank voor deze info! Ik zit namelijk met hetzelfde probleem. Ga nu ook contact opzoeken met buildbynerds.nl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-09 15:30
zelfde schuitje en inmiddels nog een paar Tweakers gesproken die dit is overkomen. Ook contact gehad en er wordt beloofd dat er geld wordt teruggestort vandaag. Laten we het hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FX16
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-09 13:08
Hier nog een gedupeerde
Ik heb inmiddels aangifte gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowaldb
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 23-09 10:02
Hallo, ik heb de negatieve review geschreven over maartetent om andere tweakers te waarschuwen.
Helaas kwam mijn review te laat voor een aantal tweakers.
Momenteel zijn er zeker nog 5 medetweakers die slachtoffer zijn geworden van “maartetennt” zijn praktijken.

Neem contact op met build by nerds en claim jullie geld terug!
Sterkte.
RowaldB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-09 19:29
Ook ik hoor bij de gedupeerden. Tot op heden nog geen cent gezien. Heb ook gedreigd met aangifte te doen morgen maar je krijgt een dreigende mail terug dat het hem niet uitmaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VedaPrime
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Beste mede-Tweakers,

Ik zit ook in hetzelfde bootje, maar wellicht is er hoop om de oplichter te ontmaskeren.

Degenen die via e-mail contact hebben gehad met het bedrijf werden hoogstwaarschijnlijk gegroet met de naam Michael Groeneveld. Ik raad aan om het onderstaande (oude) topic te lezen.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1535489/0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Natuurlijk is er helemaal niets teruggestort, aangiften gedaan ik raad iedereen aan hetzelfde te doen. Hoe meer aangiften hoe hoger de kans dat de politie er mee aan de slag gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VedaPrime
  • Niet online
Er is tot op heden niks teruggestort, op e-mails naar het lege BV bedrijf wordt niet meer gereageerd.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1535489/0

[ Voor 27% gewijzigd door VedaPrime op 23-07-2022 15:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VedaPrime
  • Niet online
Microkid schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 13:40:

LET OP!

Micheal Groeneveld is wederom actief! Ditmaal wisselt hij tussen de namen Mike Groeneveld of Mike Spikker ( de achternaam van zijn vrouw). O.a. via bedrijven zoals Codenerds, Networknerds , Nexoconnect en Coding Street. Bekende plaatsen waarin hij actief is zijn Zutphen, Roosendaal en Waalwijk en omstreken!

U bent dus gewaarschuwd.

[ Voor 6% gewijzigd door VedaPrime op 23-07-2022 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:48

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

VedaPrime schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 21:11:
Beste mede-Tweakers,

Ik zit ook in hetzelfde bootje, maar wellicht is er hoop om de oplichter te ontmaskeren.

Degenen die via e-mail contact hebben gehad met het bedrijf werden hoogstwaarschijnlijk gegroet met de naam Michael Groeneveld.
En exact om die reden hebben wij het account per direct geblokkeerd.

[ Voor 13% gewijzigd door Microkid op 23-07-2022 15:54 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathragh
Ik heb inmiddels mijn geld terug gekregen. Voor zover ik begrijp van de andere partij net voor hun account geblokkeerd werd.

Communicatie ging niet heel netjes, maar als ik meeneem wat ik van beide kanten mee heb gekregen zijn er wellicht toch wat te snel conclusies getrokken.

Hopelijk kan het ook voor anderen nog tot een goed einde worden gebracht.

Want de hele situatie lijkt nu voornamelijk gewoon klote..

