Vraag

• atmozfearsnl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-11-2022
Mijn vraag
Ik heb onlangs de Gigabyte Radeon RX 6900 XT GAMING OC 16G aangekocht maar bij de voeding die ik heb heb ik geen 3 8 (6+2) PEG kabels liggen. Ik heb er 2 welke dubbel zijn uitgevoerd 1 -> 2, waardoor je in theorie 4x 6+2 hebt maar ik heb mijn twijfels of dit verstandig is.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Corsair RM850x PSU (product link: pricewatch: Corsair RM850x (2021) Zwart)
Gigabyte Radeon RX 6900 XT GAMING OC 16G

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik lees her en der niet doen maar dit gaat dan om de 2x 8pins aansluiting varianten (XFX bijvoorbeeld) dat men dan niet 1 kabel gebruikt voor de 2 8pins. Ik zie wel dat er ook op tweakers bij het product een afbeelding staat dat het 4x PCIe heeft wat in werkelijkheid natuurlijk 2 kabels zijn welke beide splitten naar een 4x 6+2.

Graag advies want ik weet niet of dit zo gaat werken. Alvast dank.

Beste antwoord (via atmozfearsnl op 21-07-2022 12:13)

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14:02
Gaat probleemloos werken. Corsair gebruikt goede kwaliteit kabels en connectors die 360w per kabel aan kunnen.

Alle reacties

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Dat kan in principe geen kwaad als er een fatsoenlijke voeding zonder 'externe' splitters wordt gebruikt. In jouw situatie moet dat dus prima gaan werken. :)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• atmozfearsnl
D4NG3R schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 08:09:
Dat kan in principe geen kwaad als er een fatsoenlijke voeding zonder 'externe' splitters wordt gebruikt. In jouw situatie moet dat dus prima gaan werken. :)
Ja ok, maar mocht er wat zijn dan (random crashes/reboots) dan is kan het daar aan liggen.
Ik gebruik inderdaad geen externe splitters.
PC is ook niet OC'd etc, geen extreme dingen zoals alles RGB etc etc.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Waar bestaat de rest van het systeem uit?

Voedingsproblemen zou ik eigenlijk exclusief verwachten bij zware load, en niet compleet random.

De voornaamste reden dat fabrikanten het aan lijken te raden is dat goedkope voedingen nogal eens een excess aan PEG connectoren op hun voedingen willen gooien.

[Voor 37% gewijzigd door D4NG3R op 21-07-2022 08:55]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14:02
Gaat probleemloos werken. Corsair gebruikt goede kwaliteit kabels en connectors die 360w per kabel aan kunnen.

• atmozfearsnl
D4NG3R schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 08:46:
Waar bestaat de rest van het systeem uit?

Voedingsproblemen zou ik eigenlijk exclusief verwachten bij zware load, en niet compleet random.

De voornaamste reden dat fabrikanten het aan lijken te raden is dat goedkope voedingen nogal eens een excess aan PEG connectoren op hun voedingen willen gooien.
1x NVMe 1TB SSD gen3
1x SATA6 250GB SSD
1x WIFI6/BT kaart
Ryzen 7 3700x
B450 MSI Tomahawk
be quiet! Dark Rock Pro 4

Randapparatuur:
USB Corsair K70
USB Logitech G502
USB headset
2x monitor

That's it.

• atmozfearsnl
Bedankt @D4NG3R & @Uszka dit geeft mij genoeg vertrouwen om vanmiddag de PSU en GPU te gaan swappen in m'n bestaande build zodat m'n GTX 1080 niet meer zo hard hoeft te werken op 2k resolutie :)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Deze voeding heeft een goed intern design en gebruikt 16AWG kabels, je kunt er prima op de 2e kabel de overige PCIe connector gebruiken. De rest van je build is ook niet veel eisend qua wattage.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee