Betekenis nummering ethernet-netwerk in Instellingen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluisje_AMD
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15-04-2024
Mijn vraag
...Bij mijn netwerkverbinding in Windows Instellingen staat het cijfer 2, zie plaatje.

Weet iemand waar die 2 op slaat ? Is er dan ook ergens een cijfer 1?
Het lijkt zo alsof er twee netwerken zijn en dat is niet zo.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Win11...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...nvt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5nCP-EdFUPVaOwBrUdQzpB7YFhg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/HdElQuC4jhN0PQ3qW4Ob6riU.png?f=user_large

Beste antwoord (via Pluisje_AMD op 21-07-2022 12:18)

• No_Identity
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-05 22:39
Je hebt waarschijnlijk meer dan 1 netwerkadapter. Dit kan zowel fysiek als virtueel zijn. Zo heb ik een connectie genaamd "Ethernet" en mijn VPN adapter zorgt voor een Ethernet 2. Dat wordt een 2 in het gewone overzicht, als je naar "Geavanceerde netwerkinstellingen gaat" zie je de volledige naam.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:07

heuveltje

KoelkastFilosoof

vziw is dat de naam die het netwerk zelf opgeeft. dus dat stel je niet op je laptop in, maar op de dhcp/router.
Als daar geen naam is ingevuld nummert windows ze gewoon zelf door :)

[ Voor 24% gewijzigd door heuveltje op 21-07-2022 12:11 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:21
Als je een netwerk connectie aanmaakt dan geeft windows daar een naam aan (meestal gewoon "netwerk").
Als die naam al gebruikt is voegt hij een volgnummer toe.
Waarschijnlijk is er in het verleden al eens een netwerk connectie met dezelfde naam geweest of heb je bijvoorbeeld ook een wifi netwerk met dezelfde naam.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• No_Identity
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-05 22:39
Je hebt waarschijnlijk meer dan 1 netwerkadapter. Dit kan zowel fysiek als virtueel zijn. Zo heb ik een connectie genaamd "Ethernet" en mijn VPN adapter zorgt voor een Ethernet 2. Dat wordt een 2 in het gewone overzicht, als je naar "Geavanceerde netwerkinstellingen gaat" zie je de volledige naam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crillius
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-05 12:11

Crillius

Goed gek is ook niet verkeerd

volgens mij is dit gewoon een automatisch volgnummer dat windows zelf aanmaakt.
ik ben zelf de afgelopen jaren een aantal keer verhuisd, en het lijkt wel alsof ik ieder keer een ander netwerk aangeboden krijg. (is natuurlijk ook zo, aangezien ik dan in een ander huis zit).
al deze netwerken zijn bedraad aangesloten op mijn PC.
intussen zit ik op netwerk #5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluisje_AMD
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15-04-2024
No_Identity schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 12:02:
Lijkt te kloppen. Alleen blijft dat 2-tje er staan. terwijl het dan ethernet1 is. Misschien idd een volgnummer, of een totaal van het aantal netwerken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lSdpeV5oXX3znlDJBG8E51XAQWg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Jg0JVQRaKQXRNOUdICjdPNhB.png?f=fotoalbum_large

Weer wat geleerd. Topic kan dicht.
Pagina: 1