Toon posts:

RDP sessie automatisch opnieuw starten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• komaki
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-03 23:38

komaki

The Hot Zone

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb een RDP (MSTSC) sessie draaien op een pc. Die RDP sessie is ook het enige wat daar op draait. Om de 1 of andere manier sluit heel af en toe die sessie ineens af. Soms doet hij dat 2 keer op een dag, maar soms gaat het ook een week goed. Waarom hij dan afsluit, geen idee. De verbinding met de remote computer is dan weg en hij komt weer uit op het bureaublad van de lokale pc.

Aangezien er niemand in de buurt is om even op het icoontje van de RDP koppeling te klikken wil ik er voor zorgen dat bij het afsluiten van RDP deze automatisch weer wordt opgestart.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 prof.
NUC
RDP

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- KIOSK modus, maar hiervoor kan ik alleen apps uit de store gebruiken.
- Aanmaken van een taak in de task scheduler. Maar daar kwam ik ook niet helemaal uit.

Het is net een flipperkast als ik mijn hoofd schud met die 2 hersencellen!!!!!

Beste antwoord (via komaki op 20-08-2022 22:05)

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

komaki schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 11:51:
[...]

Ik kreeg sowieso niet gevonden in welk event staat dat de sessie ermee is gestopt. Dat maakt het al vrij lastig natuurlijk.

Ah, ik dacht dat "If task fails, restart every" was wat je zocht, maar dat is niet een heel geavanceerde functie en het zou dan kunnen dat het verliezen van de verbinding daar geen failure is, dus dat er dan geen herstart plaatsvindt.
Als je geen zin hebt in batch files zou je de taak nog elke minuut kunnen herstarten, en dan onderaan "do not start a new instance" selecteren zodat hij niet eventueel 2x start, maar een batch file zoals hierboven zal dit vaker dan 1x per minuut proberen.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Alle reacties

• eheijnen
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Instellen zoals hieronder:

The Internet connected people all around the world. But also the Village Idiots...

• komaki

komaki

The Hot Zone

Topicstarter
Die had ik gevonden, maar die staat wel aangevinkt.
Het lijkt of het niet specifiek is dat hij de verbinding verliest, maar dat de applicatie dan affgesloten wordt ofzo.

Daarom wil ik proberen om de applicatie opnieuw te starten zo gauw als hij afgesloten wordt om wat voor reden dan ook.

• eheijnen
  • Niet online
Met de applicatie bedoel je MSTSC.EXE ga ik van uit.

Door dat die zo nu en dan stopt lijkt het er meer op dat er een hik in de netwerk verbinding is en het niet zozeer uit de client/server connectie zelf komt.

Die hik kan aan de kant van server of de client zijn natuurlijk...

Je kunt anders nog die mstsc.exe nog met params starten vanuit een batch file waarbij het mstsc.exe command in een loop zit zodat die telkens weer wordt gestart zodra die stopt...

In die batch zou je ook nog de tijd kunnen loggen in een text file wanneer je de sessie start en wanneer die stopt. Kun je een kijken of daar nog iets van te leren valt..

[Voor 39% gewijzigd door eheijnen op 21-07-2022 17:26]

The Internet connected people all around the world. But also the Village Idiots...

• marcieking
  • Niet online

marcieking

Je kunt in de task scheduler aangeven dat je een taak opnieuw wil starten als hij faalt (oftewel als mstsc.exe niet meer draait). Je kunt dus een taak starten zodra de gebruiker zich aanmeldt, en dan continu herstarten. Wat lukte er niet in de task scheduler?

• komaki

komaki

The Hot Zone

Topicstarter
marcieking schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 17:34:
Je kunt in de task scheduler aangeven dat je een taak opnieuw wil starten als hij faalt (oftewel als mstsc.exe niet meer draait). Je kunt dus een taak starten zodra de gebruiker zich aanmeldt, en dan continu herstarten. Wat lukte er niet in de task scheduler?
Ik kreeg sowieso niet gevonden in welk event staat dat de sessie ermee is gestopt. Dat maakt het al vrij lastig natuurlijk.

• komaki

komaki

The Hot Zone

Topicstarter
eheijnen schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 16:56:
Met de applicatie bedoel je MSTSC.EXE ga ik van uit.

Door dat die zo nu en dan stopt lijkt het er meer op dat er een hik in de netwerk verbinding is en het niet zozeer uit de client/server connectie zelf komt.

Die hik kan aan de kant van server of de client zijn natuurlijk...

Je kunt anders nog die mstsc.exe nog met params starten vanuit een batch file waarbij het mstsc.exe command in een loop zit zodat die telkens weer wordt gestart zodra die stopt...

In die batch zou je ook nog de tijd kunnen loggen in een text file wanneer je de sessie start en wanneer die stopt. Kun je een kijken of daar nog iets van te leren valt..
Die had ik inderdaad ergens gevonden op internet. Ik vond het wel een idee, maar ik kan de website waar ik de code op kon vinden niet meer terug vinden en dingen als batchfiles schrijven is niet mijn sterkste punt. Dus een beetje hulp op die afdeling kan ik wel gebruiken :P

• eheijnen
  • Niet online
Params voor mstsc.exe vind je zo:
code:
1
mstsc.exe /?

bijvoorbeeld: start_rdp_sessie.cmd
code:
1
2
3
4
5
@echo off

:begin
mstsc.exe [de params die je wil gebruiken]
goto begin

Zelf natuurlijk ook er aan werken. Kun je aan de batch ook nog wat schrijven naar een text file toevoegen door het gebruik van >logfile.txt en >>logfile.txt om de output te redirecten.

Kijk maar eens naar de DATE en TIME commandos in Windows.

[Voor 10% gewijzigd door eheijnen op 27-07-2022 12:01]

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:57

Metalfreak

Hoije woh!

Ik heb hier laatst ook out of the blue een tijdje last van gehad. Het is bij mij opgelost door aan de client kant UDP voor RDP uit te schakelen.

Hier een instructie:
https://amionrails.wordpr...zes-disconnection-in-rdp/

Je kunt dit ook via de local group policy module doen:
https://admx.help/?Catego...RN_OFF_UDP&Language=nl-nl

[Voor 26% gewijzigd door Metalfreak op 27-07-2022 12:08]

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• marcieking
  • Niet online

marcieking

komaki schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 11:51:
[...]

Ah, ik dacht dat "If task fails, restart every" was wat je zocht, maar dat is niet een heel geavanceerde functie en het zou dan kunnen dat het verliezen van de verbinding daar geen failure is, dus dat er dan geen herstart plaatsvindt.
Als je geen zin hebt in batch files zou je de taak nog elke minuut kunnen herstarten, en dan onderaan "do not start a new instance" selecteren zodat hij niet eventueel 2x start, maar een batch file zoals hierboven zal dit vaker dan 1x per minuut proberen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• komaki

komaki

The Hot Zone

Topicstarter
Dank jullie allemaal voor de adviezen. Ik ben ze nog allemaal aan het doorlopen, uitproberen en weer fine tunen. Gaat nog niet helemaal zoals ik wil, maar dat komt wel goed denk ik.

Ik ben in ieder geval weer een stuk verder :)

• eheijnen
  • Niet online
Hier nog een link naar documentatie over batch files
http://www.trytoprogram.c...le-programming-operators/

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee