Nieuwe laptop voor 'productiviteit' in huis

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-05 08:23
Wat ga je met je laptop doen?
Ik wil een laptop kopen om thuis flexibel te zijn in 'productiviteit'. Dit zal uit van alles bestaan (browsen, Excel, Word, etc). Gamen ga ik niet met de laptop doen. Video bewerken doe ik nu nog niet en dat zal ik op mijn desktop kunnen doen. Sterke voorkeur naar Windows als OS. Wellicht dat een Chromebook ook goed kan werken (ik doe veel via mijn Google Account), maar ik ben toch bang dat dat te beperkend gaat zijn (zie de voorkeur voor Excel en Word bijvoorbeeld)

Wat is je budget?
Maximaal €1.000, al wil ik liever kwaliteit dan de laagste prijs.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Eigenlijk wel, al is het maar in huis. Ik vind de 15,6" laptop van mijn werk thuis al te lomp, dus wat mij betreft maximaal 14".

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Niet echt een merkvoorkeur. Ik zou bijvoorbeeld geen probleem hebben met een Acer. Wel hecht ik waarde aan de volgende eigenschappen:
[list=1]
• Een sterk scharnier, ik erger me aan wiebelende laptopschermen
• Minimaal één voorwaardige USB-C aansluiting zodat ik mijn laptop op mijn werkplek met één aansluiting op zowel de monitor als de adapter aan kan sluiten.
• Goede warmtehuishouding. Ik haat luid loeiende laptop ventilatoren.
• Een fatsoenlijk gekalibreerd beeldscherm.
• Een draaibaar scherm vind ik interessant (kan soms best handig zijn), maar dat gaat denk ik lastig samen met een sterk scharnier (of juist niet, het is maar hoe je het bekijkt)
[/list]

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-05 19:30
Heb deze gehaald een maandje terug: reviews: Laptop Best Buy Guide - Juni 2022

Reepje geheugen bij gezet, SSD-tje erbij, voor 600 euro een vlot topmachientje.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Brent schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 14:24:
Heb deze gehaald een maandje terug: reviews: Laptop Best Buy Guide - Juni 2022

Reepje geheugen bij gezet, SSD-tje erbij, voor 600 euro een vlot topmachientje.
Dat is wel een geinig ding zeg! Extra geheugen en betere SSD zijn inderdaad wel welkom.

Hoe ervaar je de processor in dagelijks gebruik? Het is in de basis geen hoogvlieger natuurlijk. En kun je iets zeggen over de bouwkwaliteit? Heeft 'ie een beetje fatsoenlijk scharnier? ;) En hoe is de ventilator, als het nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-05 19:30
Voelt lekker snel aan qua software, en, misschien omdat Thinkbook de business instapper is, voelt kwa bouw net zo aan als de Dell van de zaak: stevig. Ik hoor geen scharnier, en heb geen speling kunnen vaststellen. Ventilator heb ik volgens mij nog nooit gehoord, maar ik doe er dan ook geen rekenkundige zaken mee.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-05 12:31
Ik vind Lenovo Yoga Slim 7 Pro wel interessant

pricewatch: Lenovo Yoga Slim 7 Pro 14ACH5 (82MS00BMMH)

Ryzen7 5800H, dus een full power processor maar toch zeer handzaam formaat.
16GB geheugen en 1TB SSD

Een mooi 14 inch scherm met hoge resolutie (2880x1800) met 90Hz en 100% sRGB kleurweergave.

Ook 2 jaar Premium care garantie aan huis. Dat is ook wel fijn omdat je em dan niet hoeft op te sturen mocht er wat mis zijn. Ook wel fijn idee ivm je data enzo.

Ideapad 5 Pro is ook goede keuze maar die yoga slim is toch weer net wat mooier en strakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Cinemaskoop schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 17:19:

16GB geheugen en 1TB SSD

Een mooi 14 inch scherm met hoge resolutie (2880x1800) met 90Hz en 100% sRGB kleurweergave.

Ook 2 jaar Premium care garantie aan huis. Dat is ook wel fijn omdat je em dan niet hoeft op te sturen mocht er wat mis zijn. Ook wel fijn idee ivm je data enzo.

Ideapad 5 Pro is ook goede keuze maar die yoga slim is toch weer net wat mooier en strakker.
Dit is wel een flinke krachtpatser zeg! :Y Ik heb dat niet in al z'n volledigheid nodig, maar goed, gekeken naar de toekomst wellicht wel fijn. Geen mogelijkheid tot volledig omklappen. Wat overigens geen drama is. Wel stevig aan de prijs natuurlijk...

Ik heb zelf nog even gekeken naar de volgende modellen:

Lenovo IdeaPad Flex 5 14ARE05 (81X200D2MH)
Lijkt wel zo'n beetje alles te hebben. Wel 'maar' een full-hd scherm. En model van meer dan een jaar oud, dus er zijn inmiddels recentere CPU's op de markt?

HP Spectre x360 14-ea0110nd
Stijvol apparaat. Mooi maatje met 13,5". Wel maar 8GB geheugen en een i5 van niet de nieuwste generatie?

Acer Spin 3 SP313-51N-32X2
Voordelig modelletje. Hoge resolutie scherm. Trade-off lijkt duidelijk de i3 processor te zijn (duo core). Niet toekomstbestendig genoeg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cinemaskoop
Rossi46 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 22:32:
[...]

Dit is wel een flinke krachtpatser zeg! :Y Ik heb dat niet in al z'n volledigheid nodig, maar goed, gekeken naar de toekomst wellicht wel fijn. Geen mogelijkheid tot volledig omklappen. Wat overigens geen drama is. Wel stevig aan de prijs natuurlijk...

Ik heb zelf nog even gekeken naar de volgende modellen:

Lenovo IdeaPad Flex 5 14ARE05 (81X200D2MH)
Lijkt wel zo'n beetje alles te hebben. Wel 'maar' een full-hd scherm. En model van meer dan een jaar oud, dus er zijn inmiddels recentere CPU's op de markt?

HP Spectre x360 14-ea0110nd
Stijvol apparaat. Mooi maatje met 13,5". Wel maar 8GB geheugen en een i5 van niet de nieuwste generatie?

Acer Spin 3 SP313-51N-32X2
Voordelig modelletje. Hoge resolutie scherm. Trade-off lijkt duidelijk de i3 processor te zijn (duo core). Niet toekomstbestendig genoeg?
Met jouw budget zit je met die ik aanraad nog steeds 50€ eronder maar heb je een beest van een machine waar je lang mee vooruit zal kunnen. Zeker als je ook wil gaan videobewerken en wat meer productief wil zijn is dat scherm en 16GB Geheugen echt wel fijn. Zou geen 8gb kopen en die i3 en i5 zijn echt veel trager dan die ryzen in de pro. Die flex 5 heeft een wat oudere generatie ryzens en is bovendien een u ipv een H . Dat scheelt ook in power. Verder is die flex wel heel goed qua prijs kwaliteit. Dus je moet dan afvragen of je die extra investering waard vindt.

[ Voor 3% gewijzigd door Cinemaskoop op 25-07-2022 00:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-05 19:36

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Ik vind persoonlijk de chromebooks niet slecht maar zijn natuurlijk niet de kwaliteit van een mid-high end laptop. Ik heb ooit een chromebook voor mijn vriendin gekocht omdat ze wat basis dingen wilde doen zoals de office suite en netflix. En dat gaat meer dan goed op een chromebook van zo uit mijn hoofd; 250 euro.
Wel ben ik naar een winkel gegaan om zelf even het toetsenbord + scherm + scharnieren te checken. De 1 ligt je net wat beter dan de ander.

Met je eisen over wat je er mee gaat doen, zou dat naar mijn inziens volstaan. Wil je toch wat meer 'laptop'? Ja een thinkpad is dan een mooi model! Echter als ik het vergelijk met mijn macbook (I know, wereld van verschil qua prijs) dan vind ik beide gewoon maar 'matig' qua robuustheid en zie ik de meerwaarde van zo'n 350-400 euro niet t.o.v. een thinkpad vs chromebook voor jouw gebruiks-eisen.
Ik bedoel, 1000 euro budget voor een beetje excel en word is best overdreven natuurlijk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:41

16GB geheugen en 1TB SSD

Dat is inderdaad een erg mooi ding.
En je hebt gelijk met dat het in het budget past.

Maar ook ik vind € 1.000 voor wat kantoorwerk een beetje overdreven.

pricewatch: Lenovo IdeaPad 5 Pro 14ACN6 (82L70077MH)

De door jou genoemde Ideapad Pro is ook een goede:

Is € 699 (dus € 250 minder) en
-5600U vs 5800H (dus 6-core vs 8-core, zeker de 6-Core wordt in de U-variant nauwelijks beperkt ten opzichte van de H, dus prima cpu)
- 512 GB ssd vs 1 TB
-2240x1400-scherm 60Hz vs 2880x1800 90hz (allebei 100% sRGB)
- niet omklapbaar

@Rossi46 De door jou gevonden Acer en HP hebben allebei maar 8 GB geheugen en de Acer is niet oplaadbaar via USB-C en zowel Acer als Lenovo hebben geen video via USB-C. Bij de Lenovo zit je dan vast aan een HDMI 1.4-aansluiting, waardoor je een 4K-monitor niet eens kunt aansluiten (anno 2022 :( ) De Acer geeft daar gewoon geen specs van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
Dank voor alle input tot zover, het is echt ontzettend nuttig :Y
Douweegbertje schreef op maandag 25 juli 2022 @ 00:52:
Ik vind persoonlijk de chromebooks niet slecht maar zijn natuurlijk niet de kwaliteit van een mid-high end laptop. Ik heb ooit een chromebook voor mijn vriendin gekocht omdat ze wat basis dingen wilde doen zoals de office suite en netflix. En dat gaat meer dan goed op een chromebook van zo uit mijn hoofd; 250 euro.
Wel ben ik naar een winkel gegaan om zelf even het toetsenbord + scherm + scharnieren te checken. De 1 ligt je net wat beter dan de ander.
Ik gebruik op werk ook ontzettend veel MS Office (met name Excel) en durf daarom eigenlijk niet aan een Chromebook te beginnen. Ik heb jaren geleden een Macbook gehad en de versie van Office die daarvoor beschikbaar was vond ik al vreselijk werken.
Met je eisen over wat je er mee gaat doen, zou dat naar mijn inziens volstaan. Wil je toch wat meer 'laptop'? Ja een thinkpad is dan een mooi model! Echter als ik het vergelijk met mijn macbook (I know, wereld van verschil qua prijs) dan vind ik beide gewoon maar 'matig' qua robuustheid en zie ik de meerwaarde van zo'n 350-400 euro niet t.o.v. een thinkpad vs chromebook voor jouw gebruiks-eisen.
Ik bedoel, 1000 euro budget voor een beetje excel en word is best overdreven natuurlijk ;)
Je Macbook vergelijk is dus minder raar dan je denkt, want ik heb er dus al ervaring mee. En ik was ontzettend onder de indruk van die hardware. Het OS echter niet. Ik kon (en wilde?) er niet aan wennen. Uiteindelijk heb ik dat ding jaren lang gebruikt met Windows erop. Werkte goed, maar het is toch niet helemaal de bedoeling. Dus liever een 'native' Windows apparaat. En dan moet ik je inderdaad afvragen hoe blij ik word van een Windows laptop van 1000 euro, die qua bouwkwaliteit alsnog enorm achter loopt op een Macbook.
White Feather schreef op maandag 25 juli 2022 @ 09:21:
[...]

Dat is inderdaad een erg mooi ding.
En je hebt gelijk met dat het in het budget past.

Maar ook ik vind € 1.000 voor wat kantoorwerk een beetje overdreven.

pricewatch: Lenovo IdeaPad 5 Pro 14ACN6 (82L70077MH)

De door jou genoemde Ideapad Pro is ook een goede:

Is € 699 (dus € 250 minder) en
-5600U vs 5800H (dus 6-core vs 8-core, zeker de 6-Core wordt in de U-variant nauwelijks beperkt ten opzichte van de H, dus prima cpu)
- 512 GB ssd vs 1 TB
-2240x1400-scherm 60Hz vs 2880x1800 90hz (allebei 100% sRGB)
- niet omklapbaar

@Rossi46 De door jou gevonden Acer en HP hebben allebei maar 8 GB geheugen en de Acer is niet oplaadbaar via USB-C en zowel Acer als Lenovo hebben geen video via USB-C. Bij de Lenovo zit je dan vast aan een HDMI 1.4-aansluiting, waardoor je een 4K-monitor niet eens kunt aansluiten (anno 2022 :( ) De Acer geeft daar gewoon geen specs van.
Super bedankt voor je uitzoekwerk, want die laatste punten die je benoemt waren mij nog niet opgevallen. Die modellen vallen dus (helaas) af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online

16GB geheugen en 1TB SSD

Ik heb de Slim Pro precies voor wat de TS zoekt: productiviteit met Office en bovendien in een leuk jasje en schappelijke prijs. Performance is top, zelfs op batterij. Dat kan Intel een pintje aan zuigen met hun zwaar terugklokken op batterijstroom.

Edit: en stil! Goed scherm en stevige scharnieren.

[ Voor 3% gewijzigd door Boeryepes op 25-07-2022 19:52 ]

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Boeryepes schreef op maandag 25 juli 2022 @ 18:53:
[...]

Ik heb de Slim Pro precies voor wat de TS zoekt: productiviteit met Office en bovendien in een leuk jasje en schappelijke prijs. Performance is top, zelfs op batterij. Dat kan Intel een pintje aan zuigen met hun zwaar terugklokken op batterijstroom.

Edit: en stil! Goed scherm en stevige scharnieren.
Dank voor het delen van je ervaring! (y) Het is dus best wel een beest... Is 'ie ook nog een beetje stil als je 'em wat meer op z'n staart trapt? Dus slaat de fan een beetje zachtjes aan, of is het dan direct hard blazen?

En waar ik maar steeds niet achter kom; bestaat het geheel uit kunststof of metaal? Of een mengelmoes? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
Rossi46 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 21:56:
[...]

Dank voor het delen van je ervaring! (y) Het is dus best wel een beest... Is 'ie ook nog een beetje stil als je 'em wat meer op z'n staart trapt? Dus slaat de fan een beetje zachtjes aan, of is het dan direct hard blazen?

En waar ik maar steeds niet achter kom; bestaat het geheel uit kunststof of metaal? Of een mengelmoes? :)
De laptop is stil. Stiller dan de HP spectre x360 13” die ervoor had (6jr) en veel stiller dan de hp Elitebooks op de zaak.

Ik heb in de afgelopen maanden 2x de ventilator aan horen gaan tijdens zware operaties (ik automatiseer workflows in Word). Maar dat gebeurt verder nooit.

Tijdens Video conversies ook niets gemerkt van geluid.

Buitenkant is aluminium. Wel iets minder stevig dan de Spectre van 6jr maar net zo stevig aanvoelend als de Elitebook.

Wat ik heel prettig vind zijn de wat donkerdere toetsen tov. van die van de Spectre. Het is beter afleesbaar. De toetsaanslag vind ik wel wat zachter, minder tactile, maar daar ben ik nu aan gewend. Ook veert ie iets meer door maar dat merk je alleen als je er naar op zoek gaat. Tijdens typen merk ik dat niet.

Ook fijn dat je in de Lenovo sw aan kunt geven om de accu tot 60% op te laden. Dat vergroot de levensduur.

En het scherm is top. Lekker fel (ik heb het 400 brightness scherm). Er is ook een 500 variant. Het is wel glimmend maar dat vind ik fijn omdat de kleuren dan minder flets zijn.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Boeryepes schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 02:57:
[...]

De laptop is stil. Stiller dan de HP spectre x360 13” die ervoor had (6jr) en veel stiller dan de hp Elitebooks op de zaak.

Ik heb in de afgelopen maanden 2x de ventilator aan horen gaan tijdens zware operaties (ik automatiseer workflows in Word). Maar dat gebeurt verder nooit.

Tijdens Video conversies ook niets gemerkt van geluid.

Buitenkant is aluminium. Wel iets minder stevig dan de Spectre van 6jr maar net zo stevig aanvoelend als de Elitebook.

Wat ik heel prettig vind zijn de wat donkerdere toetsen tov. van die van de Spectre. Het is beter afleesbaar. De toetsaanslag vind ik wel wat zachter, minder tactile, maar daar ben ik nu aan gewend. Ook veert ie iets meer door maar dat merk je alleen als je er naar op zoek gaat. Tijdens typen merk ik dat niet.

Ook fijn dat je in de Lenovo sw aan kunt geven om de accu tot 60% op te laden. Dat vergroot de levensduur.

En het scherm is top. Lekker fel (ik heb het 400 brightness scherm). Er is ook een 500 variant. Het is wel glimmend maar dat vind ik fijn omdat de kleuren dan minder flets zijn.
Pooeeehh, dit klinkt goed man :) Want ook bij ons op het werk hebben we tegenwoordig standaard de Elitebook (ik moet het nog met een zielige Probook doen ;) ) en die ventilator hoor je gewoon flink als het blijkbaar nodig is. Interessant dat dat bij deze Lenovo flink minder is.

En toevalligerwijs ben ik ook juist voorstander van een glimmend scherm, om precies de reden die je benoemt.

Inmiddels wordt dit model wel een grote kanshebber! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
Rossi46 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 07:49:
[...]

Pooeeehh, dit klinkt goed man :) Want ook bij ons op het werk hebben we tegenwoordig standaard de Elitebook (ik moet het nog met een zielige Probook doen ;) ) en die ventilator hoor je gewoon flink als het blijkbaar nodig is. Interessant dat dat bij deze Lenovo flink minder is.

En toevalligerwijs ben ik ook juist voorstander van een glimmend scherm, om precies de reden die je benoemt.

Inmiddels wordt dit model wel een grote kanshebber! :Y
Let bij lenovo altijd even op korting.

Soms krijg je die als je op de nieuwsbrief bent ingeschreven maar ook als je je met een studenten e-mail adres een account aanmaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t_sPdNSRQfPVJQruEMS2lmCL27w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qnHmn1Bn7HZbYWDF4nnTPnA1.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Boeryepes schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 09:44:
[...]

Let bij lenovo altijd even op korting.

Soms krijg je die als je op de nieuwsbrief bent ingeschreven maar ook als je je met een studenten e-mail adres een account aanmaakt.

[Afbeelding]
En dan ben ik tegenwoordig weer officieel student omdat ik een opleiding volg naast het werk... Wederom interessant dit! :D Al hoop ik niet dat er een leeftijdsgrens op zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
ik weet 123 niet of de coupon-korting en de studentenkorting opgeteld mogen worden.
Studentenkorting wordt gevalideerd dmv. je emailadres als ik mij niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Zo, even een schop geven aan dit topic :)

Ik ben er wel uit geloof ik, ik wil voor de Lenovo Yoga Slim 7 Pro gaan oOo Prijzig ding met €949, maar erg mooie specs!

Wel ben ik nog erg benieuwd naar de studentenkorting die Lenovo aanbiedt op dit model. Het lukt me echter niet om in te loggen (ik volg een extra opleiding via een organisatie gelieerd aan de Erasmus Universiteit, inclusief mijn EUR studentnummer van vroeger. Dus ik zou er voor in aanmerking moeten komen).

Zou iemand met zijn/haar studentemailadres willen inloggen om te kijken of op dit/deze model(len) de studentenkorting überhaupt de moeite is? De specs zijn volgens mij niet volledig identiek (grijze case tov donker grijze case bijvoorbeeld) maar ze lijken wel heel sterk op elkaar.

@Boeryepes kun jij dit misschien bekijken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
Rossi46 schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 07:33:
Zo, even een schop geven aan dit topic :)

Ik ben er wel uit geloof ik, ik wil voor de Lenovo Yoga Slim 7 Pro gaan oOo Prijzig ding met €949, maar erg mooie specs!

Wel ben ik nog erg benieuwd naar de studentenkorting die Lenovo aanbiedt op dit model. Het lukt me echter niet om in te loggen (ik volg een extra opleiding via een organisatie gelieerd aan de Erasmus Universiteit, inclusief mijn EUR studentnummer van vroeger. Dus ik zou er voor in aanmerking moeten komen).

Zou iemand met zijn/haar studentemailadres willen inloggen om te kijken of op dit/deze model(len) de studentenkorting überhaupt de moeite is? De specs zijn volgens mij niet volledig identiek (grijze case tov donker grijze case bijvoorbeeld) maar ze lijken wel heel sterk op elkaar.

@Boeryepes kun jij dit misschien bekijken? :)
Als ik inlog met een studentenaccount dan zie ik deze staan 16Gb/1Tb voor 999€:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-VVEVAbJ4A8PCV_Q-o0-m-gyitw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/R6xrLLeUJbOGPrfftLvAK8nT.png?f=fotoalbum_large

Ik denk dat dat de prijs ex studentenkorting is. Er is een optie om de 'alleen-voor-studenten' aanbieding te ontgrendelen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SljfGVXcByFlT1KOK_HutFjzh-c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7FXblmf9RzQTlKzOoMl4ertu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Boeryepes schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 11:32:
[...]

Als ik inlog met een studentenaccount dan zie ik deze staan 16Gb/1Tb voor 999€:
[Afbeelding]

Ik denk dat dat de prijs ex studentenkorting is. Er is een optie om de 'alleen-voor-studenten' aanbieding te ontgrendelen:
[Afbeelding]
Tnx!

Issue is dat het me momenteel niet lukt om in te loggen met mijn studenten-emailadres. Dus ik kan nu (nog) niet zien hoeveel de studentenkorting op dat model is.

Iemand anders hier wellicht die kan inloggen om te zien wat de prijs is inclusief studentenkorting? Want als het prijsverschil nihil is dan ga ik vandaag naar de winkel om die van €949 te kopen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chaowabunga
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16-05 13:13
Rossi46 schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 11:46:
[...]

Tnx!

Issue is dat het me momenteel niet lukt om in te loggen met mijn studenten-emailadres. Dus ik kan nu (nog) niet zien hoeveel de studentenkorting op dat model is.

Iemand anders hier wellicht die kan inloggen om te zien wat de prijs is inclusief studentenkorting? Want als het prijsverschil nihil is dan ga ik vandaag naar de winkel om die van €949 te kopen :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1mBpmPQlaXSIWzR9o6J8Cu_dkJ8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4gPRRrxUxuQPGS2BRBwVuwtx.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Super bedankt! Daar hoef ik het dus ook niet voor te doen... En ik vind de donkergrijze sowieso wat mooier :)

Nou, op naar de winkel dan maar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
Veel plezier ermee!

Nog een kleine tip: bewaar het verpakkingsmateriaal dat tussen toetsenbord en scherm zit.

Dichtgeklapt raken de toetsen het glas een beetje en je krijgt dan vetvlekken in de vorm van toetsen in je scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Hmmm, op het laatst moment heb ik toch koudwatervrees gekregen...

Voornaamste reden; doe ik er wel goed aan een laptop met een 5800H processor te kopen, gekeken naar het te verwachten energieverbruik? Deze functioneert immers op 45watt. Een 5800U, een 5825U en zelfs een 5800HS lijken allemaal (een stuk?) zuiniger te zijn.

Hoe moet ik dit in de praktijk zien? Het merendeel van de tijd zal ik er mee browsen, YouTube checken en een beetje Excellen. De zware taken zullen misschien maar 10% of minder van de tijd voorkomen. Is een 5800H ook tijdens lichte inspanning inefficiënter dan de drie andere processors?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:18

Tazzios

..

Dat is +- max verbruik bij belasting niet het verbruik continue, bij lage belasting zal het elkaar niet zoveel ontlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:40

R-B

Blokkert

Rossi46 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 09:17:
Hmmm, op het laatst moment heb ik toch koudwatervrees gekregen...

Voornaamste reden; doe ik er wel goed aan een laptop met een 5800H processor te kopen, gekeken naar het te verwachten energieverbruik? Deze functioneert immers op 45watt. Een 5800U, een 5825U en zelfs een 5800HS lijken allemaal (een stuk?) zuiniger te zijn.

Hoe moet ik dit in de praktijk zien? Het merendeel van de tijd zal ik er mee browsen, YouTube checken en een beetje Excellen. De zware taken zullen misschien maar 10% of minder van de tijd voorkomen. Is een 5800H ook tijdens lichte inspanning inefficiënter dan de drie andere processors?
niet teveel van aantrekken, zoals @Tazzios ook meld.

Ik denk dat deze laptops voor rondom de €1000 het beste is wat je kan krijgen op het moment. Zit er zelf ook over te dubben om te nemen, omdat me huidige begint te falen.

| 2240Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+MSZ-AP20+MSZ-AP25 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SantinoNL
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-12-2024
Sorry dat ik even kom inbreken in dit topic. Ik heb deze laptop ook op het oog.

@Boeryepes jij hebt deze laptop begrijp ik? Hoe is het gamen op deze laptop? Ik begrijp dat ik vanwege het ontbreken van een dedicated GPU geen grootse gameprestaties moet verwachten van deze laptop, maar voor wat licht gamewerk?

Hoor het graag. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
R-B schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 09:09:
[...]

niet teveel van aantrekken, zoals @Tazzios ook meld.

