[topix] ICQ

Pagina: 1
Acties:

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Heej!

Kan iemand van Topix niet wat doen aan de email-express methodes. Ik vind het namelijk nogal bloedirritant als mensen mij er 1 sturen, want dan moet je weer terugreageren via mail, en ik gebruik niet ICQ als emailclient, dus kan niet reply klikken. Moet ik weer adres overtypen in Outlook etc. etc.

Nou las ik net in een topic dat ik niet de enige ben die zich er aan ergert (in dit geval was het ACM). Kun je niet gewoon de standaard URL / DLL meegeven dat een bericht direct wordt verstuurd via de ICQ client? Is wel lullig voor de mensen die geen ICQ hebben, maar eventueel een scriptje dat users mét icq ingevuld rechtstreeks sturen, en anderen wél een emailexpress? Of zorg anders dat bij een emailexpress ook de ICQ-UIN wordt verzonden met het bericht.

Bedankt :)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Lijkt me een mooie feature request :)

Desnoods in het "email express" schermpje een HELE grote knop "send this user a message per real icq" oid ;)

• Dennis
  • Nu online
Op zondag 26 augustus 2001 19:02 schreef ACM het volgende:
Lijkt me een mooie feature request :)

Desnoods in het "email express" schermpje een HELE grote knop "send this user a message per real icq" oid ;)
Ja. Dat is op T.net ookzo :)

Verwijderd

Misschien sowieso een optie om net zoiets te maken voor gewoon e-mail:
Dat e-mail adres hoeft niet zichtbaar te zijn voor de zender, want de server heeft dat adres al in het databeest.
Ook eenvoudig te maken toch?

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Yeps, dit vind ik ook erg irritant. Of je moet via email terugdoen, of icqnr van die gozer copy pasten, find user, dat schiet allemaal niet echt op.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• AK47
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05-2024
Is niet mogelijk zover ik het weet. Natuurlijk kan het ook als je op de bloem klikt dat dan het des betreffende icq # aan je contactlist wordt toe gevoegd...

• Dennis
  • Nu online
Op zondag 26 augustus 2001 19:03 schreef Cheatah het volgende:
Dat e-mail adres hoeft niet zichtbaar te zijn voor de zender, want de server heeft dat adres al in het databeest.
Ja, dat heb ik ook op mn forum. Gewoon met een header.

• Dennis
  • Nu online
Op zondag 26 augustus 2001 19:04 schreef AK47 het volgende:
Is niet mogelijk zover ik het weet.
Wel dus :)
Natuurlijk kan het ook als je op de bloem klikt dat dan het des betreffende icq # aan je contactlist wordt toe gevoegd...
Niet iedereen stelt dat op prijs! |:( ;)

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zondag 26 augustus 2001 19:04 schreef AK47 het volgende:
Is niet mogelijk zover ik het weet. Natuurlijk kan het ook als je op de bloem klikt dat dan het des betreffende icq # aan je contactlist wordt toe gevoegd...
Jahoor, kan wel.
Op zondag 26 augustus 2001 19:03 schreef Cheatah het volgende:
Nee, ik denk dat je dat niet moet doen.

Maar ALS je je emailadres ingevuld (en zichtbaar gemaakt heb) DAN zou het wel kunnen.
Zelfde voor het icqnummer, als het ingevuld is, DAN die optie :)

• AK47
Op zondag 26 augustus 2001 19:04 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Wel dus :)
[..]

Niet iedereen stelt dat op prijs! |:( ;)
Dat er bv. een popup wordt geopend met bv. 'send msg' of 'add user to contact list'

• Dennis
  • Nu online
Op zondag 26 augustus 2001 19:07 schreef AK47 het volgende:
Dat er bv. een popup wordt geopend met bv. 'send msg' of 'add user to contact list'
Dat zei ACM ook al ja :)

• AK47
Op zondag 26 augustus 2001 19:08 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Dat zei ACM ook al ja :)
Sorry, lette ff niet op ;)

Verwijderd

Op zondag 26 augustus 2001 19:07 schreef ACM het volgende:
Nee, ik denk dat je dat niet moet doen.

Maar ALS je je emailadres ingevuld (en zichtbaar gemaakt heb) DAN zou het wel kunnen.
Zelfde voor het icqnummer, als het ingevuld is, DAN die optie :)
Maar waarom precies moeten we dat niet doen? Ik kan mezelf namelijk niet zo snel een reden verzinnen. Desnoods kan de server verzonden berichten opslaan, zodat er niet mee geklierd kan worden (dus een password nodig om te zenden)

Jouw optie is ook goed te doen trouwens. Ik stem aalvast vóór een e-mail optie.

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Als ik een berichtje via icq krijg, vind ik het ook wel handig om via icq een berichtje terug te sturen. Dus niks terugmailen, anders zou die persoon mij wel een mailtje hebben gestuurd.

Je hoeft helemaal niet perse gelijk de user toe te voegen aan je list, als er maar een message terug kan worden verstuurd. Vaak hoef je maar een ding te weten namelijk. Mocht het op een gezellig gesprek uitdraaien, kun je altijd nog afspreken om mekaar toe te voegen ;)

Just MHO.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zondag 26 augustus 2001 19:10 schreef Cheatah het volgende:
Maar waarom precies moeten we dat niet doen? Ik kan mezelf namelijk niet zo snel een reden verzinnen. Desnoods kan de server verzonden berichten opslaan, zodat er niet mee geklierd kan worden (dus een password nodig om te zenden)
Mja, men kiest ervoor om zijn email adres niet te publiceren, om te voorkomen dat ze mail krijgen "van"/"wegens" GoT.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zondag 26 augustus 2001 19:14 schreef LuNaTiC het volgende:
Just MHO.
Mine too :)

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op zondag 26 augustus 2001 19:15 schreef ACM het volgende:
[..]
Mja, men kiest ervoor om zijn email adres niet te publiceren, om te voorkomen dat ze mail krijgen "van"/"wegens" GoT.
Of omdat ze bang zijn dat ze spam krijgen zoals al eerder is gebeurd...
Pagina: 1