[ Voor 7% gewijzigd door Mathragh op 24-07-2022 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1203
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 02-09 19:31
Hallo,
Mede gedupeerde hier. Eveneens een ssd "gekocht" maar niet gekregen. Inmiddels heb ik contact met Buildbynerds maar medewerking lijkt minimaal. Ondertussen op basis van eerdere ervaringen en de overduidelijke intentie al aangifte gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1203
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 02-09 19:31
bart1203 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 07:19:
Hallo,
Mede gedupeerde hier. Eveneens een ssd "gekocht" maar niet gekregen. Inmiddels heb ik contact met Buildbynerds maar medewerking lijkt minimaal. Ondertussen op basis van eerdere ervaringen en de overduidelijke intentie al aangifte gedaan.
Aanvulling hierop. Ik heb na contact met Buildbynerds mijn geld teruggehad. Als rede voor het niet versturen van de SSD kreeg ik het antwoord dat er bij hun ingebroken zou zijn. Afgaande op eerdere forum draadjes twijfel ik daar sterk aan maar ik deel het maar even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Ik heb mijn geld ook terug en van de meeste begrepen dat dat bij hun ook het geval was op 1 tweaker na waarvan ik hoop dat het snel goedkomt voor hem.

Ik twijfel sterk aan zijn uitleg helemaal gezien de toon van de mails die hij verstuurde. Maar (de meeste) lijken er goed vanaf te komen.

Voor mij zelf wel een knauw in mijn vertrouwen ik denk dat het voor iedereen geld dat je dacht goed onderzoek gedaan te hebben naar de verkoper en dat het dan fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathragh
Het is op afstand gewoon heel lastig om er achter te komen wat er nou écht aan het hand was, maar gelukkig is practisch iedereen inmiddels volgens mij schadeloos (behalve de verkoper dan als je het verhaal moet geloven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FX16
Ik heb nog steeds geen geld terug
Heb inmiddels wel contact gehad .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Microkid schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 15:53:
[...]

En exact om die reden hebben wij het account per direct geblokkeerd.
_O- Is 'ie nou alweer bezig? Kan die vent geen internetverbod krijgen ofzo?

tl;dr: deze gast is al jaren mensen aan het oplichten, kan er niks aan doen, zit krap bij kas, belooft verbetering, verzint een nieuwe alias en begint weer van voor af aan.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Ja erg treurig dat dit zo kan voortduren. Zou bijna hopen dat tweakers een soort ID check oid gaat invoeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FX16
ik kan jullie melden dat ik het geld ook terug heb .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Hier kun je zien wanneer die loser weer een nieuw bedrijfje heeft opgericht om de boel te tillen met vestigingsplaats. https://www.datocapital.n...el-Melvin-Groeneveld.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazius
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-02 17:46
Helaas deze week een deal gesloten, uiteraard niks ontvangen. Hij is weer actief op marktplaats onder de naam pc supply.

17 mei 2024 unifi dreammachine gekocht voor 300 euro. Kreeg netjes een verzendlabel via postnl.

Hierop stond de naam Michael Groeneveld uit apeldoorn. Op dat adres is ook buildbynerds.nl geregistreerd.

Vanwege pinkster weekend zou pakket later verzonden worden. Geen probleem dacht ik vanwege pinksteren.

Vrijdag de 24ste om een update gevraagd, kreeg eerst te horen dat hij onderweg was naar huis en zou controleren of pakket verzonden was.

Later die avond de melding dat die onderweg was gebeld dat ze vader plotseling was overleden.

Toen begon het bij mijn te twijfelen en heb ik gegoogled op zijn naam en adres, en helaas kwam ik op dit forum topic uit.

Vervolgens hem hiermee geconfronteerd, hij zou zijn leven gebeterd hebben en het zou opgelost worden nadat alles was geregeld voor zijn vader.

Nu 2 weken verder en krijg nog steeds antwoord op mijn mails dat er aan gewerkt wordt. De communicatie verloopt via info@buildbynerds.nl

Elke keer weer beloftes dat het goed komt. Onderhand aangifte gedaan bij de politie.

Edit: nog steeds geen geld terug of het apparaat.

[ Voor 178% gewijzigd door Crazius op 02-06-2024 22:40 ]

Pagina: 1