Ik denk dat deze laptops voor rondom de €1000 het beste is wat je kan krijgen op het moment. Zit er zelf ook over te dubben om te nemen, omdat me huidige begint te falen.
Je hebt zeker een punt, want een goed alternatief kan ik eigenlijk niet vinden.

De bouwkwaliteit van de Yoga Slim 7 Pro schijnt erg goed te zijn. Het scherm heeft een mooi hoge resolutie, als het goed is een zeer nette kleurweergave, relatief hoge helderheid en een glanzende coating (vind ik een pré). De USB-C aansluitingen zijn goed (laden en beeldweergave). Technische specs natuurlijk erg keurig (behalve dat het intern geheugen is vast gesoldeerd, wat ik een ontzettend verwerpelijke trend vind, maar welke laptop heeft dat tegenwoordig niet?). Mooie looks ook. Webcam schijnt wel matig te zijn er zit ook geen 'privacy schuifje' op (zou anno 2022 toch niet meer moeten gebeuren, maar goed).

@Tazzios welke andere laptops overweeg je nog? Zit er nog een leuk Ryzen 7 5800U modelletje tussen toevallig? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios

Tazzios

..

Rossi46 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 11:23:
[...]

@Tazzios welke andere laptops overweeg je nog? Zit er nog een leuk Ryzen 7 5800U modelletje tussen toevallig? ;)
Waarom de U variant?
Ik zie alleen maar nadelen bij het nemen van een 5800U (25watt ) i.p.v. 5800H (45watt);
De 5800H is sneller wanneer nodig. De laptop zal betere koeling hebben van een laptop die voor een 25watt versie gemaakt is.

Wat betreft welke laptop heb ik geen advies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
SantinoNL schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 11:02:

@Boeryepes jij hebt deze laptop begrijp ik? Hoe is het gamen op deze laptop? Ik begrijp dat ik vanwege het ontbreken van een dedicated GPU geen grootse gameprestaties moet verwachten van deze laptop, maar voor wat licht gamewerk?

Hoor het graag. Thanks.
Ik game niet 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:40

R-B

Blokkert

SantinoNL schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 11:02:

Hoor het graag. Thanks.
Misschien in deze variant wat voor je?

pricewatch: Lenovo Yoga Slim 7 Pro 14ACH5 OD (82NK0040MH)

Aparte MX450, geen idee hoe deze zich verhoudt met de standaard ingebakken vega 8.

Ik zelf twijfel erg tussen deze 3:
https://tweakers.net/pric.../1834054;1814178;1753364/

| 2240Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+MSZ-AP20+MSZ-AP25 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
R-B schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 12:08:
[...]

Misschien in deze variant wat voor je?

pricewatch: Lenovo Yoga Slim 7 Pro 14ACH5 OD (82NK0040MH)

Aparte MX450, geen idee hoe deze zich verhoudt met de standaard ingebakken vega 8.
Marginaal volgens deze vergelijkingssites
https://www.notebookcheck...Head-2-Head.247598.0.html
https://technical.city/en...X-Vega-8-vs-GeForce-MX450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Tazzios schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 11:35:
[...]

Waarom de U variant?
Ik zie alleen maar nadelen bij het nemen van een 5800U (25watt ) i.p.v. 5800H (45watt);
De 5800H is sneller wanneer nodig. De laptop zal betere koeling hebben van een laptop die voor een 25watt versie gemaakt is.

Wat betreft welke laptop heb ik geen advies.
Ik werd eigenlijk getriggerd door dit topic op Reddit, waar het gaat over het (onverklaarbare?) hogere energieverbruik tussen de iGPU van de 5800U en de 5800H.

Naar aanleiding hiervan ging ik wat nadenken over zowel de hitte ontwikkeling als het energieverbruik van de configuratie.

Ik heb een broertje dood aan luid draaiende fans van een laptop (hoewel mijn Macbook van jaren geleden dat heel discreet deed, het kan dus wel) dus ik heb het liefst zo min mogelijk hitte ontwikkeling 'onder de kap'. Al begreep ik van @Boeryepes hier dat het daarmee erg meevalt, dus misschien maak ik me druk om niets ;)

Wat betreft energieverbruik worden de kosten daarvan steeds relevanter, al denk ik niet dat je daardoor snel een duurdere maar ook zuiniger laptop zult kopen, daarvoor lijkt het verschil in energiekosten te laag te zijn. Wat wel speelt is de gemiddelde accuduur. Zeker omdat het scherm ook al een behoorlijk forse resolutie heeft. En dan kan het toch haast niet anders dat een 25watt CPU ook in de praktijk zuiniger zal zijn dan een 45watt CPU? Even de hogere performance mogelijkheden van de 45watt CPU buiten beschouwing latende.

[ Voor 4% gewijzigd door Rossi46 op 15-08-2022 15:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
Rossi46 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 14:37:
[...]

Ik werd eigenlijk getriggerd door dit topic op Reddit, waar het gaat over het (onverklaarbare?) hogere energieverbruik tussen de iGPU van de 5800U en de 5800H.

Naar aanleiding hiervan ging ik wat nadenken over zowel de hitte ontwikkeling als het energieverbruik van de configuratie.
Ik heb een broertje dood aan luid draaiende fans van een laptop (hoewel mijn Macbook van jaren geleden dat heel discreet deed, het kan dus wel) dus ik heb het liefst zo min mogelijk hitte ontwikkeling 'onder de kap'. Al begreep ik van @Boeryepes hier dat het daarmee erg meevalt :)
Wat betreft energieverbruik worden de kosten daarvan steeds relevanter, al denk ik niet dat je daardoor snel een duurdere maar zuiniger laptop zult kopen. Wat wel speelt is de gemiddelde accuduur. Zeker omdat het scherm ook al een forse resolutie heeft. En dan kan het toch haast niet anders dat een 25watt CPU zuiniger zal zijn dan een 45watt CPU? Even de hogere performance mogelijkheden van de 45watt CPU buiten beschouwing latende.
de Lenovo Slim Pro met een 5800H is uiterst stil. Veel stiller dan mijn zakelijke laptops van de afgelopen 5-6 jaar (nu een Elitebook 13" met een i5-8565U.

En dat ding is snel ... zelfs op accustroom heel snel. Batterijduur is verder prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SantinoNL
Kun jij zeggen welke versie van HDMI er in de Slim 7 Pro zit? Ik kan dat nergens vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tazzios

Tazzios

..

[...]

Er worden 2 verschillende laptops vergeleken door 1 persoon. verder kan ik niets vinden dan zijn bewering dat het door de CPU komt bevestigd. Dit soort dingen kunnen verder ook opgelost worden door een instelling, firmware of driver update.

Ik heb een broertje dood aan luid draaiende fans van een laptop (hoewel mijn Macbook van jaren geleden dat heel discreet deed, het kan dus wel) dus ik heb het liefst zo min mogelijk hitte ontwikkeling 'onder de kap'. Al begreep ik van @Boeryepes hier dat het daarmee erg meevalt, dus misschien maak ik me druk om niets ;)
Indien een laptop bouwer een 25watt CPU gebruikt wordt de koeling hier ook op berekend. Bij een ontwerp voor een 45watt cpu zal de koeling beter zijn en zal bij hetzelfde gebruik de fan minder hard hoeven werken.
Wat betreft energieverbruik worden de kosten daarvan steeds relevanter, al denk ik niet dat je daardoor snel een duurdere maar ook zuiniger laptop zult kopen, daarvoor lijkt het verschil in energiekosten te laag te zijn. Wat wel speelt is de gemiddelde accuduur. Zeker omdat het scherm ook al een behoorlijk forse resolutie heeft. En dan kan het toch haast niet anders dat een 25watt CPU ook in de praktijk zuiniger zal zijn dan een 45watt CPU? Even de hogere performance mogelijkheden van de 45watt CPU buiten beschouwing latende.
Zal wat betreft accuduur zeer weinig uitmaken bij office werkzaamheden. een cpu verbruikt alleen stroom indien hij wat moet doen. Bij zwaar gebruik zal de 45 watt versie meer verbruiken maar is hij ook sneller klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
SantinoNL schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 10:33:
[...]

Kun jij zeggen welke versie van HDMI er in de Slim 7 Pro zit? Ik kan dat nergens vinden.
USB Type-C™ Full-Function (USB 3.2 Gen 2, PD 3.0, DisplayPort™ 1.4 (ik meen dat dit dus betekent: 4K/30hz)
https://www.lenovo.com/nl...-Pro-14ARH5/p/LEN101Y0001

De Pro X Intel heeft HDMI 2.0 (en 3K 14,5")
https://www.lenovo.com/nl...80%B3-Intel/p/LEN101Y0017

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rossi46
Boeryepes schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 13:45:
[...]

USB Type-C™ Full-Function (USB 3.2 Gen 2, PD 3.0, DisplayPort™ 1.4 (ik meen dat dit dus betekent: 4K/30hz)
https://www.lenovo.com/nl...-Pro-14ARH5/p/LEN101Y0001

De Pro X Intel heeft HDMI 2.0 (en 3K 14,5")
https://www.lenovo.com/nl...80%B3-Intel/p/LEN101Y0017
Ik denk zelfs 4k/60, als ik onderstaand tekst lees vanuit de review van de Yoga Slim en Yoga Slim Pro vorig jaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vw9M3yZX5To0MuBoqcKHcN8JKzk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Pd95keq3Tw5pvDRTYPBzmdaR.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lwd-kevin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-05 22:56
Ik heb hier meegelezen en uiteindelijk de Yoga Slim 7 Pro 14 - Light Silver besteld.
Hij staat er nu op voor 850 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SantinoNL
lwd-kevin schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 10:05:
Ik heb hier meegelezen en uiteindelijk de Yoga Slim 7 Pro 14 - Light Silver besteld.
Hij staat er nu op voor 850 euro!
Waar heb je hem gezien voor 850 euro? Is dat de versie met de Ryzen 7 5800H processor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lwd-kevin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-05 22:56
SantinoNL schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 10:14:
[...]

