Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

HomeKit Garagedeur

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• hohoho
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-10 18:27
Hallo iedereen.

Ik heb een garagedeur (automatische roldeur) die bediend kan worden met de bijgeleverde afstandsbediening, maar ook met een drukknop op de muur. Nu zoek ik naar een HomeKit schakelaar die de drukknop op de muur kan vervangen zodat ik mijn garagedeur met iPhone en Apple Watch kan bedienen. De bestaande schakelaar zit tussen twee dunne signaaldraadjes die door de drukknop kortstondig verbinding maakt waardoor de de garagedeur signaal open/dicht krijgt, dit is dus niet de directe voeding van de roldeur

Ik kan op internet wel HomeKit schakelaar vinden maar allemaal aan/uit schakelaars voor het lichtnet bedoeld om continu te blijven voeden tot je de schakelaar weer uit zet en waar je vaak een hub voor nodig hebt.

Ik ben benieuwd of jullie iets weten😃

Alle reacties

• Mike_S
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01:51
Voor 2 tientjes bij Aliexpress. Heb er zelf ook een, werkt super! Er bestaat ook een iets duurdere Meross versie.

https://m.nl.aliexpress.com/item/1005003329933058.html

• hohoho
@PROnline Bedankt voor je reactie ik heb hem inmiddels binnen maar hoe sluit ik die 2 schakeldraadjes nu aan want ik zie alleen een ingewikkeld schema maar veel meer draden aan te pas komen Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LZl-OFWzWKoqd0mnRS5IkgbW2bY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LUrx9jpbkPUhYMtfISjM6LtV.jpg?f=fotoalbum_large

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wat snap je niet aan dat schema?
Stroom er op, signaaldraadjes er op en daarna nog de WiFi instellen.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

hohoho schreef op zondag 24 juli 2022 @ 12:39:
@PROnline Bedankt voor je reactie ik heb hem inmiddels binnen maar hoe sluit ik die 2 schakeldraadjes nu aan want ik zie alleen een ingewikkeld schema maar veel meer draden aan te pas komen [Afbeelding]
Als een simpel schemaatje en Google al te ingewikkeld zijn moet je hier misschien niet mee klooien?

edit:
Hier stond een exacte uitleg, maar als de TS te beroerd is om moeite te doen kan ik het net zo goed weglaten.

[ Voor 18% gewijzigd door fsfikke op 25-07-2022 09:43 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• hohoho
@Juup @fsfikke Ik heb heel duidelijk in mijn uitleg gezet dat ik het wil aansluiten op de 2 schakeldraadjes waar de drukknop zat, dus als ik ineens dit ding op de printplaat moet gaan aansluiten ben ik verkeerd geïnformeerd.

[ Voor 29% gewijzigd door hohoho op 24-07-2022 13:38 ]

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

hohoho schreef op zondag 24 juli 2022 @ 13:20:
@Juup @fsfikke Ik heb heel duidelijk in mijn uitleg gezet dat ik het wil aansluiten op de 2 schakeldraadjes waar de drukknop zat, dus als ik ineens dit ding op de printplaat moet gaan aansluiten ben ik verkeerd geïnformeerd.
Als je een kant en klare oplossing wilt waarbij in hapklare brokjes beschreven staat wat je waarop moet aansluiten moet je bij de servicedesk van je garagedeur naar een product vragen om je deur smart te maken. Veel fabrikanten hebben hier iets voor. Dit forum is bedoeld om tips te krijgen, maar eigen initiatief en zelf nadenken is wel een vereiste. Je hebt alle info gekregen die je nodig hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door fsfikke op 24-07-2022 13:47 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-11 08:52

Croga

The Unreasonable Man

Je hebt gezegd dat je op dit moment met 2 draden schakelt. Nergens staat vermeld dat je ook echt helemaal niets anders beschikbaar hebt....

Welke "slimme" knop dan ook zal altijd een voeding nodig hebben. Als je die op die plek niet beschikbaar hebt dan vergeet het maar rustig.

• Juup
  • Niet online
@Juup @fsfikke Ik heb heel duidelijk in mijn uitleg gezet dat ik het wil aansluiten op de 2 schakeldraadjes waar de drukknop zat
Allereerst: dit is hier geen helpdesk.
Zoek het dan maar lekker zelf uit.

Ten tweede: Ik heb heel duidelijk in mijn uitleg gezet dat de "signaaldraadjes er op" aangesloten moeten worden. Dat zijn "de 2 schakeldraadjes waar de drukknop zat".

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.

• hohoho
@Juup jij kiest er voor om reageren op een comment die voor @PROnline bedoeld is, je had het ook gewoon kunnen negeren

<knip>

[ Voor 11% gewijzigd door Septillion op 25-07-2022 12:27 ]

• Juup
  • Niet online
Waarom tag je mij dan?
<knip> Ik weet dat het warm is maar het mag allemaal wel vriendelijk blijven :)

[ Voor 62% gewijzigd door Septillion op 24-07-2022 18:29 ]

• hohoho
<knip> Ik hou het op de temperatuur

[ Voor 86% gewijzigd door Septillion op 24-07-2022 18:30 ]

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-11 13:33
Let wel op dat als je Shelly in HomeKit wilt je deze moet flashen.
Van natur hebben ze geen homekit ondersteuning.

Verder helpt het om naar de roller/shutter aansluitschema van shelly te zoeken

• SAVAGE3
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 01-12-2022
Je moet een shelly 2.5 hebben, geen shelly 1 zoals die je nu hebt. Op een shelly 2.5 zitten twee inputs en twee outputs. Als je hem vervolgens op ‘rolluik modus’ zet springt er extra beveiliging bij zodat maar één van de twee outputs ingeschakeld kunnen zijn. Overigens is Shelly geen out of the box homekit product

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:18

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Heb je nu één knop (en dus twee draadjes) of twee knoppen (en dus 3 draadjes)? Want een Shelly 1 is prima voor dat eerste te gebruiken, de I en O contacten worden door de Shelly met elkaar verbonden. Maar wat je ook doet zal je smart-module dus nog wel spanning moeten krijgen. Hoe je dit regelt is aan jou.

[ Voor 11% gewijzigd door Septillion op 24-07-2022 18:34 ]

• veetee
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 13-09 15:16
Mike_S schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 06:10:
Voor 2 tientjes bij Aliexpress. Heb er zelf ook een, werkt super! Er bestaat ook een iets duurdere Meross versie.

https://m.nl.aliexpress.com/item/1005003329933058.html
Werkt deze zo met Home Kit zonder extra hub?

• stekki
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-10 11:58
Ga toch gewoon voor een Meross msg100hk, heel makkelijk zelf te installeren en is homekit nativ.

• STEAMIT
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik heb de Meross msg100hk werkt als een zonnetje en native home kit is fijn.
Pagina: 1