Tekst blurry tijdens het scrollen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-09 15:55
Ik gebruik een Dell U2515H monitor in combinatie met mijn werk laptop en mijn persoonlijke desktop.

Tijdens het gebruik met de werk laptop heb ik geen problemen met de schermweergave, echter dit heb ik wel bij gebruik van mijn desktop. Dit treed eigenlijk alleen op bij het scrollen, waar dan de tekst op verschillende plekken op het scherm een beetje choppy wordt weergegeven.

Ik heb mijn systeem net geupgrade met nieuw moederbord, processor en geheugen. Harde schijf en videokaart heb ik overgezet van mijn oude desktop. Daar had ik dit probleem ook al, dus ik ben bang dat het aan de videokaart ligt?

Mijn desktop heeft een GTX970 en ik heb de monitor momenteel via de mini DP kabel aangesloten. Ik heb het ook al geprobeerd met verschillende HDMI kabels, maar helaas geeft dat hetzelfde effect.
Ik heb ook de andere ingangen van de monitor geprobeerd, maar telkens als ik mijn desktop aansluit is hij dus choppy bij het scrollen.

Mijn drivers zijn up to date, dus dat zou het niet moeten zijn. (456.71, gebruik het met Windows 10 64bit)
Kan het aan mijn videokaart liggen? Die is natuurlijk al wat ouder

Waar moet ik nog eens naar kijken?

[ Voor 12% gewijzigd door gustaveau op 20-07-2022 21:47 . Reden: Wat meer info ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soldin
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 28-09 23:27
Kan je de response time lager zetten in de opties van je scherm? Dat zou het probleem kunnen verhelpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
Ik heb daar 2 opties, Normal of Fast. Meer ik zie geen verschil tussen beide helaas.

Het aparte is dat ik dit alleen opmerk tijdens scrollen, video's of games werken allemaal normaal lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHStar
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:42
En je settings in windows staan wel op 60hz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
In mijn beleving met het scherm komt de ghosting door de wissel 'response mode' zoals eerder aangegeven. Heb je al factory reset gedaan in de onderste optie van het menu?

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdevries93
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20-09 13:01
Is het alleen in de browser of alle teksten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09 14:56
Dennisdevries93 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 10:20:
Is het alleen in de browser of alle teksten?
Deze vraag ik mij ook af, want soms is de smooth scrolling optie van de browser zelf funest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markozv
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-08 15:39
Heb je het systeem een clean install gegeven na het vervangen van moederbord? zo niet begin daar maar eens mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
Om even terug te komen op de verschillende vragen:
- Ik heb het bij browsen, maar ook bij het bekijken van PDF of word documenten in desbetreffende programma's
- Monitor staat ingesteld op 60hz, zowel in Windows als de monitor zelf.

Factory reset van de monitor zal ik nog eens proberen.
Clean install van windows zal ik waarschijnlijk ook moeten gaan doen. En even kijken naar een nieuwe licentie want die geld ook niet meer voor het nieuwe systeem lijkt het.

Edit: Ik zal in het weekend Windows 11 regelen en installeren. Kom ik er daarna op terug!
Edit 2: Nu zit ik te kijken naar Windows 11 en zie dat er best wat variaties zijn (ook in de prijs!) Welke versie kan ik het beste nemen voor normaal thuisgebruik?

[ Voor 21% gewijzigd door gustaveau op 25-07-2022 22:30 . Reden: Welke windows? ]

Pagina: 1