Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theorganiser
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:33
Afgelopen week gehoord dat ik ben aangenomen voor een nieuwe functie (junior quality analist) binnen het bedrijf waar ik nu op de klantenservice werk.

Ik zal intern opgeleid worden en kan ook certificaten halen (tmap / scrum)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Bij de nieuwe functie heb ik gevraagd wat mijn nieuwe salaris wordt en hun voorstel is dat het hetzelfde blijft tot eind dit jaar en in januari mogelijk een verhoging (jaarlijkse verhoging tussen de 2-5%)

Nu geven ze wel aan dat de opleiding betaald wordt door hun en dit het normale opleidingsbudget van 1500 euro per jaar wel mee wordt overschreden.

Echter vraag ik me af of ik het zo zou moeten laten of toch nog wat moet doorzetten. Ik wil mezelf graag ontwikkelen maar de salaris groei lijkt me erg weinig.

* bedragen bruto gebaseerd op 40 uur, ik werk 32 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18:28
Heb je nog iets van ewn studieoveenkomst moeten ondertekenen? Dat je xx% moet terugbetalen als je de studie niet haalt of als je binnen x jaar ontslag neemt?

Dat je niet direct in salaris omhoog gaat kan ik begrijpen vanuit de werkgever, je gaat immers werk doen wat je nog niet kan.

Lekker studie gaan volgen en dan als je geslaagd bent voor een verhoging gaan of anders voor een andere werkgever gaan rondkijken welke je wel extra wilt betalen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 22:14
Studie overeenkomst mag niet meer als je deze opleiding vanuit de werkgever moet doen. De regels vanuit de overheid zijn sinds deze maand aangepast hiervoor per 1 aug.

We hebben een inflatie van 10%, als je geen of weinig verhoging krijgt ga je er volgend jaar er zelf op achteruit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18:28
eth0 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 21:02:
We hebben een inflatie van 10%, als je geen of weinig verhoging krijgt ga je er volgend jaar er zelf op achteruit...
Dat geldt voor bijna iedereen in loondienst bij overheid, zorg, detail handel, etc... De meeste mensen zullen er geen 10% bij krijgen, maar bij een negatieve inflatie gaat er ook geen 10% van af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullifiel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-09 10:46

Nullifiel

╞═══════╡

Ik ken de precieze functiebeschrijving bij je werkgever natuurlijk niet en weet ook niet welke werkervaring je al hebt, maar ik vind zo’n salaris voor een junior quality analist die relevante certificering nog mist zo slecht nog niet 🙂

[ Voor 4% gewijzigd door Nullifiel op 20-07-2022 21:19 ]

Growing old is mandatory, growing up is optional.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
Er zijn schalen.. is er geen CAO of soortgelijk? Meestal zit bij een promotie ook een verhoging ongeveer gemiddeld aan een jaarlijkse verhoging op basis van prestatie. Indien tussen 3-5%, zou ik 4% netjes vinden. Daarbij zou ik eisen dat je minimaal in schaal 4 wordt geplaatst als voorloopschaal met de afspraak dat je naar 5 gaat zodra de opleiding is afgerond, of direct in 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Bij promoties is het wel redelijk gebruikelijk dat je er direct 100 of 150/mnd bij krijgt?

Met meer verantwoordelijkheid hoort ook meer beloning.

[ Voor 24% gewijzigd door YakuzA op 20-07-2022 21:28 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:22
YakuzA schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 21:28:
Bij promoties is het wel redelijk gebruikelijk dat je er direct 100 of 150/mnd bij krijgt?

Met meer verantwoordelijkheid hoort ook meer beloning.
Maar waar staat dat het een promotie is, ik lees alleen nieuwe functie binnen dezelfde organisatie dus het ook gewoon een zijstap zijn?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theorganiser
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:33
Bedankt allemaal voor de antwoorden, ik heb een mbo 3 systeembeheer opleiding gedaan 12 jaar geleden, daarna 10 jaar gewerkt bij een lokale pc winkel, en nu een jaar op de klantenservice.

Uiteraard ben ik erg blij met de aangeboden mogelijkheid.
Er is verder geen CAO alleen functie schalen en daarbij horende minimale en maximale salarissen.
echter mijn salaris van schaal 3 valt ook binnen schaal 5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Bossie schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 21:30:
[...]
Maar waar staat dat het een promotie is, ik lees alleen nieuwe functie binnen dezelfde organisatie dus het ook gewoon een zijstap zijn?
In de TS.
Service desk naar een quality analist functie in een hogere schaal.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19:14
Je moet een beetje aanvoelen wat mogelijk is vind ik.

Persoonlijk vind ik een opleidingsbudget niet iets om mee te nemen in je overweging (imo redelijk standaard in de functie waar je heen gaat bij veel bedrijven)

Veel bedrijven hanteren, eerst even in de rol bewijzen en dan het salaris verhogen. Omdat het nu al bijna september is, dan zou je ook kunnen voorstellen van 'ja ik snap dat jullie mij eerst willen zien presteren en als we een goed plan kunnen maken van hoe ik kan laten zien dat het goed gaat vind ik dat bij een functie die 2 schalen hoger zit een hogere verhoging moet komen dan de maximale 5% jaarlijkseverhoging.' Iets in de trant van ik bewijs dan dat ik van 3 waardevol naar 5 waardevol ga voor het bedrijf.

Wat ik al zei, het ligt hoe je zelf bent en aanvoelen wat bij de manager kan. Ook ik heb een idee gevormd op basis van wat je zegt, maar jij kunt dat in principe veel beter. Wij zeggen wel van, je kunt zus of zo, maar niet iedereen is nog een kei in onderhandelen, dus je moet doen wat bij je past zonder bruggen te snel te verbranden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-09 10:30

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

eth0 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 21:02:
Studie overeenkomst mag niet meer als je deze opleiding vanuit de werkgever moet doen. De regels vanuit de overheid zijn sinds deze maand aangepast hiervoor per 1 aug.
Dit geldt alleen voor opleidingen die verplicht zijn door de wet of de CAO, niet een opleiding zoals deze. Daar mag het studiekostenbeding nog gewoon.
Pagina: 1