Surface Laptop 4 wordt heel erg warm icm docking Lenovo

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennuske1983
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-08 11:27
Sinds vorige week heb ik een nieuwe Surface Laptop 4. Deze ter vervanging van mijn oude Surface laptop 2. Ik koppel deze op mijn kantoor (maar ook bij een klant) altijd aan een Lenovo Docking Station. Dat deed ik dus ook altijd al met de oude.

Nu warmt de Surface laptop 4 heel erg op (wordt echt bijzonder warm) al hij aan de dockings is gekoppeld. Zodra ik de docking loskoppel van mij laptop, dan koelt de Surface weer snel terug. Maar ik ben bang dat als ik hem steeds vaker een hele dag er aan laat liggen, dat het schadelijk kan gaan worden voor de interne hardware.

Iemand een idee waaraan dit zou kunnen liggen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jourit
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-03 22:38
Bij mij doet dit zich ook voor in combinatie met de surface laptop 4 (win 11 pro) met Ryzen 7 CPU. Ik heb het een tijdje in de gaten gehouden en bij mij varieert de tempratuur van de GPU tussen de 45 en 55 graden. Gevoelsmatig is dit warm maar volgens mij is dit wel binnen de marges.

Wordt de GPU bij jouw model significant warmer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Aan de docker (230V stroom) gaan de remmen er waarschijnlijk af die er wel zijn als de laptop op de batterij draait. Energie wordt omgezet in warmte, vandaar dat het warmer/heet wordt.

Staat het Windows energieschema op performance? Probeer balanced.

https://computertotaal.nl...-instellen-in-windows-10/

Kijk ook eens of er onnodige actieve processen draaien met Task Manager.