Je moet onder wingate de socks5 proxy installeren. Dan in mirc op de client pc de socks5 firewall aanzetten. In wingate moet je wel ff de juiste ip's voor incoming en outgoing connections aanzetten.
Ik gebruik zelf een 486 als chatpc
Ik gebruik zelf een 486 als chatpc
Dat moet ik dus op de wingate server doen neem ik aan? hmmm ik zal effe kijken. Alvast tenx. En welke ips bedoel je?
Ik ga ff uit van wingate versie 2: Je moet in wingate de service voor socks5 hebben draaien. Het beste kun je "disconnect after 60 seconds of inactivity" uitzetten in deze service. Dan kun je tenminste lekker idle-en in mirc 
Je moet bij de service voor socks5 ervoor zorgen dat incoming connections alleen op het lokale ip gemaakt kunnen worden (192.168.0.1 bijvoorbeeld als wingate op de machine met dat IP draait). Niet je IP dat je van je provider krijgt bij incoming connections zetten!!. Anderen kunnen dan bijvoorbeeld war-bots draaien via jouw wingate-proxy.
Outgoing connections moeten wel via het IP van je provider gaan, anders kun je geen verbinding aangaan met je provider en de irc server.
In mirc moet je in het mapje firewall socks5 aanvinken en daar het lokale IP van de wingate server invullen.
Daarmee zou het moeten werken. Vergeet niet om de veranderingen in wingate op te slaan nadat je de instellingen gewijzigd hebt. Succes.
Het is een beetje ingewikkeld. Met de help en mijn uitleg erbij moet het lukken
Je moet bij de service voor socks5 ervoor zorgen dat incoming connections alleen op het lokale ip gemaakt kunnen worden (192.168.0.1 bijvoorbeeld als wingate op de machine met dat IP draait). Niet je IP dat je van je provider krijgt bij incoming connections zetten!!. Anderen kunnen dan bijvoorbeeld war-bots draaien via jouw wingate-proxy.
Outgoing connections moeten wel via het IP van je provider gaan, anders kun je geen verbinding aangaan met je provider en de irc server.
In mirc moet je in het mapje firewall socks5 aanvinken en daar het lokale IP van de wingate server invullen.
Daarmee zou het moeten werken. Vergeet niet om de veranderingen in wingate op te slaan nadat je de instellingen gewijzigd hebt. Succes.
Het is een beetje ingewikkeld. Met de help en mijn uitleg erbij moet het lukken