Waar heb je hem gezien voor 850 euro? Is dat de versie met de Ryzen 7 5800H processor?
JA!
https://www.lenovo.com/nl...7-Pro-14ARH5/p/82MS006QMH

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SantinoNL
Het enige waar ik nog over twijfel is het glanzende scherm. Met mooi weer wil ik nog wel eens op mijn balkon zitten om te werken en ik vraag me af of dat handig is met deze laptop met dit scherm. Ik zit dan overigens niet met het scherm richting de zon, maar ik weet niet of dat uitmaakt als je eenmaal buiten zit. Kun jij iets zeggen over het scherm @Boeryepes ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
Tja, een glanzend scherm spiegelt idd iets meer maar ik heb daar zelf geen last van als ik buiten zit.

De 400 nits helderheid is genoeg voor buiten maar houdt niet over. Beter is het om de 500 Nits schermupgrade te kiezen, mis je die mogelijkheid hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Boeryepes schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 12:47:
Tja, een glanzend scherm spiegelt idd iets meer maar ik heb daar zelf geen last van als ik buiten zit.

De 400 nits helderheid is genoeg voor buiten maar houdt niet over. Beter is het om de 500 Nits schermupgrade te kiezen, mis je die mogelijkheid hebt.
Die is (momenteel) volgens mij op geen enkel model uit deze serie beschikbaar. Of heb ik niet goed genoeg gezocht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
Rossi46 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 13:04:
[...]

Die is (momenteel) volgens mij op geen enkel model uit deze serie beschikbaar. Of heb ik niet goed genoeg gezocht?
ah ja ik zie het. Die optie was er toendertijd icm met een discrete graphics card.

Het gaat wel hoor deze glossy 400 nits buiten maar het hangt ook af van wat je prettig vindt. Zo heb ik een iphone X met een OLED scherm/max 634 nits helderheid maar die vind ik juist slechter afleesbaar buiten dan mijn Yoga Slim Pro met 400 nits.

• SantinoNL
Ik heb 'm besteld. TS ook?

Bedankt voor het delen van ervaringen en adviezen. :)

• Cinemaskoop
SantinoNL schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 10:07:
Ik heb 'm besteld. TS ook?

Bedankt voor het delen van ervaringen en adviezen. :)
Welke heb je besteld? De 2240x1400 versies van het scherm zijn mat. Maar die hebben ook 300 nits ipv 400 nits helderheid. Dus ze hebben de helderheid omhooggegooid bij de glanzende versie. Bij de glanzende 2880x1800 versie zit er een glasplaat voor wat het ook een stuk strakker en meer premium uiterlijk geeft vind ik .

• Cinemaskoop
[...]

Mocht je toch liever een U Processor willen.. de Ideapad 5 pro 14ACN heeft veel overeenkomsten met de slim 7 pro 14ACH. Voornaamste verschil is dat ie gebruik maakt van de U-varianten en dat ie altijd een mat scherm heeft.

• SantinoNL
Cinemaskoop schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 12:22:
[...]

Welke heb je besteld? De 2240x1400 versies van het scherm zijn mat. Maar die hebben ook 300 nits ipv 400 nits helderheid. Dus ze hebben de helderheid omhooggegooid bij de glanzende versie. Bij de glanzende 2880x1800 versie zit er een glasplaat voor wat het ook een stuk strakker en meer premium uiterlijk geeft vind ik .
Ik ben voor de 2800x1800 versie gegaan. De hierboven geposte aanbieding van 850 euro kwam precies op het goede moment en heeft de doorslag gegeven. Al moet ik eerlijk zeggen dat de 2240x1400 nooit een serieuze optie voor mij is geweest, want 16:10 ipv 16:9, 90hz ipv 60hz en 1TB ipv 512GB, zijn nog een paar hele mooie voordelen die de 2800x1800 versie heeft ten opzichte van de 2240x1400.

Nu maar hopen dat het geen spiegel is. :P

• Cinemaskoop
SantinoNL schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 12:37:
[...]

Ik ben voor de 2800x1800 versie gegaan. De hierboven geposte aanbieding van 850 euro kwam precies op het goede moment en heeft de doorslag gegeven. Al moet ik eerlijk zeggen dat de 2240x1400 nooit een serieuze optie voor mij is geweest, want 16:10 ipv 16:9, 90hz ipv 60hz en 1TB ipv 512GB, zijn nog een paar hele mooie voordelen die de 2800x1800 versie heeft ten opzichte van de 2240x1400.

Nu maar hopen dat het geen spiegel is. :P
Schermverhouding is bij beide 16:10 anders zou t niet passen. 2240x1400 is 16:10

• SantinoNL
Cinemaskoop schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 14:34:
[...]

Schermverhouding is bij beide 16:10 anders zou t niet passen. 2240x1400 is 16:10
Oke, volgens de specs hier op de site niet.

https://tweakers.net/pricewatch/compare/1753362;1753360/

Maar goed, maakt verder ook niet meer uit voor mij.

• Cinemaskoop
SantinoNL schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 15:03:
[...]

Oke, volgens de specs hier op de site niet.

https://tweakers.net/pricewatch/compare/1753362;1753360/

Maar goed, maakt verder ook niet meer uit voor mij.
Dan heeft iemand op tweakers tgewoon verkeerd ingevuld. Je kan toch rekenen? :-)

2240 x 16 = 140

1400 / 140 = 10

dus 16:10

;)
Pagina: 1